• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Millers&YaccoWawa

Użytkownik
Samochód
-
Cześć,
Chwilę temu do gamy YACCO LUBE wszedł nowy olej: P+ 5W30. Poniżej opis i specyfikacje.

YACCO LUBE P+ 5W30 to 100% syntetyczny olej z przeznaczeniem do silników benzynowych oraz wysokoprężnych. Wykonany w technologii MID SAPS, zmniejszający zużycie paliwa oraz emisję dwutlenku węgla.

Specjalnie opracowany, aby spełnić wymagania specyfikacji PSA B71 2290 (edycja 2017) grupy Peugeot Citroën Automobiles (PSA) - posiada oficjalną aprobatę PSA. Ta bardzo surowa specyfikacja dotyczy pojazdów marek Peugeot, Citroën i DS dla większości* starych i nowych silników wysokoprężnych (z wyjątkiem Blue-HDI), a także większości* silników benzynowych (z wyjątkiem Puretech Eb2, THP Ep6, itp) aby zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję CO2.


Olej YACCO LUBE P+ 5W30 spełnia również wymagania wszystkich innych silników wysokoprężnych lub benzynowych, których producenci zalecają lub dopuszczają stosowanie oleju 5W30, spełniając wymagania normy ACEA C2: Fiat, Iveco, Toyota itp.

*chyba że wymagany jest olej z normą PSA B71 2312 SAE 0W30 lub PSA B71 2010 SAE 0W20

Ciężar właściwy w 20° Ckg/m3841
Lepkość w 40° Cmm2/s51
Lepkość w 100° Cmm2/s9,6
Indeks lepkości176
Temperatura zapłonu ° C224
Temperatura krzepnięcia ° C– 48
Lepkość dynamiczna w - 30° CmPa.s3800
H.T.H.S.mPa.s3,0
Poziom SAPS%masy0,6
T.B.N.mgKOH/g6,5

  • Jest wykonany w technologii „Mid SAPS” (zmniejszona zawartość popiołu, siarki i fosforu), co zwiększa trwałość filtrów cząstek stałych (FAP) i optymalizuje wydajność katalizatorów.
  • Ma niską lepkość H.T.H.S. w temperaturze 150°C w celu zwiększenia redukcji zużycia paliwa oraz maksymalizacji ochrony środowiska i zmniejszenia emisji substancji szkodliwych.
  • Posiada wyjątkową odporność na utlenianie a obecność EMHV („DIESTRY”) wpływa na bezpieczne wydłużenie interwału wymiany oleju.
  • Olej ten został przetestowany zgodnie z najnowszymi wytycznymi P.S.A. (silniki i laboratoria), które potwierdziły, że LUBE P+ 5W30 pomaga zmniejszyć ryzyko wystąpienia L.S.P.I.


APROBATY:
Peugeot Citroën Automobiles
PSA B71 2290 (edycja 2017)

NORMY:
ACEA C2

YACCO LUBE P+ 5W30 dostępny jest w opakowaniach 1L, 2L i 5L

IMG_20200227_163441.jpg


Zainteresowanych zapraszam :)

Marek Włodarski
Vlodarsky Racing
Dystrybutor YACCO Warszawa
+48 600 708 828
www.yacco-warszawa.pl
www.yacco.pl
 
100% syntetyczny czyli? HC, GTL, PAO/Estry/PAG, jakaś mieszanka?

Ja jestem zainteresowany, zwłaszcza analizą, ale będzie musiał poczekać choć z 2 miesiące. Za duża kolejka mi się w olejach zrobiła :D, nie będę kupował kolejnego oleju na półkę ;)
 
W kwestii bazy odsyłam do karty MSDS choć jak wiadomo - baza to nie wszystko. Niemniej jednak, jak na producenta premium z francuskiego rynku, który nie ma słabych produktów, nie spodziewałbym się tragedii, wręcz przeciwnie.

W tym oleju skupiłbym się na tym, że jest on zrobiony z myślą o zaktualizowanej normie PSA, uwzględniającej problem LSPI.

A jak już się zdecydujesz na zakup do analizy to zapraszam do mnie lub bezpośrednio z https://yacco.pl/yacco-lube/147-yacco-lube-p-5w30.html ;)
 
Wiem, że baza to nie wszystko i mnie ona szczerze najmniej obchodzi, ale to obsesja sporej części użytkowników więc wolę dopytać żeby się afera jak swego czasu z PMO nie zrobiła ;)
 
@jerseyAdmin jak juz wiesz praktycznie wszystkie formulacje przewiduja oleje bazowe z grupy III. Olej posiadajacy oficjalne specyfikacje API itd. tutaj mozemy wychodzic z zalozenia, ze dany olej przeszedl pomyslnie wszystkie testy pod katem czystosci tlokow, zuzycia krzywek, depozytow itp. itd. Gorzej jak producent odbiega od przepisu, wtedy nalezy dokladnie przetestowac dany olej, dlatego warto kupowac od wiodacych producentow. Oleje 100% PAO pozostawmy dla entuzjastow lecz to tez kwestia gustu. Nie mamy do czyniena ze skrzyniami do turbin wiatrowych.
 
Back
Top