• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
@ DarekBB

To starszy model Ultimate Speed z Lidla , tyko te z Lidla, Normy są brandowane i okrojone o pewne funkcje .
Dobra maszyna.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Mam pytanie do was : w Hondzie jest Aku EFB 12V 60Ah.
EFB należy traktować jak kwasiaka, czy , ładowarka powinna mieć zdolność ładowania 2,6V na ogniwo, czyli 15,6 V napięcie końcowe .

Normalnie ładujesz jak kwasowy, bo EFB to kwasowy aku jest przecież.
Napięcie 16.2V końcowe można dać z małym prądem. Oczywiście odpiąć od auta najpierw, tak w razie wu...

Ja swój tak ładowałem, wszystko żyje i bolid pali jak trzeba.
 
@ Klimek , tak EFB ma elektrolit jak kwasowy , płyty są inne i wzmacniane włóknem szklanym . Płyty przyjmują szybciej prąd i są 2x bardziej odporne na ładowanie/rozładowanie .

Mój Walter wczoraj zakończył ładowanie koło 17 tej . Ten prostownik nie dał więcej niż 14,8 V , a to za mało na wysycenie elektrolitu.
Brak programu Repair .
To źle dla żywotności akumulatora ,
Chyba się szarpne na Nioco G1500 , ale jeszcze zobaczę .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Bardzo dużo automatów kończy na 14.8V (tak żeby było zwasze bezpiecznie) i do zwykłych aku i EFB to się nie nadaje...
W moim Moll m3 przy tym napięciu skrajne cele nawet nie mają większej ochoty ruszyć z gęstością...
Zwykły akumulator - zwykły prostownik, który da 16-17V przez dłuższy czas, żeby zrobić gęstość.
Póki co u mnie najlepiej się sprawdziły stefpole 15A. Eltraf 15a też ostatecznie, choć co do stylu to można dyskutować.
Na tapecie też miałem Agri i słynego volta 8A. Miałem tu więcej wrzucić ale czasu mało na wypracowania ;)
 
Nie mów tylko że Volt 8A nie robi gęstości w trybie boost!?
 
Ja używam taki.
 
Aktualizacja...
Sprawdzałem dzisiaj gęstość elektrolitu i aerometr wskazał 1,28/1,29. Napięcie to 12,6v mierzone dzisiaj. Nie miałem wcześniej ,nie sprawdziłem wysycenia elektrolitu gdy akumulator ledwo kręcił :( .
Zakładam że jednak Noco Genius robi robotę. Skoro akumulator 2,5 roczny ma takie parametry.
 
Czasami wystarczy 15.7-8v aby zrobić gęstość w zdrowym akumulatorze. Mój ma 2 lata i przy 15.8 zrobiłem też taki sam wynik.
 
Tylko napisałem że ta zabawka jest spokojnie w stanie zrobić gęstość. I co ważne dla mnie, akumulator był mocno rozładowany. Nie mówię czy wart tej kasy sprzęt czy nie... Po prostu działa, ładuje i robi gęstość. Dla mnie teraz wyzwanie to mój AGM.. Dolałem wody ,ładuje dzisiaj do "pełna" i zobaczę jak poziom "płynu" Jak się "zdupi" to kupię nowy...a jak się uda postawić, czegoś się nauczę :)
 
Wbrew pozorom automaty są w stanie podnieść gęstość elektrolitu (te które mają możliwość uzyskania napiecia 15,8 V, chodź nie można tego przyrównać do prostowników z ustawieniem na 16 V i więcej). Wiadomo, że zależy to od stanu danego akumulatora i nie zawsze za pierwszym razem ładowarka osiągnie cel (czasami potrzebne są dwa takie ładowania typu recond/regen.).
Panowie, a jak jest w przypadku, gdy ładowarka akumulatorowa ma max. prąd ładowania 10A i przykładowo podepniemy akumulator 40 lub 60 Ah - czy dobierze mniejszy prąd ładowania (nie mówie tu o zasadzie 1/10 pojemności aku. a zbliżonej do tego wartości) czy jednak przez większość procesu ładowania będzie na max. ? Pomijam etapy typu recond, tam akurat jest wzrost napięcia przy zmniejszonym prądzie.
 
Głodny akumulator weźmie wszystko, może popsuć słabą ładowarkę. Później prąd zostanie ograniczony przez rezystancję.
 
U mnie Noco ładuje AGM-ma już ponad 24h. Dolałem wody destylowanej i ciekawe kiedy zakończy.
 
