• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Nowe, ja nie miałem wyboru. Powiem tak, mając droższą ładowarkę możesz grymasić ale robót zrobi. Taki sprzęt na lata, więc warto dopłacić.
 
Krótkie story z "przywracania parametrów" akumulatora:

Pacjent: AGM VARTA OEM VAG 68Ah 680A EN czteroletni/pięcioletni już za chwilę. Umieszczony w komorze silnika. Żadnych problemów z rozruchem. Start stop zawsze wyłączany.

Już wcześniej wspominałem, że otworzyłem wszystkie swoje AGMy i dolałem małe ilości wody żeby zrekompensować ew. utratę podczas gotowania pod maską i żeby móc po prostu je porządnie naładować wyższym napięciem (15,6 - 16V) nie przejmując sie

Dolałem wody również do tego mojego cuda OEM.

Ostatnio mniej jeżdżę ( praca gł. zdalna) postanowiłem więc zapobiec wielkiej katastrofie zwanej zasiarczeniem (mimo że w AGM przebiega to znacznie wolniej - ale nadal występuje)


Pewnego dnia stan zastany:

View attachment 5019

Ale to jest właśnie siła AGM, nawet rozładowany potrafi działać tam gdzie zwykłe kwasiaki mówią "pie....lę, nie robię"

View attachment 5021
Odpala, czuć trochę że słabiej ale napięcie nie spada poniżej 10V - czyli materiał na testy dobry :)

Szybka podmiana akumulatorów a "pacjent z auta" dostał pełna „moją” procedurę.

1. Optimate 6 - 3x razy (prawie) pełen program, efekt:

View attachment 5022

2. To teraz właśnie najważniejsza cześć czyli prostownik i na 2 amperach powolne gotowanie (duszenie raczej) na 15,6-15,7 V łącznie przez 2 doby. Z przerwami na schłodzenie elektrolitu bo wszyscy wiemy, że wysoka temperatura nie sprzyja trwałości „powerbanku” Czasami nawet dostawał ponad 16V

View attachment 5025


W końcu po dobie sezonowania:

View attachment 5023

3. Jest bardzo zadowalająco ponieważ nominalnie Varta ma zaniżone bo zaniżone celowo ale ma: 680A EN.

Nie byłbym sobą gdybym jeszcze nie pogrzebał.

Wpomniana Optimate 6 ma wg mnie jeden z lepszych programów odsiarczających wiec podłączyłem na parę tygodni do „podtrzymania”, które wyglada tak:

- ładowanie impulsowe do 13,5 V
- czekanie aż spadnie poniżej 13,0 V
- ponowne ładowanie impulsowe do 13,5V
I tak w kółko.

Dobę po odłączeniu wreszcie ukazał się taki wynik:

View attachment 5024


Podsumowanie:

Wiarygodność Autoola jest pewnie mniejsza niż innych metod pomiarowych niemniej do celu porównania wystarczy.

Jednym słowem walka o najniższa możliwą rezystancję opłaciła się.

I najważniejsze!!! Trzeba to robić zanim nastąpią objawy zasiarczenia.

Kończąc to przydługawe wynurzenie, życzę dobrych prądów i niskiej rezystancji wewnętrznej👍.
Byłem pierwszy;)

 
Byłem pierwszy;)

zamiast tyle pieprzenia i kroci na sprzet to prościej wymienic raz na 5 lat aku za 250 ~300 zl. nie bawie sie tak jak ty. zwykle doladowanie ctekiem lub tranformatorowym i idzie varcie 5 albo 6 rok i odpala diesla od strzala

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
zamiast tyle pieprzenia i kroci na sprzet to prościej wymienic raz na 5 lat aku za 250 ~300 zl. nie bawie sie tak jak ty. zwykle doladowanie ctekiem lub tranformatorowym i idzie varcie 5 albo 6 rok i odpala diesla od strzala

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Nie. Ja chce 10 lat spokoju. Poza tym to jest AGM, który musi być w moim miotaczu sadzy. Opisywałem tez powód dlaczego do AGM dolewam wody bo zdaje się konstruktorzy VAG mają swój zamknięty świat;) i pominęli kilka faktów albo i wręcz nie pominęli. No i ostatni argument - to nie jest ta kwota. Pomnóż razy 2 lub 3 za porządny AGM. Poza tym raz mu taka kurację zrobiłem i trzyma parametry wzorcowo! Szczególnie, że bardzo mało jeżdżę z powodu zdalnej obróbki tematów zawodowych.
 
zamiast tyle pieprzenia i kroci na sprzet to prościej wymienic raz na 5 lat aku za 250 ~300 zl. nie bawie sie tak jak ty. zwykle doladowanie ctekiem lub tranformatorowym i idzie varcie 5 albo 6 rok i odpala diesla od strzala

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Mając kilka pojazdów dobrze mieć dobry sprzęt do dbania o akumulator.. Sam mam trzy akumulatory w domu. I wiem że nie zaszkodzi zadbać o nie. Dbając o akumulator dbam o swoją kieszeń 😊
 
... i środowisko. Ołów, kwas siarkowy, plastik. Nie wszystko idealnie daje się odzyskać. Jak się uszkodzi w transporcie np
Zresztą odzysk to też ktoś musi zrobić i pracować z truciznami

Pozdrawiam,
 
AGMy maja jeszcze jedna zaletę. Po życiu w dieslu mogą spokojnie kończyć żywot w benzynie. Nie do zabicia! Potwierdzone odpalenie mojej 1,6 MPI przy 11V przy minus 10. Parametry słabe ale i tak miażdży kwasiaka chociażby szybkością ładowania się na krótkich odcinkach.
 
