• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Mam napięcie 12,5V powiedzmy. Ładuję lidlową w trybie "zimowym" i po 4h ładowarka mówi, że się naładowało. Zostawiam na jeszcze 4h. Czy ona coś jeszcze robi, żeby było lepiej?
Czy jak kupię coś droższego i mocniejszego to nie będzie "lepiej"?
Jak chcesz lepiej to zwykły prostownik i 16.5v
 
Mam napięcie 12,5V powiedzmy. Ładuję lidlową w trybie "zimowym" i po 4h ładowarka mówi, że się naładowało. Zostawiam na jeszcze 4h. Czy ona coś jeszcze robi, żeby było lepiej? :p
Czy jak kupię coś droższego i mocniejszego to nie będzie "lepiej"?
Akumulator ma coś takiego jak rezystancję wewnętrzną - czyli swój opór przewodzenia. Z prawa Ohma U=I*R wynika że aby ten opór pokonać przy stałym prądzie trzeba zwiększyć napięcie. I im ono będzie wyższe tym szybciej nastąpi wysycenie. Lidlówką też wysycisz akumulator ale po podłączeniu nastąpi to w zależności od wielkości akumulatora po kilku, kilkunastu daniach.
Polecam filmy na kanale mrAkumulator, Tomasza Hudego i Piotra Schimke na yuoutube. Łopatologicznie jest tłumaczone co i jak.
 
Jak chcesz lepiej to zwykły prostownik i 16.5v
I wyciągać z auta, kasować ustawienia. JPRDL za dużo zachodu.
BTW w 12h naładowałbym prostownikiem? Poza tym w nocy miałbym co chwilę wstawać i patrzeć czy się nie gotuje?
Post automatically merged:

Akumulator ma coś takiego jak rezystancję wewnętrzną - czyli swój opór przewodzenia. Z prawa Ohma U=I*R wynika że aby ten opór pokonać przy stałym prądzie trzeba zwiększyć napięcie. I im ono będzie wyższe tym szybciej nastąpi wysycenie. Lidlówką też wysycisz akumulator ale po podłączeniu nastąpi to w zależności od wielkości akumulatora po kilku, kilkunastu daniach.
Polecam filmy na kanale mrAkumulator, Tomasza Hudego i Piotra Schimke na yuoutube. Łopatologicznie jest tłumaczone co i jak.
NOCO chyba daje 15,8V więc może da radę coś lepiej zrobić. Czy nie? Komuś chyba nawet gęstość zrobił... :)
 
Jak chcesz lepiej to zwykły prostownik i 16.5v
Przyłączam się do tego stwierdzenia. Po paru latach szukania św, Graala pośród automatycznych ładowarek, ponownie odkryłem prostowniki transformatorowe jako idealne rozwiązanie dla akumulatorów kwasowych oraz Kulona 820 do wszystkich. W transformatorowych cenię sobie prostotę i niesamowitą skuteczność a w Kulonie możliwości i skuteczność.
Post automatically merged:

I wyciągać z auta, kasować ustawienia. JPRDL za dużo zachodu.
BTW w 12h naładowałbym prostownikiem? Poza tym w nocy miałbym co chwilę wstawać i patrzeć czy się nie gotuje?
Post automatically merged:


NOCO chyba daje 15,8V więc może da radę coś lepiej zrobić. Czy nie? Komuś chyba nawet gęstość zrobił... :)
BlueBoxa sobie spraw. Może dla oka nie jest taki ładny jak NOCO ale w działaniu na pewno duuuużo skuteczniejszy. Ma dużo możliwości i może również działać w trybie automatycznym. Osiąga napięcie 16,2 V.
 
Last edited:
Z ładowarkami automatycznymi to jak seks bez finału. Fajnie jest ale pozostaje niedost :) (albo wkur...ie).
 
Zwykły prostownik może mieć zamontowane dodatkowo odcięcie ładowania przy napięciu zadanym i wtedy działa jak automat.
 
Zwykły prostownik może mieć zamontowane dodatkowo odcięcie ładowania przy napięciu zadanym i wtedy działa jak automat.
Piotr Schimke z youtube takie oferuje. Po osiągnięciu zadanego napięcia włącza się odliczanie czasu, po upływie którego prostownik przechodzi tryb podtrzymania (buforowy).
 
Dodatkowy element można kupić w sklepie i podłączyć.
 