U mnie Noco ładuje AGM-ma już ponad 24h. Dolałem wody destylowanej i ciekawe kiedy zakończy.
AGM to aku który ma płyty zamknięte w torebkach i w nich jest elektrolit . Te torebki mają odpowietrzenie , ale do nich woda nie wejdzie .
Dlatego AGM ładuje się niskim napięciem do 14,4V , żeby nie doprowadzić do elektrolizy wody na wodór i tlen który ucieka odpowietrzeniem, ale nie można tam dolać wody ..te info mam ze strony Varty.de
EFB to akumulator, który harakteryzuje się wzmocniona budowa płyt z reguły przez włókno szklane, a kratka jest w technologi lanej lub wycinanej z ramką Ca/Ca
Taka konstrukcja płyt może przyjmować i oddawać duże prądy, wieje razy nie uszkadzając płyt i kratek.
EFB to akumulator wzmocniony o 50% większej wydajności od kwasowego, stosowany najczęściej do S/S.
Czyli EFB będzie chlupał i można dolać wody .
AGM nie będzie chlupał i nie można dolać wody, a jeśli można bo zdejmiesz korki to nic to nie da .
EFB można ładować jak kwasiaka, a nawet mocniej ze względu na wzmocnioną budowę, czyli 15,7-16,3 V .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Z całym szacunkiem ale nie będę się spierać z tobą. To co piszesz pokazuje ze twoja wiedza jest z ulotek, folderów reklamowych producentów. Akurat aktualnie bawie się tą "drogą" ładowarką dla snobów. Akumulator padnięty postawiła + gęstość.[kupiłem Aerometr by mieć pewność że dała rady]
Akumulator AGM aktualnie ładuje się już około 30h . Jest w trybie formatowania baterii cokolwiek to znaczy. Skoro ładuje tak długo to oznacza że prąd jest mały ,sprawdzam napięcie na multimetrze. Akurat w praktyce się dolewa wody bo maty wysychają i tracą właściwości swoje. Zresztą akumulatory AGM to tylko akumulator i nie ma tam kosmicznej technologii.
Pogrzebałem na forum Elektroda i tam nawet są opisy jak reanimować AGM. W skrócie dolać wody destylowanej, elektrolitu i ładować. Po naładowaniu zlać naddatek "płynu" z akumulatora. Ludzie stosują to z powodzeniem i akumulatory żyją kolejny rok lub dłużej.

Aha, akumulator AGM w Polsce nie ma torebek z płynem. Ma maty nasączoną elektrolitem. Wypowiadając się sprawdzaj u wujka Gogle
"Konstrukcja akumulatora AGM
Absorbed Glass Mat, czyli w skrócie AGM to technologia budowy akumulatorów bezobsługowych, w której pomiędzy płytkami ołowiowymi umieszczone są warstwy maty szklanej nasączonej elektrolitem. Sama pokrywa akumulatora jest całkowicie zabudowana, a końcówki biegunów dokładnie uszczelnione."
 
Z całym szacunkiem ale nie będę się spierać z tobą. To co piszesz pokazuje ze twoja wiedza jest z ulotek, folderów reklamowych producentów. Akurat aktualnie bawie się tą "drogą" ładowarką dla snobów. Akumulator padnięty postawiła + gęstość.[kupiłem Aerometr by mieć pewność że dała rady]
Akumulator AGM aktualnie ładuje się już około 30h . Jest w trybie formatowania baterii cokolwiek to znaczy. Skoro ładuje tak długo to oznacza że prąd jest mały ,sprawdzam napięcie na multimetrze. Akurat w praktyce się dolewa wody bo maty wysychają i tracą właściwości swoje. Zresztą akumulatory AGM to tylko akumulator i nie ma tam kosmicznej technologii.
Pogrzebałem na forum Elektroda i tam nawet są opisy jak reanimować AGM. W skrócie dolać wody destylowanej, elektrolitu i ładować. Po naładowaniu zlać naddatek "płynu" z akumulatora. Ludzie stosują to z powodzeniem i akumulatory żyją kolejny rok lub dłużej.

Aha, akumulator AGM w Polsce nie ma torebek z płynem. Ma maty nasączoną elektrolitem. Wypowiadając się sprawdzaj u wujka Gogle
"Konstrukcja akumulatora AGM
Absorbed Glass Mat, czyli w skrócie AGM to technologia budowy akumulatorów bezobsługowych, w której pomiędzy płytkami ołowiowymi umieszczone są warstwy maty szklanej nasączonej elektrolitem. Sama pokrywa akumulatora jest całkowicie zabudowana, a końcówki biegunów dokładnie uszczelnione."
AGM/żel budowa - strona producenta.

Budowa agm , jak widać płyty są w woreczkach i każda cela hermetycznie zamknięta .
Wiercileś dziury ?.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Nie ,mój ma otwory oryginalne, korki. Zanim dolałem wody patrzyłem do środka co tam, jak jest. Gdzie ty masz maty w woreczkach???nawet na filmiku widać jak facet je targa, się rozchodzą?? Ty wiesz co piszesz? zobacz na 3.24 min filmiku...

Woreczek jest do polowy płyt by utrzymać ilość elektrolitu w matach :D Czyli każda komora w aku ma taki woreczek :D ..ale maty są miedzy płytami ołowianymi.



Po dolaniu wody destylowanej musiałem zrobić trasę około 120km. Napięcie akumulatora wzrosło w tym czasie z 11.8v na 12.1/12.2 ..pokazuje mi ładowarka napięcie w kabinie. W sumie na akumulator dolałem 1,5 szklanki wody.
Akumulator miałem naładowany a po dolaniu wody ładuję się ponad 30h.. Czyli zakładam że ludzie na Elektrodzie mają pojęcie. Wiedzą co piszą.
Widzisz, ja staram się zdobyć jakąś wiedzę zanim coś robię. Nie wypowiadam się na tematy o których nie mam pojęcia. I tyle :)
 
Last edited:
No są w woreczkach z maty .

Też dojrzewam do Nioco Geniusz, tylko między 10, a 1500 mam 16€ różnicy .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Noco 1500 lepsze...ja dałem za swoje Noco 10 aż 270zł :)
 
Back
Top