• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Ja tam używam Noco G7200 i spokojnie sobie radzi
A długo trzeba ładować żeby otrzymać dobrą gęstość? Jak ładowarka zakończy program to już jest akumulator odpowiednio naładowany? Czy tak jak w przypadku cteka funkcji rekond trzeba używać x razy w celu podbicia gęstości.
 
@Gardor Noco tak jak Ctek są to ładowarki bezpieczne "idiotoodporne".
Końcowe napięcie ładowania różni się dla różnych typów akumulatorów.
Zwykłego kwasiaka Ca\Ca płynnego powinno się podciągnąć powyżej 16v aby "zrobić gęstość" ale dla niektórych typów akumulatorów takie napięcie było by zabójcze. Dlatego w standardowym trybie normalnym czy cold\AGM napięcie nie przekracza 15V aby nieświadomy użytkownik nie zrobił sobie krzywdy i nie doprowadził do wrzenia aku typu GEL i nie miał później pretensji do producenta sprzętu.
Ale mamy też tryb AGM+, który ładuje aż do 15,5V co już zauważalnie podnosi gęstość.
Więc ładując zwykły akumulator trybem AGM+ mamy naładowany w 90%.
Następnie puszczasz opcję Repair i powinieneś uzyskać bez większych problemów 1,28. Chyba że aku jest bardzo duży ewentualnie ładujesz na mrozie to możesz odpalić Repair ponownie jeżeli jeden przebieg nie wysyci elektrolitu. Jeden tryb Repair trwa w przybliżeniu 4h. Jedynie ten ból tutaj jest że trzeba czekać i sprawdzać kiedy zakończyło się ładowanie i manualnie włączyć Repai. Czasem też szaleją diody postępu ładowania w moim egzemplarzu. Po minucie przeskakują na zielone a ładowarka tak na prawę dopiero zaczyna ładować. Ale mając przynajmniej zwykły multimetr można sobie spokojnie proces podglądać bo diody i tak mówią niewiele. U mnie w Bannerze Pro 77Ah(podobno realnie ma koło 90Ah) przy ładowaniu koło 15-20*C wystarczy AGM+ i jednokrotnie Repair ładując z napięcia spoczynkowego 12,4V.
Te Cteki z tego co kojarzę nawet w trybie Recond nie uzyskują za bardzo gęstości a nadają się głównie pod jakieś AGMy gdzie nie mamy tego zagadnienia. Głównie dlatego wybrałem Noco. Tyle że G7200 wyszło z produkcji i chyba cały nakład się rozszedł. Z tej serii zostały już tylko te mocniejsze a mniejsze modele sukcesywnie zastępowane są nowymi, które póki co nie zostały zbytnio przebadane a z jakichś szczątkowych opinii wychodzi że są gorsze niż stara seria G7200\G15000\G25000.
Tyle że w cenie tych większych Noco nwm czy nie lepiej rozejrzeć się za jakimś Kulonem.
Mam też prostownik Stef-Pol EST 307 bodajże(ma 25A i możliwość ładowania zarówno 6 jak i 12V) no i jakoś mi to nie działa.
Od razu po kupnie siadł przełącznik. Jakiś majster elektryk to ponaprawiał ale jak próbowałem tym ładować aku od ciągnika to stały 2 doby i niewiele się zadziało. Pokrętło "mocy" podnosi napięcie a nie prąd ładowania. Wskaźnik A to nwm co to jest bo z miernikiem natężenia na pewno nie ma nic wspólnego. Ogólnie bieda tanizna i chińskie wykonanie. Naładowałem akumulatory tym Noco co kupiłem głównie do podładowywania mniejszych akumulatorów bez wyciągania z auta i zrobił ładnie robotę. Napięcie lux, gęstość też a jak na taką ładowareczkę to jednak duże bateryjki.
 
Panowie jak ładujecie swoje akumulatory ? Zakładając, ze używacie ładowarki mikroprocesorowej, np. Ctek, Noco, etc. odpinacie klemy od akumulatora czy podpinacie ładowarke bezpośrednio do klem w samochodzie (czy np. w tym przypadku minus do nadwozia, jak podaja niektore intrukcje ładowarek) ?
 
