• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Propozycje olejów do analizy konkursowej :)

Kaban

Użytkownik
Lokalizacja
WPR
Samochód
F4R, ES9J4S, B5254, 1600 ohc, T1GA, M274
Cześć,

chciałbym przekazać swoją "wywalczoną" nagrodę w urodzinowo-świątecznym konkursie na rzecz forum. :) Nie owijając w bawełnę chodzi o analizę oleju od partnera - Archoil Polska @wlyszkow . Sam mogę zaproponować kilka możliwości natomiast jeśli ma to być analiza zużyciowa to chwilę poczekamy na próbki - w każdym pojeździe jestem dość niedawno po wymianie.

Ciekawą próbką może być olej z mojego ex Saaba 9-5 którego silniki turbo benzynowe można uznać za wadliwe(?) lub czułe na mierną obsługę serwisową.
Uwaga, trochę bełkotu: Silniki te mają dość słabe uszczelnienie tłok-cylinder co przekłada się na przedmuchy do skrzyni korbowej, niezbyt wydajny układ odpowietrzający nie ułatwia życia olejowi. Pojemność miski jest mała, tworzy się nagar, ogranicza przepływ zaczynając od sitka smoka. Poza tym cały układ smarowania zaprojektowano dużo wcześniej nim Saab postanowił dorzucić wałki balansujące oraz turbosprężarkę a wiadomo - normy spełnić trzeba ;) ciśnienie oleju już przy wyjeździe z salonu nie było szalone. Efektem było zacieranie się tych silników na panewkach balansu, panewki głównej wału etc. Niewydajna odma psuła zdrowie turbosprężarek. Łańcuchy rozrządu rozciągały się czasem już przy 170tys km.

W każdym razie ja ten samochód kupiłem przy 208tys km z ruszonymi panewkami (Które oczywiście wymieniłem. Saabiarze nie dawali temu silnikowi 2000km życia) a sprzedałem przy ~255tys km. Przez ten okres wymieniłem wielokrotnie olej, eksperymentując z różnymi lepkościami, bazami, dodatkami płucząc go wielokrotnie. Auto odjechało do nowego domu z zalanym Neste City Pro 0W40 + Archoil 9200v2. Jeżeli nowy właściciel jeszcze nie wymienił oleju, mógłbym go poprosić o próbkę. Jestem ciekawy jak te wszystkie płukania (a zaczęło się od mieszaniny ON z olejem) po płukanki Liqui Moly, Archoila, olej do płukania Xado, oleje klasy Amsoil Signature Series, Penrite 10tenths Premium, Fuchs Race Pro S po już tańszy Neste City Pro wraz z dodatkami Archoil 9100 i potem 9200v2, odbiły się na zdrowiu jednostki. Czy proces 'zacierania' się auta został powstrzymany ;)

To jest moja propozycja ale czekam na ciekawe przypadki a za jakiś czas ustalimy ankietę :)
 
Back
Top