• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
@Bodex piszesz jak głupiemu Co do miernika, to podaje spójne wyniki z innym woltomierzem, więc nie mam podstaw jemu nie wierzyć.
 

JohnJohn

Użytkownik
Samochód
Ford Focus II FL, 1.6 TDCi 90KM
@luckyboy ciekawa modyfikacja. Napisał byś o jej szczegółach?
Z tego co pamiętam, to Volt na auto kończył ładowanie po dotarciu do ok. 14.8V a dalsza droga wymagała pracy w trybie recond - recond pracuje falami 0.5 - 1.0A przez dwie godziny.
Dla mnie dotarcie tą metodą od 14.8V do +16V trwalo po prostu zbyt długo (aku nominalnie 71Ah), dlatego z niego zrezygnowałem.
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
@JohnJohn mój Volt 8A w trybie boost daje 1.75A.

Na płytce wystarczy wlutowac 2 przewody w miejsca za przetwornicą napięcia ale jeszcze przed elektroniką. Jeden "odczep" ma 1.75A drugi 4A przy ponad 16v.

4A będą idealne do wysycania moich 74A.

Przy takiej modyfikacji znika ograniczenie czasowe ładowania.
FB_IMG_16200371353435874.jpeg
 
Last edited:

JohnJohn

Użytkownik
Samochód
Ford Focus II FL, 1.6 TDCi 90KM
Wszystkie trzy przewodowy na zdjęciu są nowe (dolutowane) i ten z 1.75A nie używany?
Jak to rozwiązanie zachowuje się przy niższych napięciach akumulatora pod względem wysokości prądu i temperatury urządzenia?
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Wszystkie trzy przewodowy na zdjęciu są nowe (dolutowane) i ten z 1.75A nie używany?
U siebie wlutowałem tylko dwa (+i -4A) pod fabryczne dodatkowe złącze.

Jak to rozwiązanie zachowuje się przy niższych napięciach akumulatora pod względem wysokości prądu i temperatury urządzenia?
Ładuje maksymalnym prądem od początku do końca jak prostownik.
 

JohnJohn

Użytkownik
Samochód
Ford Focus II FL, 1.6 TDCi 90KM
Jeśli przy tym się nie pali :), to całkiem dobre wykorzystanie potencjału tej ładowarki, dla kwasiaków poza samochodem :D
A, a max to ile A da się z niej wycisnąć na bulku?
 

Seagull

Użytkownik
Samochód
BMW E60 LCI M57TU2
a to efekt pracy oryginalny 10 letni AGM BMW (Varta) od miesiąca z powrotem w aucie. Ale tak jak pisałem wcześniej dopiero kolejna zima go zweryfikuję
Screenshot_2021-05-03-16-25-31-983_pl.pw.btool.lite.jpg
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Szacunki eleganckie Akumulator w samochodzie żony miał SOH 86% a za 3dni nie odpaliła silnika
 

Wojt

Użytkownik
Samochód
BMW E91 , Toyota Starlet, Lancia Ypsilon
Mój agm z BMW ma 14 lat , soh 70 procent a po 3-4 dniach postoju odpalał ale nie zachwycał. Kupiłem nowy. Ale daj mi znać na priv jeśli możesz procedurę reanimacji twojego , może da się jeszcze coś wykrzesać
 

Seagull

Użytkownik
Samochód
BMW E60 LCI M57TU2
uzupełniłem elektrolit weszlo ok 400ml i naladowalem go najpierw w trybie normalnym potem rozladowalem go żarówka 10W (kilka dni) do 10.5V i znów ladowanie w trybie zimnym i rozladowanie potem ladowanie w trzybie agm+ i rozladowanie i na koniec ladowanie w trybie agm+ odpoczynek doba i puscilem dwa razy tryb repair z przerwą 12h między cyklami.
generalnie po każdym naładowaniu dawałem mu minimum 12h odpoczynku przed rozladowaniem i uzupelnilem elektrolit.
 

Wojt

Użytkownik
Samochód
BMW E91 , Toyota Starlet, Lancia Ypsilon
Dobra to chyba ponad moje skromne umiejętności 😕
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
Nie ma takiego tematu, dlatego pytam tutaj.
Czy ktoś stosuje i ma wyrobione zdanie na temat miernika Konnwei KW 600 ?
Testy aku widziałem, ale nie widziałem jak toto testuje ładowanie w aucie i zastanawiam się, czy producent przewidział jakieś wprowadzenie info, że w aucie jest "mądre" ładowanie aku.
 

Wojt

Użytkownik
Samochód
BMW E91 , Toyota Starlet, Lancia Ypsilon
Ja kupiłem autooll bt 380 i czekam na dostawę. Też jestem ciekaw jak te chińskie tygrysy działają
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
@Skiper mam ten tester ale testu ładowania nie robiłem.

Mój akku przy gęstości elektrolitu 1.25 miał nadwyżkę mocy.

20210126_162650.jpeg
 
Last edited:

Bodex

Użytkownik
Samochód
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
Jest nowszy konnwey KW 650 , poprawiony wyświetlacz i lepsze menu.
Mam Autoool'a . Mierzy Aku, mierzy ładowanie i mierzy też rozruch , czyli pod obciążeniem rozrusznika .
Sory za słabe zdjęcia , smartfon do wymiany .
Ostatnie zdjęcie to pomiar po ładowaniu .
Ciekawostka ,naklejka OEM 400A a jest prawie 600A, na stronie warty też są tylko 60Ah 600A.
79de372971ae5917961c891ac5f37258.jpg
37b44dbb59fbd2b28973ff5207cc3f1d.jpg
c4c14ef46a491e523577f1c7e675d649.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Przypomniało mi się że robiłem test rozruchu w samochodzie ojca i wykazało spadek napięcia do 8.5v - akku do wymiany.
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
@luckyboy początkowo masz trzy opcje, spr. aku na dole ładowania i coś po środku. Przy spr. aku wpisuje się jego parametry, a przy sprawdzaniu ładowania też coś się wpisuje czy zaznacza ?

Chciałem może jakoś sprawdzić jednocześnie zmiany V i A, podczas latania. Jak to tam się zmienia, V względem A w danej sytuacji i układzie "mądrego" ładowania aku. Latałem już z miernikiem UT 202 w środku, podpiętym bezpośrednio do aku. Poza tym warto by mieć w garażu rozbudowane możliwości, choćby o sprawdzanie poza V jeszcze A. Bo często gęsto ludzie piszą, ocena po samym V aku nie jest pełna.

Pomiary są chyba kompletne, jest A nominał i realnie, V, oraz rezystancja. Cena dobra, tylko jedną stronę medalu znamy panowie.
Nie wiem czy mi się dobrze wydaje, że może być aku z wysokim V, podczas gdy A będzie liche i V szybko spadać mogą.
 

Bodex

Użytkownik
Samochód
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
Przypomniało mi się że robiłem test rozruchu w samochodzie ojca i wykazało spadek napięcia do 8.5v - akku do wymiany.
Widziałem test Aku 50Ah , klient przyniósł do wymiany bo już trup . Gostek go rozładował i naładował w 3 cyklach do wysycenia i miał gęstość 1,26 , Więcej nie uzyskał , postawił go na regał i zapomniał .
Po miesiącu cis go tknęło i wzią do testu , pomiar gęstości 1,28, obciążenie , Aku dobry .
Ludzie czasem , chcą, żeby było na już naładowane , a często powolne ładowanie i długie daje lepsze efekty.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Top