dragster
Użytkownik
- Samochód
- Honda Civic R18A2
No to ładujemy.
Aku: Centra Plus 45Ah, 300A (EN), korki odkręcone, wpięta w aucie. Akumulator ma 10 mc.
Ładowarka: Dania Electronic 15A, instrukcja podaje, że można ładować aku wpięte w aucie.
Auto 2 tyg. stało niejeżdżone i kuisło mnie podładować. Napięcie 12,60V, a do zmierzenia prądu startowego nie mam sprzętu.
Start: ładowarka startuje od ok. 8A, po chwili prąd spada na ok. 2,5A, a po ok. 20 min. wskazówka amperomierza jest w spoczynku.
Napięcie (mierzone multimetrem) było: na początku 12,65, potem 13,99, a teraz 14,39 - 14,40.
Cały czas jest lekkie gazowanie.
Dla ciekawości przełączyłem na chwilę ładowarkę w tryb dla akumulatorów bez odkręcanych korków nad celami i napięcie spadło pon. 14V, a gazowanie ustało.
Jednak wróciłem do trybu dla klasycznych aku. Ciekawe kiedy przestanie gazować i czy napięcie pójdzie jeszcze w górę...
Aku: Centra Plus 45Ah, 300A (EN), korki odkręcone, wpięta w aucie. Akumulator ma 10 mc.
Ładowarka: Dania Electronic 15A, instrukcja podaje, że można ładować aku wpięte w aucie.
Auto 2 tyg. stało niejeżdżone i kuisło mnie podładować. Napięcie 12,60V, a do zmierzenia prądu startowego nie mam sprzętu.
Start: ładowarka startuje od ok. 8A, po chwili prąd spada na ok. 2,5A, a po ok. 20 min. wskazówka amperomierza jest w spoczynku.
Napięcie (mierzone multimetrem) było: na początku 12,65, potem 13,99, a teraz 14,39 - 14,40.
Cały czas jest lekkie gazowanie.
Dla ciekawości przełączyłem na chwilę ładowarkę w tryb dla akumulatorów bez odkręcanych korków nad celami i napięcie spadło pon. 14V, a gazowanie ustało.
Jednak wróciłem do trybu dla klasycznych aku. Ciekawe kiedy przestanie gazować i czy napięcie pójdzie jeszcze w górę...