• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Czemu? Elektronika spokojnie te 17-18V ogarnia. U mnie BMS, jak trzeba to i 15.6V potrafi zarzucić zarzucić :p
 
Last edited by a moderator:
nie każde auto posiada bms e60 lci potrafi walić ponad 80A@16v zaraz po rozruchu przez ok pół minuty.
Osobiście sprawdzałem btryb repair (~16.5V) na trzech autach i w żadnym nie miałem problemów (akumulator podłączony do auta).
 
U mnie w Saabie po odpaleniu alternator daje 14,7-14,8 V, i tak po przejechaniu 5km zaczyna spadać powoli aż dojdzie do 13,9V
Post automatically merged:

U mnie w instrukcji jest taki zapis:
1651080126995.png

ale 10 stron dalej żeby odłączać podczas szybkiego ładowania:
1651080182482.png
 
Last edited:
Jeśli budżet pozwala to ip22 15A rev2 brać. Od garażu na 10m nie złapie zasięgu. Za daleko. Wersja ip65 ma mocniejszy bluetooth od ip22
Możesz napisać jakie jeszcze są różnice pomiędzy tymi dwoma ładowarkami Victrona (ip22 i ip65)?
 
Mam swoją teorię dotyczącą takich konstrukcji - one są oparte na chipie jak ładowarka z biedry.
Zależy do czego chcesz używać i jaki aspekt Cibie interesuje.

Jest wiele niuansów i tak: mam Ctek MXS 5.0 i mam kilka optimate.
Porównanie konkretne: Ctek podtrzymujący cały rok auto - wynik badania akumulatora 610A - 610A.
Optimate podłączony na pół roku - 660A.

CTEK wcale nie jest taki super jak mi się na początku wydawało. Są lepsze algorytmy.
 
Ja potrzebuję tylko do profilaktycznego podładowania akumulatora co jakiś czas, dla jego zdrowotności lub w przypadku zbytniego wyładowania, np. przez nieuwagę lub po dłuższym kręceniu rozrusznikiem. Może za wysoko celuję i na moje potrzeby wystarczy zwykła ładowarka transformatorowa?
 
Pewnie sie powtórzę FOXUR 8A. Ostatnio matka zamęczyła swój akumulator Ca\Ca. Najpierw tryb samochodowy później tryb REPAIR.
Akumulator wrócił do parametrów fabrycznych. Myślę ze do 100pln to najlepszy wybór.
W passacie mam AGM i też sobie radzi.
 
Jeśli tani automat to Foxur chyba najlepiej wychodzi - choć nie mam i nie miałem.
@DWojtek transformatora trzeba pilnować i nie powinno się go zostawiać be nadzoru.
Automaty są znacznie wygodniejsze choć trudniej im przychodzi pełna regeneracja w krótkim czasie.
 
Może za wysoko celuję i na moje potrzeby wystarczy zwykła ładowarka transformatorowa?
Najlepszy jest zasilacz laboratoryjny jak lubisz zabawę.
 
W sprawie tego szwedzkiego cuda "naczytałem" się wiele słabych opini . I jak padnie coś to ładowarka do śmieci :D
Mój padł po ok 10latach, z czego przez ostatnie 2 lata praktycznie codziennie, na dworze ładował aku 600ah we fiorino które skutecznie doiło akumulator (nawet miało zainstalowaną pod maska dedykowaną opcjonalną szybko złączkę ;) )
 
Po co w takim malym Fiorino taki wielki akumulator? Nie dziwie sie, ze codziennie trzeba go bylo ladowac 🤣🤣🤣(żarcik)
 
Ja potrzebuję tylko do profilaktycznego podładowania akumulatora co jakiś czas, dla jego zdrowotności lub w przypadku zbytniego wyładowania, np. przez nieuwagę lub po dłuższym kręceniu rozrusznikiem. Może za wysoko celuję i na moje potrzeby wystarczy zwykła ładowarka transformatorowa?
Kup sobie "radyjko" 6A i nawet jak zapomnisz o ładowaniu akumulatora to nic nie stanie się.
 
Może to było e-fiorino.
To by tak 1,5 tony w akumulatorach wychodziło, czyli normalnie jak na reklamowane dzisiaj elektryczne bulwarówki 🤣
 
Mój padł po ok 10latach, z czego przez ostatnie 2 lata praktycznie codziennie, na dworze ładował aku 600ah we fiorino które skutecznie doiło akumulator (nawet miało zainstalowaną pod maska dedykowaną opcjonalną szybko złączkę ;) )
Mi wysuszył AGM i było to zanim wpadłem ze tego typu akumulatory się otwiera i uzupełnia wodę.🤦🏻‍♂️

Teraz to będzie mi służył jako rezerwa.
 
Zgadzam się z tym, nawet bliżej 1A jeżeli nadmiernie gazuje.

Źródło:
Wyrównywanie cel:


Odsiarczanie:


Post automatically merged:


Kilka dni temu zabrałem się za "naprawe" aku w jeszcze gorszym stanie (brakło skali na aerometrze), finalnie 5 cel po ~1.30 a jedna została jak była w okolicach 1.10-1.14, niestety aku śmietnik a liczyłem że uda się go uratować...
Czy ktoś zrobił i ma dostępną kopię strony http://jgdarden.com/batteryfaq/ ? Niestety strona nie jest już aktywna a była kopalnią wiedzy praktycznej i teoretycznej na temat ładowania akumulatorów.
 
Ja co jakiś czas porzyczam od dziadka prostownik co kiedys w Lidlu bodajze kupił za 60 zl elektroniczny. Mam aku EFB takze zwyklym prostownikiem nie mozna go ladowac tylko tymi elektronicznymi. W sumie to nawet daje rade chociaż dość dlugo laduje :)
 
EFB to właściwie najlepiej zwykłym, transformatorowym go karmić.
 
Back
Top