• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Przekładnia kierownicza 126p

czarodziej

Użytkownik
Samochód
Peugeot 308 THP
Witajcie co wlać do przekładni ślimakowej Fiata 126p?
Będę wymieniał uszczelnienia i regulował. No i siłą rzeczy olej który wyleciał przez zużyte uszczelnienia.
Producent zaleca Hipol 15F lub Oliofiat W 90/M.
Ilość 120ml.

Pytanie czy można zastosować Motul scooter gear 80w90 który to ma normę GL-4, wyżej podane to GL-5? Wvksiążkach do fiata jakie posiadam nie ma słowa o normach GL-x. A taki do skuterów olej przynajmniej nie dużo go się zmarnuje bo zostanie raptem 30 ml.
 
Teoretycznie? Nie można. GL-5 ma inne właściwości pracy pod wysokim obciążeniem niż GL-4. Jeżeli instrukcja wymaga GL-5 to powinno być GL-5.

Praktycznie? Podejrzewam że przekładnię 126 będzie ciężko zabić bo jeżeli jeszcze żyje, to znaczy że akurat mieli nadmiar materiału na zakładzie i solidnie ją zrobili.

Może zapytaj czy ktoś na forum nie ma 150ml GL-5 w lepkości W90, może ktoś znajdzie u będzie mógł ci wysłać?

A jak chcesz koniecznie nowy, to Ipone Trans Scoot 80W-90 jest w 125ml opakowaniach, to jest GL-5 i w sam raz się nada.
 
Last edited:
Obecny hipol jest gl5 ale w książkach, które posiadam nie ma słowa o normie api. Nie znam histori specyfikacj olejów przekładniowych ale może być tak że na początku lat 80 mogło nie być znane gl-5. To przekładnia kierownicza o bardzo małych ruchach.
 
Te normy powstały jakoś w latach 60. Podejrzewam, że w Europie (API GL to normy amerykańskie) nie było odpowiednika tej normy a API nie stosowano, więc zalecano wprost konkretne oleje.
 
Back
Top