• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
@Bodex piszesz jak głupiemu Co do miernika, to podaje spójne wyniki z innym woltomierzem, więc nie mam podstaw jemu nie wierzyć.
 
@luckyboy ciekawa modyfikacja. Napisał byś o jej szczegółach?
Z tego co pamiętam, to Volt na auto kończył ładowanie po dotarciu do ok. 14.8V a dalsza droga wymagała pracy w trybie recond - recond pracuje falami 0.5 - 1.0A przez dwie godziny.
Dla mnie dotarcie tą metodą od 14.8V do +16V trwalo po prostu zbyt długo (aku nominalnie 71Ah), dlatego z niego zrezygnowałem.
 
@JohnJohn mój Volt 8A w trybie boost daje 1.75A.

Na płytce wystarczy wlutowac 2 przewody w miejsca za przetwornicą napięcia ale jeszcze przed elektroniką. Jeden "odczep" ma 1.75A drugi 4A przy ponad 16v.

4A będą idealne do wysycania moich 74A.

Przy takiej modyfikacji znika ograniczenie czasowe ładowania.
FB_IMG_16200371353435874.jpeg
 
Last edited:
Wszystkie trzy przewodowy na zdjęciu są nowe (dolutowane) i ten z 1.75A nie używany?
Jak to rozwiązanie zachowuje się przy niższych napięciach akumulatora pod względem wysokości prądu i temperatury urządzenia?
 
Wszystkie trzy przewodowy na zdjęciu są nowe (dolutowane) i ten z 1.75A nie używany?
U siebie wlutowałem tylko dwa (+i -4A) pod fabryczne dodatkowe złącze.

Jak to rozwiązanie zachowuje się przy niższych napięciach akumulatora pod względem wysokości prądu i temperatury urządzenia?
Ładuje maksymalnym prądem od początku do końca jak prostownik.
 
Jeśli przy tym się nie pali :), to całkiem dobre wykorzystanie potencjału tej ładowarki, dla kwasiaków poza samochodem :D
A, a max to ile A da się z niej wycisnąć na bulku?
 
a to efekt pracy oryginalny 10 letni AGM BMW (Varta) od miesiąca z powrotem w aucie. Ale tak jak pisałem wcześniej dopiero kolejna zima go zweryfikuję
Screenshot_2021-05-03-16-25-31-983_pl.pw.btool.lite.jpg
 
Szacunki eleganckie Akumulator w samochodzie żony miał SOH 86% a za 3dni nie odpaliła silnika
 
Mój agm z BMW ma 14 lat , soh 70 procent a po 3-4 dniach postoju odpalał ale nie zachwycał. Kupiłem nowy. Ale daj mi znać na priv jeśli możesz procedurę reanimacji twojego , może da się jeszcze coś wykrzesać
 
uzupełniłem elektrolit weszlo ok 400ml i naladowalem go najpierw w trybie normalnym potem rozladowalem go żarówka 10W (kilka dni) do 10.5V i znów ladowanie w trybie zimnym i rozladowanie potem ladowanie w trzybie agm+ i rozladowanie i na koniec ladowanie w trybie agm+ odpoczynek doba i puscilem dwa razy tryb repair z przerwą 12h między cyklami.
generalnie po każdym naładowaniu dawałem mu minimum 12h odpoczynku przed rozladowaniem i uzupelnilem elektrolit.
 
Dobra to chyba ponad moje skromne umiejętności 😕
 
Nie ma takiego tematu, dlatego pytam tutaj.
Czy ktoś stosuje i ma wyrobione zdanie na temat miernika Konnwei KW 600 ?
Testy aku widziałem, ale nie widziałem jak toto testuje ładowanie w aucie i zastanawiam się, czy producent przewidział jakieś wprowadzenie info, że w aucie jest "mądre" ładowanie aku.
 
Ja kupiłem autooll bt 380 i czekam na dostawę. Też jestem ciekaw jak te chińskie tygrysy działają
 
@Skiper mam ten tester ale testu ładowania nie robiłem.

Mój akku przy gęstości elektrolitu 1.25 miał nadwyżkę mocy.

20210126_162650.jpeg
 
Last edited:
Jest nowszy konnwey KW 650 , poprawiony wyświetlacz i lepsze menu.
Mam Autoool'a . Mierzy Aku, mierzy ładowanie i mierzy też rozruch , czyli pod obciążeniem rozrusznika .
Sory za słabe zdjęcia , smartfon do wymiany .
Ostatnie zdjęcie to pomiar po ładowaniu .
Ciekawostka ,naklejka OEM 400A a jest prawie 600A, na stronie warty też są tylko 60Ah 600A.
79de372971ae5917961c891ac5f37258.jpg
37b44dbb59fbd2b28973ff5207cc3f1d.jpg
c4c14ef46a491e523577f1c7e675d649.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Przypomniało mi się że robiłem test rozruchu w samochodzie ojca i wykazało spadek napięcia do 8.5v - akku do wymiany.
 
@luckyboy początkowo masz trzy opcje, spr. aku na dole ładowania i coś po środku. Przy spr. aku wpisuje się jego parametry, a przy sprawdzaniu ładowania też coś się wpisuje czy zaznacza ?

Chciałem może jakoś sprawdzić jednocześnie zmiany V i A, podczas latania. Jak to tam się zmienia, V względem A w danej sytuacji i układzie "mądrego" ładowania aku. Latałem już z miernikiem UT 202 w środku, podpiętym bezpośrednio do aku. Poza tym warto by mieć w garażu rozbudowane możliwości, choćby o sprawdzanie poza V jeszcze A. Bo często gęsto ludzie piszą, ocena po samym V aku nie jest pełna.

Pomiary są chyba kompletne, jest A nominał i realnie, V, oraz rezystancja. Cena dobra, tylko jedną stronę medalu znamy panowie.
Nie wiem czy mi się dobrze wydaje, że może być aku z wysokim V, podczas gdy A będzie liche i V szybko spadać mogą.
 
Przypomniało mi się że robiłem test rozruchu w samochodzie ojca i wykazało spadek napięcia do 8.5v - akku do wymiany.
Widziałem test Aku 50Ah , klient przyniósł do wymiany bo już trup . Gostek go rozładował i naładował w 3 cyklach do wysycenia i miał gęstość 1,26 , Więcej nie uzyskał , postawił go na regał i zapomniał .
Po miesiącu cis go tknęło i wzią do testu , pomiar gęstości 1,28, obciążenie , Aku dobry .
Ludzie czasem , chcą, żeby było na już naładowane , a często powolne ładowanie i długie daje lepsze efekty.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top