AGMy maja jeszcze jedna zaletę.....
Parametry słabe ale i tak miażdży kwasiaka chociażby szybkością ładowania się na krótkich odcinkach.

Ciekawe czy EFB też tak szybko się ładują ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Nie, EFB mają gorsze parametry techniczne niż AGM.
 
EFB przyjmuje ładunek o 30% szybciej niż standardowy.
 
Nie, EFB mają gorsze parametry techniczne niż AGM.
Ale tez trzeba o nie dbać. Ze względu grubsze płyty, ramki umieszczone w separatorach z tworzywa sztucznego (ciekawa konstrukcja membran) można a nawet trzeba je co jakiś czas wyższym napięciem potraktować. Tak ostatnio zastanawiałem się jak mi padnie (oby nie!) AGM, czy nie zamienić go na EFB oczywiscie po przekodowaniu VCDSem. Ale jak znalazłem metodę odlewania wody w AGM to w sumie prędzej auto zmienię.
 
Ale jak znalazłem metodę odlewania wody w AGM to w sumie prędzej auto zmienię.

Trzeba zorganizować 6 małych korków 6-8,10 mm , wywiercić otwory z góry dolać wodę 1 cm ponad stan płyt i ładować jak zwykły .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Trzeba zorganizować 6 małych korków 6-8,10 mm , wywiercić otwory z góry dolać wodę 1 cm ponad stan płyt i ładować jak zwykły .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Oczywiscie DOLEWANIA wody. Nie ma problemu z otwieraniem takiego aku. Są korki - i to solidne. Poniżej klatka z filmu jak nadwyżkę zrobiłem i trzymam na 16V. Przed dolaniem wody 15,5 V to max i spadało wiec sygnał oczywisty żeby dolać
 

Attachments

  • 27A41EEA-7BE1-462D-B435-C5032FB6B595.jpeg
    27A41EEA-7BE1-462D-B435-C5032FB6B595.jpeg
    673,2 KB · Odwiedzin: 170
Nadszedł czas kupić ładowarkę do mojego EFB.
Auto stoi , czasem do sklepu 2 km, a Aku "w połowie pełny", napięcie 11.93 V oznacza , że niska gęstość elektrolitu.
Akumulator Varta EFB 12V 60Ah 550A.
System S/S plus viderorejestrator z wyłączeniem przy 12,8 V. System S/S całą zimę nie działa , może parę razy wyłączył silnik informując, że niskie napięcie aku.
Test ładowania w alternatora prawidłowy.
Analizowałem rożne ładowarki wykresy filmy i ten jeden przykuł moją uwagę szczególnie, wykresem w jaki sposób ładuje AGM . Impulsowo, z tego co wiem potrafi przywrócić nawet głęboko rozładowany aku, jeśli jestem w błędzie to mnie uświadomcie.
Brałem pod uwagę Noco Genius 5,10, modele G 3500 G15000 Ultimate Speed z rozruchem bo mają funkcję Repair i inne.
Analizując ceny i potrzeby wybrałem Einchel CE-CB 10M .
Wykres i badanie jest dla AGM 50Ah wcześniej rozładowany !
Napięcia dla akumulatorów z elektrolitem takim co chlupie bedą wyższe oraz ma funkcję cold, którą rozpoznaje temperaturę automatycznie.
Cena w Amazon DE 49,90€

Film z pomiaru ładowania aku 50Ah dla zainteresowanych :

1ce8ddd4db5517a2dbd0f288679ae462.jpg
c98ee2eede1f2b2601da5dbc0c13b18b.jpg
5bfba4e4b792f7f2a4a94f167142be21.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
EFB z natury mają grubsze „rusztowania” i owinięte są w plastikowe separatory przez co opad masy czynnej jest zminimalizowany. Z mojego doświadczenia, póki jest w miarę świeży ok roku obowiązkowo trzeba mu robić kurację 16V i więcej na bardzo małym prądzie.

Oczywiście trzeba pilnować poziom płynu. Zasiarczenie to podstępna choroba akumulatora- nie daje jasnych objawów bo napięcia to nawet wyższe uzyskuje ale pojemność spada, RW rośnie prądy realne maleją. Dlatego prostownik i do spa na kilka dni co jakiś czas poza pojazdem ja polecam.

Trochę upierdliwe, ale 5 letnie aku są jak nowe.
 
Last edited:
też się nad nią zastanawiam do AGM ma wszystko co potrzebne, dobry stosunek jakość/cena.
 
@DR Pedros , tak właśnie zamierzam zrobić , do pracy na 10 min piechotą , akumulator postawie w łazience w temp pokojowej .
Aku Varty jest zamknięty na amen, spróbuję podważyć dekiel, może jest taki myk jak w Exide.
Aku można wysycić nawet w trybie AGM tylko trzeba ze 3 razy go ładować w odstępach dobowych ..szkoda go bo jak to zostawię to za pół roku już nie odzyskam tej sprawności.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Te zamknięte na stałe, maja lekki nadmiar elektrolitu względem płyt. Nie wiem jaki dokładnie model masz czy z czarnym plastikiem czy z jasnym prześwitującym. U mnie po 3 dobach na 16V w AGM uzupełniłem po 20ml wody. Ale to na prostowniku. Automat nie drenuje wody praktycznie wcale.
 
Back
Top