• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Millers&YaccoWawa

Użytkownik
Samochód
-
Cześć,
Dzisiaj chciałbym przedstawić olej z gamy VX PREMIUM: YACCO VX 1703 FAP 5W30.

Poniżej link i opis produktu.


YACCO VX 1703 FAP 5W30 - Specjalnie opracowany z myślą o samochodach z normą czystości spalin EURO 4 i nowszych, wyposażonych w systemy oczyszczania spalin.: BMW (Longlife-04), MERCEDES-BENZ (MB 229.51/229.31), GM-Opel (dexos2)…
VX 1703 FAP SAE 5W-30 może być także używany w pojazdach poprzednich generacji :

  • BMW: silniki Diesel oraz benzynowe poza tymi, gdzie wymagany jest olej 10w60
  • MERCEDES-BENZ silniki Diesel oraz benzynowe, które nie wymagają oleju MB229.5 lub MB229.3
  • Silniki grupy VW – benzynowe i Diesel wyprodukowane przed 2007, w interwałem wymiany oleju 15.000 km / 1 rok.

VX 1703 FAP SAE 5W-30 może być także stosowany tam, gdzie wymagany jest olej ACEA C3, ACEA
C2 i/lub API SN/CF, API SM/CF, API SL/CF



Ciężar właściwy w 20° Ckg/m3848
Lepkość w 40° Cmm2/s70
Lepkość w 100° Cmm2/s12
Indeks lepkości169
Temperatura zapłonu ° C226
Temperatura krzepnięcia ° C– 39
Lepkość dynamiczna w - 30° CmPa.s6000
H.T.H.S.mPa.s3,5
Poziom SAPS%masy0,78
T.B.N.mgKOH/g7,4


  • Wysoka lepkość HTHS: znakomita odporność na ścinanie w wysokich temperaturach, znakomita odporność na utleniania w celu ochrony podczas wydłużonych interwałów wymiany oleju oraz optymalnych parametrów ogólnych.
  • Lepkość 5W oznacza szybszą cyrkulację oleju w niskich temperaturach
  • Natychmiastowe i optymalne smarowanie od momentu uruchomienia silnika
  • Formulacja „Mid SAPS" zawiera niższe poziomy popiołów siarczanowych, fosforu oraz siarki – dłuższa żywotność filtrów DPF oraz katalizatorów

IMG_20200420_105221.jpg

IMG_20200420_105511_1.jpg





Normy:
BMW Longlife-04 (*)
Mercedes MB 229.51
VW 502.00/505.00/505.01
API SN/CF
ACEA C3/C2(**)
GM dexos2

*nie stosować w silnikach benzynowych aut spoza UE w tym Norwegii, Szwajcaria oraz Liechtenstein
**może być stosowany kiedy olej z normą ACEA C2 wymaga redukcji zużycia paliwa oraz emisji spalin


YACCO VX 1703 FAP 5W30 dostępny jest w opakowaniach 1L, 2L i 5L


Zainteresowanych zapraszam :)

Marek Włodarski
Vlodarsky Racing
Dystrybutor YACCO Warszawa
+48 600 708 828
www.yacco-warszawa.pl
www.yacco.pl
 
Last edited by a moderator:
W UE są restrykcyjne przepisy dot siarki w paliwie, wiec może byc nizszy TBN, bo nie potrzeba neutralizować kwasu siarkowego na gladziach cylindrów :)
Co nie znaczy, że w tych 3 krajach jest siara, tylko nie ma tam UE

Pozdrawiam,
 
@rob_roy ciekawe. Kiedyś było chyba na odwrót, bo BMW wycofało w latach 90. ubiegłego wieku silniki aluminiowe z nikasilem w USA, bo one niezbyt lubiły się z siarką i zastąpili je na rynku amerykańskim żeliwnymi.
 
@Karopir właśnie o tym napisałem - w USA low sulfur fuel to wynalazek ostatnich lat
(...) The program sets new vehicle emissions standards and lowers the sulfur content of gasoline to a maximum of 10ppm beginning in 2017
Znalazłem info że np w dieslu do 2010 roku było 500ppm siarki dopuszczalne, obecnie 15ppm

Pozdrawiam,
 
Tak, najprawdopodobniej chodzi o siarkę w paliwie ale jeszcze to potwierdzę. W każdym bądź razie powoli ten zapis znika już z kart.
 
Fajnie ten olej wygląda, trzeba by kiedyś porobić trochę analiz Waszych olejów. Szkoda, że nie 0W-30, taka lepkość + C2 to coraz bardziej biały kruk, podobnie jak 5W-30 A5/B5 :)
 
@jerseyAdmin nie ma problemu, jestem pewien, że wyjdą równie dobrze co te robione dotychczas ;)

PS. z C2 0W30 mamy YACCO LUBE P 0W30, YACCO LUBE J 0W30, YACCO LUBE F 0W30 (kozak olej - analiza jest na forum) oraz YACCO LUBE BM-12 0W30, także dla każdego coś się znajdzie :D a i A5/B5 również jest: YACCO LUBE F 5W30.
 
Lube J też jest na analiza, sam robiłem jak ją zalewałem do Kijanki. Fajna oliwa, nie powiem. Sporo ludzi tutaj szukających C2 mogłoby się na Lube J 0W-30 obejrzeć, bo sporo w nim PAO które tutaj jest bożyszczem ;)
 
Back
Top