• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pro-Tec P6060 Oxicat Hybrid do czyszczenia sondy i kata

Kizashi

Użytkownik
Lokalizacja
Ełk
Samochód
Mazda 6 GJ 2.5 PB
Cześć,

Ostatnio miałem w Mini-aczu problem z randomowy wyskakującym błędem sondy lambda i nie chcąc za bardzo inwestować w wymianę poszukałem na znanym portalu aukcyjnym i znalazłem taki oto preparat: Pro-Tec P6060 Oxicat Hybrid

Puszka 375 ml, wystarcza na 80l paliwa co przy baczku Mini-acza 35l starcza na 2 tankowania. Po wypaleniu już będzie ok 5 miesięcy jak w tym temacie mam spokój - więc jak ktoś ma problem to polecam.

Macie może jakieś inne sprawdzone środki w temacie?

pozdrawiam

Paweł
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2023-05-17 231722.jpg
    Zrzut ekranu 2023-05-17 231722.jpg
    46,7 KB · Odwiedzin: 112
I owszem, np. ekwiwalentem tego oxi-cat'a jest to
1684371534172.png

sprawdzone w Almerze i RX8

oraz bardziej kompleksowy (i drogi jak ... nie powiem co...) środek (też sprawdzony na obu autkach)
1684371864771.png


Są też przerózne inne typu np. CleanTec, oczywiście wynalazki od LiquiMoly, Mannol 9201, Cataclean i inne wynalazki - ale żadnego z powyższych nie użyłem, to się nie wypowiem ;-)
 
@CICHY Ja zalewałem też LM do tegoż autka, ale niestety bez zmian. W sumie od niego zacząłem
 
W związku z tym, że mój czekendżin mruga czasem do mnie kodem drugiej lambdy, postanowiłem spróbować tego P6060. Auto miało kiedyś "problem" z poborem oleju, litr w mieście, dwa i pół na ekspresówkach. Na 1000km, ma się rozumieć. Uznałem, że katalizator być dobrze zasyfiony. Na znanym portalu, niegdyś aukcyjnym, zapłaciłem za puszkę 375ml 59zł. Na razie zrobiłem 200km więc wniosków nie będę wyciągał. Błąd wyskakiwał rzadko, tak raz na 500-1000km więc jeszcze sobie na efekty poczekam.
 
Wyjeździłem z tym szpecyfikiem pół zbiornika. Dolałem odpowiednią dawkę na to co było w baku. W garażu została dawka na cały, ale poczekam do jesieni. Czy zadziałało na katalizator nie jestem pewien, bo jak pisałem wyżej, błąd lambdy wyskakiwał rzadko. Ale czego nie dało się nie poczuć to specyficzny smrodek spalin, inny niż zwykle. Teraz, gdy auto jeździ na czystej 95, mam wrażenie, że spaliny "na zimno" mają normalny zapach. Zgniłe jaja czy jak tam na to się mówi. Przed zastosowaniem tego cuda, smrodek był też nieco inny. W sumie mogłem na analizę spalin się umówić to może coś by pokazało. Wydaje mi się też, że spalanie nieco spadło. Ten sam styl jazdy, te same dróżki a pali, "na oko", jakieś 0.2-0.3 litra mniej. Zweryfikuję to jak wyjeżdżę kilka zbiorników.
 
Zaś u mnie stoi na półce Pro-Tec P1180 Oxicat, czekam aż wypadnie jakaś trasa. Producent podaje w opisie że jest on do użytku do benzyny jak i do diesla. Zaleję jako profilaktyka.
OXICAT.png
 
Zacznijcie od IPA, po spaleniu wytwarza mnóstwo rodników dekarbonizujacych z dużą siłą.

Mój rekord to 1 litr IPA na 20 litrów benzyny - katalizator jak nowy, komory spalania czyste, świece bardzo prawidłowo zabarwione.

Dodatkowo pozbędziecie się wody która będzie wykorzystywana do procesu „czyszczenia”
L.O. również trochę podskoczy :)
 
@Pedros
A propan butan (lpg) też może pomóc w czyszczeniu sondy, kata itp.
Bo przed założeniem lpg wyrzucalo mi błąd sondy, a po założeniu LPG i przejechaniu kilkuset km znikło na stałe.
 
@Michalos12 bo Ty masz problem z mieszanka benzyny i powietrza. Na LPG nie ma problemu, bo jest nowy uklad i działa poprawnie. Może wtryski benzyny do wymiany?
Juz Ci to wcześniej pisaliśmy.
 
A propan butan (lpg) też może pomóc w czyszczeniu sondy, kata itp.
tak, to tez produkuje wodę. Ale błędy sondy są różne więc niekoniecznie można łączyć jazdę na LPG z brakiem błędów.
Post automatically merged:

Czyli taki najtańszy kleen-flo (ipa-ksylen) robi jakąś robotę
Do benzyny samo IPA na pierwszy strzał bez aromatów.

Potem można sięgać po kompozycje bardziej zaawansowane:)
 
Zacznijcie od IPA, po spaleniu wytwarza mnóstwo rodników dekarbonizujacych z dużą siłą.

Mój rekord to 1 litr IPA na 20 litrów benzyny - katalizator jak nowy, komory spalania czyste, świece bardzo prawidłowo zabarwione.

Dodatkowo pozbędziecie się wody która będzie wykorzystywana do procesu „czyszczenia”
L.O. również trochę podskoczy :)

A jak się to ma do dolania IPA do diesla? Czy są ku temu jakieś przeciwskazania?
 
Nie wiem jak ma się w większej ilości, ale ja stosuję jesienią 1:1000 w celu pogonienia wilgoci z układu
 
Zacznijcie od IPA, po spaleniu wytwarza mnóstwo rodników dekarbonizujacych z dużą siłą.

Mój rekord to 1 litr IPA na 20 litrów benzyny - katalizator jak nowy, komory spalania czyste, świece bardzo prawidłowo zabarwione.

Dodatkowo pozbędziecie się wody która będzie wykorzystywana do procesu „czyszczenia”
L.O. również trochę podskoczy :)
Po czym wnosisz, że kat jak nowy?
 
Back
Top