• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
poniewaz ctek juz byl polecany (ja kupilem jak ceny byly jeszcze normalne) to polecam takie cos do cteka


łaowanie bez dotykania komory silnika (czyli na czysto)
Niektóre auta maja odcinane linie 12 v z zapalniczki po wyłączeniu zapłonu - żeby to włączyć trzeba przekodować w kompie - ale nie zawsze da się łatwo.
 
Dobra robotę robi człowiek 👍

Moje uwagi:

- każde rozładowanie i naładowanie poprawia nieco kondycję wynikającą z szacowania
- padło ważne zdanie: AGM nie powinno ładować się wyższym napięciem bo istnieje ryzyko wysuszenia (dlatego ja dolałem wody)
- żeby naładować AGM trzeba mu dorzucać prądu przy wyższym napięciu


To były testy na nowym akumulatorze. Dlatego w miarę dobrze reagował na odbudowę parametrów.

Zasiarczony niestety musi być targany tym wyższym napięciem i nie chodzi żeby wtłoczyć trochę Ah - chodzi o odsiarczanie płyt i zwiększenie czynnej powierzchni relacyjnej.

Można tez ostrzeliwać impulsami co powoduje jakaś tam desulfację ale trwa to tygodniami - sam czasami tak robię że podmieniam aku na kilka tygodni i leży pod Optimate albo dostaje ekstra 16V (ale mam dolana wodę)

Idealnie byłoby po prostu nie dopuszczać do rozładowania akumulatora ale to jest taki banał, że aż głupio to pisać :)
 
Zdecydowałem się kupić Stef-Pola 516M. Dzisiaj wrzucę mu 100Ah kwasiaka i zobaczymy jak sobie poradzi.
IMG_20201110_165637.jpg
 
Selektor napięcia dobrze ustawiony 👍 czekamy na efekty.

Prostownik ten obok Kulona to mój faworyt ale nie mogę już 6 mieć na stanie ;)
 
Żałuję tylko, że w moim aku nie ma dostępu do elektrolitu więc nie sprawdzę gęstości. Ale miernik cęgowy jest więc przynajmniej zobaczę jaki prąd i napięcie wyprodukuje ten prostownik 😉
 
Wywierc otwór.
 
Jak miałem bezobsługowy, też mnie to korciło.
Choć, w jednym z komentarzy pod filmem, ktoś twierdzi, że w tej Centrze da się podważyć klapkę.
W Warcie próbowałem z każdej strony, ale nie dałem rady podważyć.
Post automatically merged:

... ale nie mogę już 6 mieć na stanie ;)

Zawsze można mniej używane wystawić na OLX i już jest grosik do nowego, a gospodarka tego potrzebuje 🛠️
 
Last edited:
Stef-Pola 516M
Hej i jak ten prostownik? Udało mu się dobrze naładować i zrobić gęstość w Twoim akumulatorze? Bo szukam prostownika jakiegoś dobrego ponieważ ctek nie bardzo się nadaje do regerenacji akumulatorów zwykłych i EFB.
 
@Gardor
Naładował w tym sensie że prostownik zasygnalizował koniec ładowania i przeszedł w buforowanie. Niestety nie mam możliwości sprawdzenia gęstości (brak dostępu do elektrolitu). Ładowałem aku 100Ah i maksymalny prąd jaki pokazał mi miernik podczas ładowania to 8A i dość szybko spadał. Po ok pół godziny napięcie wynosiło już ponad 16V, a prąd ok 4A i powoli spadał. Mam zamiar podjechać gdzieś gdzie sprawdzą mi parametry akumulatora jakimś profesjonalnym sprzętem.
 
@dragster Podstawowe narzędzie diag u mnie. Ponieważ napięcie nic nie mówi o aku potrzebowałem za jednym strzałem mieć punkt odniesienia innych parametrów tutaj rezystancja wew.

Robi robotę - dla mnie narzędzie wystarczające w amatorskich łapach.
Ten ze zdjęcia to już drugi - pierwszy rozkalibrował się - zawyża napięcie.

Najważniejsze dla mnie, że pokazuje postępy regeneneracji np:

zaczynałem tak:

8872A50A-7ABA-4BAA-82E9-117F7F70BB5C.jpeg


dzisiaj jest tak:

4020527D-BF33-4849-8809-EA7DA5F9FA2B.jpeg
 
Bardzo ciekawy kanał na YT
Jak ktoś ma „zdolności elektronika” to jest to kopalnia wiedzy👍





 
Last edited:
@Pedros

Rozmawiałem z tym człowiekiem - wiedzę ma w tej dziedzinie naprawdę dużą. Dowiedziałem się min. że jest metoda pośrednia sprawdzania gęstości elektrolitu w akumulatorach bez dostępu do elektrolitu 😉
 
Dawaj - to mnie interesuje w kontekście AGM.

Ja np obserwuje czy napięcie spada podczas wysycania. Jeśli tak a aku jest jeszcze nierozgrzany (to ważne) to dla mnie sygnał ze dalej nie ma sensu go ładować.
 
Last edited:
Metoda dotyczy jedynie akumulatorów z płynnym elektrolitem. Podczas ładowania z napięciem 16V lub większym odpinamy jeden krokodylek prostownika i mierzymy napięcie na słupkach akumulatora. Jeśli w ciągu 10 sekund napięcie nie spadnie poniżej 15.1V to znaczy że jest odpowiednia gęstość.
 
Back
Top