• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Propozycja badan laboratoryjnych

  • Thread starter Deleted member 984561
  • Start date
Dziwna historia - promocja na ICP gdy chcecie od niego uciec 🤔
 
Kto chce uciec? ICP musza byc! Porownanie sie przyda jak ktos chce zmienic z obecnego SAE 5W-40 na 0W-20 to niech i obecny sobie zbada. Kolejne ? Tylko SS, inne propozycje np. odpornosc na utlenianie, stezenie N itd. To trzeba szukac innego labu, a zainteresowanie bedzie male, kolejna kwestia, ze malo kto rozumie te testy.
 
@poziom1989
Nie umiem włączyć spoilera na telefonie
Ale był Castrol Edge 5W40 C3 stosowany.
W ostatnim interwale do niego dolewka Lotosa 5W30 C2+C3 a teraz Lotos 5W40 A3/B4.

Tylko przed zmniejszaniem lepkości pierw turbo trzeba zrobić, bo już z 1l na interwał wciąga przez dolot i IC.
 
W niedługim czasie planuje zrobić ICP dla Bizoli 5w20 i 5w30, rozumiem że znajdzie się jeszcze miejsce na te analizy tutaj? :)
Czy lepiej zachować je dla siebie i się nie wychylać ? 😅
 
@plpawzaw, miejsce się znajdzie, pod warunkiem, że nie będziesz chciał dowiedzieć się, który olej lepszy i porównać go/je z kilkoma innymi ;)
 
Nie nie :) jednakże cenię sobie dotychczasowe Wasze opisy, więc jeśli byłyby z Waszej strony chęci to będę chętny :)
 
Nie chcemy uciec od ICP, one są potrzebne jako próbka do badań UOA i dla nowych olejów pełne ICP ma sens.

Te "techniczne" ICP o którym pisał @poziom1989 to zachęta dla forumowiczów, żeby badali swoje oleje w trakcie eksploatacji pod kątem zużycia. Pełne ICP jest lepsze jeżeli ktoś chce wyciągnąć maks z oleju, bo wtedy potrzebne też są dane o paliwie, lepkości i tak dalej, ale jeżeli chce się tylko sprawdzić czy coś złego nie dzieje się z silnikiem, np. na niższej lepkości to takie uproszczone ICP jest w sam raz.

Jakieś opisy ICP będą, ale raczej będzie zmieniona formuła. W sensie nie ma sensu pisać że olej jest normalny, spełnia założenia i tak dalej. Będziemy punktować rzeczy w których się wyróżnia - pozytywnie czy negatywnie, ewentualnie jeżeli pojawi się coś bardzo ciekawego np. dodatki oparte o potas, jakaś nietypowa formulacja i t.d. W wypadku przeciętniaków opisów nie będzie, bo takie opisy nie mają sensu - będą zawsze podobne.
 
kolejna kwestia, ze malo kto rozumie te testy.

No to może zrobić jakiś opis, jak czytać te szlaczki, wykresiki, bo nieraz widziałem że była zrzutka a wszyscy czekali jak się wypowiesz np. o FTIR 😁

Większa wiedza to i więcej osób będzie chciało sprawdzać, testować nowe oleje itd. 🙂
 
Juz tyle opisow robilem, pisalem o roznych kwestiach, roznego rodzaju publikacje, badanie itp. a ludzie dalej nie wyciagaja zadnych wnioskow. FTIR mialem sie zabrac, otrzymalem od jednego czlowieka opracowanie w Excelu, ale nie moge tego udostepnic. Moge tylko na tej podstawie zrobic opis ogolny.
 
No ja jestem zainteresowany zrobieniem ICP swojego oleju z cdti - do końca tygodnia powinien mieć przebieg ok. 4500km a chciałbym dojechać na nim ok. 12500km - myślicie że to będzie dobry moment by startować z analizą?
 
@plpawzaw, myślę, że za szybko.
Dojedź do 7500km i zadecyduj.
To będzie rozsądny dystans do oceny stanu oleju i ewentualnego zapasu na kolejną 2500 lub jak chciałeś 5 tys km (do 12.5kkm).
 
Ja robie w przyszlym tygodniu zmiane oleju. 7000km przejechane od wymiany, 2.0tdi cglc, jazda 90 procent miasto, dpf wypala sie co 200km, zadnej procedury nie przerwalem. Przebieg 228tys km. Olej shell 0w30 av-l. Nada sie to na test. Mozna cos ciekawego z tego testu ewentualnie wysnuć?
 
Myślałem , że w tym wątku rozmawiamy o propozycjach zakresu badań do forumowych analiz

myślicie że to będzie dobry moment by startować z analizą?
Wg mnie zależy w jakim czasze pokonujesz kilometry czy jaką masz średnią prędkość? Jeśli 12.5kkm robisz rocznie to pierwszą bym zrobił przy 10kkm. W Astrze masz żywotność oleju w procentach. Na ile kkm wystarcza Ci 100%?
 
Faktycznie przeciągnąłem nieco wątek w inną stronę na fali rozmów o ICP przepracowanego oleju za co przepraszam.

@plpawzaw, myślę, że za szybko.
Dojedź do 7500km i zadecyduj.
To będzie rozsądny dystans do oceny stanu oleju i ewentualnego zapasu na kolejną 2500 lub jak chciałeś 5 tys km (do 12.5kkm).
Ok, to w sumie rozsądne.

Wg mnie zależy w jakim czasze pokonujesz kilometry czy jaką masz średnią prędkość? Jeśli 12.5kkm robisz rocznie to pierwszą bym zrobił przy 10kkm. W Astrze masz żywotność oleju w procentach. Na ile kkm wystarcza Ci 100%?

Rocznie robię 20-25kkm, średniej prędkości nie podam, bo tego nie śledzę ale generalnie myśle że 75% to trasa z prędkością 115kmh (2000rpm).

Licznik żywotności wystarczył mi ostatnio na 20+ kkm
 
W takim razie zaczął bym nie wcześniej niż 12.5kkm
 
Back
Top