Ja czekam 10 min aż can "się uspokoi" i ładuje konserwacyjne do 16,5V zwykłym prostownikiem, oczywiście 2-3 razy na rok w aucie mało używanym, w codziennym czy co kilka dni używanym nie widzę potrzeby dręczenia akumulatora dodatkowym ładowaniem
 
Zależy czy w samochodzie masz inteligentne ładowanie czy nie. U mnie chcący doładować akumulator w technologii AGM producent zaleca użyć ładowarki mikroprocesorowej z trybem agm i nie odłączać baterii z samochodu tylko użyć do ładowania wyjścia plus pod maską aby system IBS mógł monitorować parametry ładowanego aku żeby po naładowaniu i uruchomieniu silnika alternator nie ładował go za dużym prądem.
 
Tak, też się spotkałem z taką informacją. Część osób mówi, że jeśli masz czujnik stanu akumulatora to wpiąć się za nim krokodylkiem, tak aby "widział" przepływający prąd. Ile w tym prawdy - nie wiem, skoro systemy i can w aucie się usypiają, a czujnik chyba na bieżąco podaje informacje np. o spadku napięcia w czasie odpalania / ilości przepływającego prądu -> stanie naładowania akumulatora.
 
Czujnik co jakiś czas w trybie uśpienia mierzy stan akumulatora.
 
ale czy przesyła te informacje dalej, bo mój czujnik Bosch nie ma żadnej pamięci trwałej wokół siebie + przycisk S&S z diodą idealnie pokazuje co się dzieje z akumulatorem i tym czujnikiem. Dopiero po kilku sekundach od wypięcia zapala diodę nieaktywnego czujnika - czeka na niego. Gdy odpalasz to czasem lekko się żarzy i zwiększa swoją intensywność świecenia lub powoli blednie, aby zgasnąć - pewnie zależnie od przepływu prądu do Aku, tak więc u mnie na bieżąco raczej dostaje informacje wtedy kiedy potrzebuje auto komunikacji z nim. Tyle że mój system jest prostszy konstrukcyjnie - S&S jako dodatek, bez inteligentnego ładowania. Co do tego że czujnik mierzy na bieżąco to się zgadzam - jeśli będę ładował wyższym napięciem np. 16V akumulator i powiedzmy za 30 min uruchomił bym silnik - S&S będzie nie aktywny mimo pełnego naładowania aku - musi minąć trochę czasu po takim ładowaniu i "kalibracji" / "adaptacji" czujnika.
 
Nie ma S&S bez inteligentnego ładowania. Ja mam inteligentne ładowanie bez S&S. Odłączyłem wtyczkę od inteligentnej klemy i mam cały czas wysokie napięcie powyżej 14v, dzięki czemu żarówki halogenowe dają jasne światło i przestały przepalać się od skoków napięcia przy rekuperacji podczas hamowania silnikiem.
 
Nie mam inteligentnego ładowania (zmiennego napięcia) zależnie od obciążenia silnika, naładowania akumulatora, hamowania silnikiem - wpięcia / wypięcia czujnika. Rekuperacja nie stwierdzona. Dziwne, ale tak jest. Auto jest z początków StartStop bo 2010r., może dlatego - KIA Venga 1.6 CRDI.
 
Panowie jak ładujecie swoje akumulatory ? Zakładając, ze używacie ładowarki mikroprocesorowej, np. Ctek, Noco, etc. odpinacie klemy od akumulatora czy podpinacie ładowarke bezpośrednio do klem w samochodzie (czy np. w tym przypadku minus do nadwozia, jak podaja niektore intrukcje ładowarek) ?
W nowszych autach bezwzględnie należy zdjąć klemę + .
Sporo modułów pracuje w uśpieniu i lepiej dla nich nie przeciążać wyższym napięciem.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
A długo trzeba ładować żeby otrzymać dobrą gęstość? Jak ładowarka zakończy program to już jest akumulator odpowiednio naładowany? Czy tak jak w przypadku cteka funkcji rekond trzeba używać x razy w celu podbicia gęstości.
Nie wszystkie ' wysycają' naładują do pełna .
Fachowiec zrobił test różnych gratów i na końcu jest tabela parametrów oraz podsumowanie .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ja polecam Einhell BT-BC , to jest cała seria prostowników o różnych mocach 10A,8A i 5A. Mam taki 5 amperowy od 12 lat i elegancko ładuje, bezawaryjny prosty w budowie . Cena chyba 100 zł więc za sprzęt który chodzi tyle lat naprawdę warto.
 
Dziś zakupiłem Noco Genius 10.. Ładuje mojego Agm i będę robić gęstość. Ciekaw jestem jak sobie poradzi. Miałem Boscha C3 ale on dobry na doładowanie. Ciekaw jestem czy za cena pójdzie jakość w tym Noco .
 
