• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Propozycja badan laboratoryjnych

  • Thread starter Deleted member 984561
  • Start date
D

Deleted member 984561

Gość
Shear Stability i 4ball test
+ ICP + FTIR to jakie są koszty?
 
4ball+shear stability+icp.
Najwięcej powie ss, ale jest najdroższy.
 
Moim zdaniem to ma sens.
 
4-Ball szkoda kasy. SSI jak najbardziej, są ciekawe testy, ale koszty :>
 
Zamiast 4-Ball inną alternatywę znaleźć, która może być bardziej interesująca dla nas.
 
4ball podobnież jest głównie dla przekładniowych istotny.

Może poziom siarki i np. azotu o ile jakiś lab takie badania robi.
 
Stezenie S nie ma duzego znaczenia. Odnosnie N: metoda Kieldaha lub ICP OES, z tego co ja wiem.
 
Jaki lab oferuje takie badania komercyjnie?
 
Jak mam byc szczery...to nie szukalem, rzadkie badanie. A tak naprawde interesujace, bo nie mamy wgladu do takich danych.

O N pisalem: tutaj.
 
W zasadzie w Polsce ciężko będzie zrobić badania inne niż standardowe, bo laboratoria pracują raczej dla firm.

Nawet to co już mamy robimy za pośrednictwem, więc nie liczcie na łatwe dodatkowe badania. Wielu tutaj psioczy na @wlyszkow , ale gdyby nie on i jego chęć do pomocy to albo koszta byłyby dużo wyższe (bo trzeba by wysyłać oleje za granicę) albo mielibyśmy mocno ograniczony zakres analiz.
 
Ja tak wtrącę swoje trzy grosze.

Jeśli mam być w 100% szczery, to rozszerzenie zakresu badań nic nam nie da, bo wyniki zrozumie może 5 osób z forum, a reszta tylko patrzy, czy w oleju za 100zł\5L jest "PAŁO" i ile ma Mo i czy "dobrze będzie mył". Na tym kończy się świadomość większości forum, co niejednokrotnie sami użytkownicy pokazują, którzy siedzą tutaj lata i czytają forum, ale nic do nich nie dociera. Bardziej ich interesuje jakie mają założyć opony premium, żeby robić 5k rocznie po mieście, jakie wycieraczki i jakie akumulatory, niż oleje. Czekam jeszcze na otwarcie tematu o gumowych dywanikach do samochodu i choinkach zapachowych.

Druga sprawa - poszerzenie badań, to więcej kasy i tutaj stworzy się kolejny problem, że na jeden olej będzie zbierane pół roku.

Jeśli ma to być forum olejowe, to musi gruntownie zmienić swoją formę, bez tego, możemy sobie tylko jałowo podyskutować i pomarzyć.
 
@Zielony34, ale musimy zmienić zakres badań, bo bez tego tyko w karty techniczne można patrzeć i spierać się, czy 14.5cst da lepsze własności przeciwzużyciowe, niż 14.3 ...
Zdaję sobie sprawę, że nie będziemy profesjonalnym forum (cokolwiek to znaczy), ale je nie ruszymy z miejsca to ugrzęźniemy.
Już grzęźniemy.
A jak będzie 1 analiza co 2, 2.5 miesiąca z rozszerzonym zakresem badań, wyjdzie to moim zdaniem nam na dobre.
 
Rozmawialem z @wlyszkow wedlug niego sa dwa kierunki glowne dla ludzi tzn. obnizanie spalania teraz, a dwa to kontrola zuzycia i czystosci bo jej brak to tez albo spalanie oleju i koszty albo zuzycie. Kontrolowac co jakis czas.

Dlatego zacheta do stosowania olejow o nizszej lepkosci. W zwiazku z tym proponuje nam dla klubu kontrolne ICP za 50 zl.
 
Dlatego zacheta do stosowania olejow o nizszej lepkosci. W zwiazku z tym proponuje nam dla klubu kontrolne ICP za 50 zl
Możesz to rozwinąć?
VOA dla klubu czy UOA dla klubowiczów?
Górny zakres SAE 20? 16?
 
Same metale czyli ICP czy nowy czy używany bez różnicy, może być i inne lepkości jeśli ktoś chce porównywać itp. Ale tylko i wylacznie przez @jerseyAdmin wysylka.
 
To nie rozumiem gdzie tu promowanie olejów o niskiej lepkości
 
To tylko dodatkowa zacheta...

Ustalilem dodatkowe warunki.
 
Back
Top