BlueBoxa sobie spraw. Może dla oka nie jest taki ładny jak NOCO ale w działaniu na pewno duuuużo skuteczniejszy. Ma dużo możliwości i może również działać w trybie automatycznym. Osiąga napięcie 16,2 V.
Gdzie to kupić?
 
I wyciągać z auta, kasować ustawienia. JPRDL za dużo zachodu.
BTW w 12h naładowałbym prostownikiem? Poza tym w nocy miałbym co chwilę wstawać i patrzeć czy się nie gotuje?

15,8V może być dla elektroniki niektórych samochodów zabójcze a przynajmniej szkodliwe. Nie twierdzę że zawsze, ale możliwe. I tak dla świętego spokoju trzeba odpinać klemę z akumulatora.
Post automatically merged:

Gdzie to kupić?
Piszesz zapytanie do blueboxcharger@gmail.com
 
Chyba muszą być w miarę odporne bo jeśli uszkodzi się altek i pójdzie 17V na instalacje to co ma nam pół auta popalić ?
 
Chyba muszą być w miarę odporne bo jeśli uszkodzi się altek i pójdzie 17V na instalacje to co ma nam pół auta popalić ?
Łudzisz się że nic się nie stanie? Elektrycy samochodowi sądzę że mogą mieć inne zdanie na ten temat.


cyt. "Natomiast napięcie zbyt wysokie spowoduje wygotowanie się wody z baterii, co także może ją uszkodzić. Bardziej zagraża jednak reszcie instalacji, zwłaszcza elektronice, takiej jak komputer silnika i inne sterowniki. W skrajnych przypadkach może dojść do pożaru."
 
Dzisiaj katuję swoją lidlową. Po podpięciu pokazał 12,8V, ale tylko dwie kreski naładowania. Teraz (po 4h prawie) pokazuje 13,3 i jest trzecia 😃
 
Dzisiaj katuję swoją lidlową. Po podpięciu pokazał 12,8V, ale tylko dwie kreski naładowania. Teraz (po 4h prawie) pokazuje 13,3 i jest trzecia 😃
Jak skończy ładować sprawdź areometrem (jeśli masz) gęstość to przekonasz się czy te 100% jest prawdziwe.
 
Jak skończy ładować sprawdź areometrem (jeśli masz) gęstość to przekonasz się czy te 100% jest prawdziwe.
Nawet się nie łudzę, że jest prawdziwe. Dlatego zastanawiam się nad inną.
 
Ja używam do wzbudzania Seny i z tego powodu ją cenie . Rozładowało aku do 2,3 V więc Sena męczyła się z nim 36 godzin a po naładowaniu Seną zapiąłem Stef Pola który jeszcze wykręcił elektrolit do poziomu 1.26
Dodatkowo gdy chce podładować prewencyjnie to nie odłączam aku jak w przypadku Stef Pola ;)
Wiem że to nie naładowanie do 100% ale gdy nie mam czasu w nadzorowanie procesu ładowania to lepszy rydz niż nic ;)
 
@RKR75

Einhell 10A ładuje do napięcia 15,9V potem pisze FULL ale dalej podaje impulsy wprowadzając ładunek .

Noco Genius w trybie Repair podaje impulsy od 15,9 do 16,2V stał u mnie całą noc i się nie wyłączył.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@RKR75

Einhell 10A ładuje do napięcia 15,9V potem pisze FULL ale dalej podaje impulsy wprowadzając ładunek .

Noco Genius w trybie Repair podaje impulsy od 15,9 do 16,2V stał u mnie całą noc i się nie wyłączył.
A moje "radyjko" Elsina z 1993 roku akumulator 85 Ah wysyca w parę godzin.
Po swoich doświadczeniach z Ctekiem, Foxurem oraz tych, które tu opisujecie można wysnuć wniosek, że automatyczne ładowarki powszechnie dostepne w sprzedaży, celowo mają ograniczane możliwości. Bo technicznie nic nie stoi na przeszkodzie aby były skutecze. Może dlatego, że ignorantów jest na ziemi zdecydowanie więcej niż tych bardziej świadomych i producenci chronią siebie i ich przed skutkami i konsekwencjami nieodpowiedzialnych działań?
 
Nawet się nie łudzę, że jest prawdziwe. Dlatego zastanawiam się nad inną.
Mój ciągnie powyżej 16.3v
20210927_212204.jpeg
 
Back
Top