Uzupełnię info odnośnie ładowarki. A więc mam porównanie Noco Genius 10 do Boscha C3. Akumulator zwykły ładowany Bosch C3 pokazał szybko ze jest w 100% naładowany. Następnie Noco ładowało ten akumulator około18 h dłużej zanim ładowarka oznajmiła że akumulator naładowany. Nawet myślałem że nowa zabawka jest zepsuta. Akumulator 2 letni, mało jeżdżone samochodem. Szkoda że Noco nie uzdrowiło mojego Agm.
 
Noco, to drogi sprzęt , zabawki dla bogatych .
Zdrowy rozsądek podpowiada , że za te kasę kupisz akumulator .
Ostatnio tu w Niemczech był prostownik za 49€ z serii Walter kraft, a widziałem test prostownika z Lidla z rozruchem 75A, jak to wysycił akumulator do 1,28 mg/kg. Cena 49€ . Funkcje AGM, cold, repair, test alternatora.

Za te 250 zł można mieć 12A prostownik mikroprocesorowy z rozruchem który faktycznie działa .
A jeśli iść w Noco to g-1500 , bo ma wiele ustawień i w tym repair. Cena w Amazon 169€ , taniej niż w naszym allegro.
d4e2651dcaa4782157dff772770d116c.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
To informacja dla kogoś co interesuje tego typu/producenta ładowarka. Nie pisze w odniesieniu do kwoty jaką za nią dałem. Zresztą każdy z nas kupując coś woli zapłacić więcej, mniej. Akumulator taniej by kosztował niż ta ładowarka. Tu chodzi by mieć czym doładować prawidłowo akumulator. Ja nauczony doświadczeniem wiem że drogi sprzęt trzymie jakość. Można taniej pewnie i lepiej. Ale nie każdy chce szukać po Lidlach , Biedronkach ładowarki. Dobrze że potrafisz do 100zł kupić ładowarkę. Ja wolałem dać parę zł więcej i mieć sprzet na lata. Zresztą ty chyba nie musisz ładować akumulatora, masz inne lepsze zajęcia :D


tu coś o typach ładowarek :)
 
Last edited:
Muszę, honda dała dupy. Niby auto odpala ale obserwuję, S/S nie zawsze działa, a komputerem pokazuje skreślony Aku.
W domu mam te podładowywaczke 4A z Lidla. Na święta byłem to podładowałem Aku w 2 autach,w Hondzie 1,5 i peugeocie 1,4 HDi.
Auta jeżdżą, palą. Jednak zainteresowałem się i pomierzyłem napięcie w Hondzie i po tych mrozach przy -6 było 11,98V - LOL!
Ten prostownik Walter ładował 8 h przed nocna zmianą podniósł % naładowania z 45 do 87, a napięcie było 12,6V.
Rozłączyłem i dzisiaj mierzę napięcie przy +8⁰C było 12,29V więc znowu go ładuje .
Zdaje sobie sprawę, że 11 km do pracy to za krótko, że grzane stołki , szyby, lusterka, kradną prąd.
Zastanawia mnie kamera viofo a129 Duo jest podpięta na czuwanie z Aku z tym ogranicznikiem poziomu napięcia ustawiony na 12,8V by nie rozładowywać Aku. Pytanie jak dokładnie on mierzy napięcie, bo tolerancja 0,5V w tym przypadku ma duże znaczenie.
Spróbuję naładować i wysycić na 100% w kilku etapach.
Dzisiaj do wieczora , resztę jutro .
Zobaczę do ilu dojdę .

Mam pytanie do was : w Hondzie jest Aku EFB 12V 60Ah.
EFB należy traktować jak kwasiaka, czy , ładowarka powinna mieć zdolność ładowania 2,6V na ogniwo, czyli 15,6 V napięcie końcowe .
Instrukcja ładowania akumulatora EFB:



Też lubię mieć coś dobrego i Niico jest na celowniku.
Szkoda, że Nioco zaprzestało produkcji modelu 7200 , dla nas osobowych idealny.
Bo po co nam 24V !?.
A te mniejsze bez możliwości ustawień cold, repair mnie nie satysfakcjonują.
A teraz ładuje tym kolegi:
de2a6cb7260e66562610ea864368cbb2.jpg
8e1694070f5f0bed730f66904311aa23.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Back
Top