• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Problem po wymianie wentylatora nawiewu

dolomit

Użytkownik
Samochód
Fabia 1.9 tdi atd
Wymieniałem dzisiaj wentylator od nawiewu. No i przed skręceniem wszystkiego do końca, sprawdziłem czy działa, działał. Poskręcałem, zaparkowałem, sprawdzałem zadowolony jeszcze raz, 1 ok, 2 ok, 3 ok terkoli głośno, 4 mało deski rozdzielczej nie rozwali taki hałas i wibracje. Ewidentnie jakby wentylator o coś dotykał.
Nie rozumiem tego, jakby coś dotykało wentylatora no to każdym biegu było by słychać a nie tylko na 3 i 4. Otwory itd wszystko idealnie się pokrywało, dobrze przylegało i pasowało.

Jedyne co mi przychodzi do głowy że powietrze coś zaciąga skoro na wyższych biegach to słychać, ale co. Myślałem że może coś od obiegu wewnętrznego ale otwierałem zamykałem i czy otwarty czy zamknięty jest to terkotanie na 3 i 4 biegu.

No i nie wiem o co może chodzić... ktoś miał podobny problem?

20231031_164358.jpg
 
Wsadziłeś nowy wiatrak, czy używkę?
 
Prawdopodobnie pogubiłeś ciężarki wyrównoważające - zaznaczyłem niżej:
 

Attachments

  • 1698782108006.png
    1698782108006.png
    2,8 MB · Odwiedzin: 93
Często znajdziesz takie blaszki wyważające na wentylatorach chłodnic czy klimy. Kto wie, może to jest właśnie przyczyną. Ktoś zdjął bo nie wiedział co to itp.
Nie możesz tego na krótko odpalić i popatrzeć na żywo ci się dzieje? Nie starczy przewodu?
 
A wymieniałeś wiatrak, bo?
ZTCW to takie wiatraki mają łożyska ślizgowe. Może tak być, że nadmierny luz promieniowy na takim łożysku, nie będzie dawał żadnych efektów przy małej prędkości wirnika. Jednak po zwiększeniu obrotów oś będzie się "odbijała" od ścianki z fosforobrązu.
Jeśli jest dostęp, to możesz zaaplikować gęsty olej np. 75W140 ;) jeśli pomoże, to diagnoza trafiona, ale to tylko leczenie objawowe i na krótko...
 
Często znajdziesz takie blaszki wyważające na wentylatorach chłodnic czy klimy. Kto wie, może to jest właśnie przyczyną. Ktoś zdjął bo nie wiedział co to itp.
Nie możesz tego na krótko odpalić i popatrzeć na żywo ci się dzieje? Nie starczy przewodu?
Tak żeby był luzem i widzieć to nie starczy. Ale i tak spróbuje rozebrać jeszcze raz i włączyć jak nie jest założony tylko odstaje.

A wymieniałeś wiatrak, bo?
ZTCW to takie wiatraki mają łożyska ślizgowe. Może tak być, że nadmierny luz promieniowy na takim łożysku, nie będzie dawał żadnych efektów przy małej prędkości wirnika. Jednak po zwiększeniu obrotów oś będzie się "odbijała" od ścianki z fosforobrązu.
Jeśli jest dostęp, to możesz zaaplikować gęsty olej np. 75W140 ;) jeśli pomoże, to diagnoza trafiona, ale to tylko leczenie objawowe i na krótko...
Dlatego że szybko przepalało mi rezystor, podkusiło mnie aby wymienić wentylator bo i tak miał dziwne dźwięki, no i słuszna decyzja bo stary wentylator bardzo ciężko chodzi w porównaniu z drugim który teraz założyłem.
 
Już się wyjaśniło.
Wentylator jest rozważony. Udało mi się uruchomić na zewnątrz i lata jak żyd po pustym sklepie. nawet na 1 są bicia, ale przy 3 a w szczególności przy 4 biegu to bicia są tak ogromne że ociera. Podłączyłem stary wentylator dla porównania i nawet z rozwalonymi łożyskami na 4 kręci się równiutko i ma jednak wyważenie (ciężko było zobaczyć) Oba mają po 4 odważniki.
Zacząłem przesuwać te odważniki góra dół ale nic to nie zmieniało, potem myślałem aby przełożyć same łopatki, ale okazało się że duża rzeźba przy tym jest. Machnąłem na to ręką bo czas też kosztuje, wrzuciłem do paczkomatu i zamówiłem sobie inny. Zobaczymy jak kolejny będzie chodził, teraz wiem na co zwracać uwagę aby ocenić stan.
 
Kup nowy a nie używane. Ja ostatnio wyjąłem wentylator z auta ,żeby wyczyścić go. Przy okazji nakapałem tam troche smaru i zaczął dużo lżej się krecić. Mój wentylator dmuchawy chodzi bardzo dobrze nic nie piszczy ani nie buczy. Jedyny minus ,że troche za dużo mi tam smaru poleciało i jak włącze go na max nawiew to śmierdzi trochę tym smarem z nawiewów haha 😂🙂
 
Wyważony jest łącznie wentylator i wirnik silnika, nie możesz sobie tego zmieniać. Poza tym wyważenie jest dynamiczne, a nie statyczne, więc zapomnij że zrobisz to sam. Jeśli wentylator jest coś wart, najłatwiej wyważyć na stanowisku do turbin. Są też firmy wyważające silniki elektryczne. Ratowałem tak kiedyś zabytka ze znakomitym skutkiem.
 
Kup nowy a nie używane.

Jeśli wentylator jest coś wart, najłatwiej wyważyć na stanowisku do turbin.
Gdzież nowy. 500zł za wentylator w zamienniku dobrej firmy? jak używki chodzą po 50zł. chińszczyzna która rozpada sie w rękach i nie pasuje (z opinii innych) po 120zł.
Co oryginał to oryginał. Tego się nauczyłem kupując jakieś konkretne części.

Za ten rozważony dałem 54zł. Kupiłem wczoraj drugi za 45zł, szybko wysłał, dzisiaj już siedzi w samochodzie, wszystko ok ;) także problem rozwiązany. Przy takiej cenie za wentylator używkę oryginał, to można machnąć ręką na nowe chińczyki, o bardziej prestiżowych firmach nie mówiąc. bo za cenę zamiennika dobrej firmy, mogę sobie kupić 11 używanych wentylatorów o jakości ori.
 
Back
Top