• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Przyszłość forum, czyli kierunki rozwoju oilclub.pl

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Albo wręcz odwrotnie. Chyba fajnie zobaczyć czy olej dał radę. Może nawet to ciekawsze niż jego cyferki przed wykonaniem przez niego pracy. Jak takie coś kosztuje około 50zł to sam bym "egzotycznego" Repsola któego teraz wożę zbadał z ciekawości.
 
Ja będę robić w Hyundaiu płukankę Xado Vita Flush, mogę zrobić tak, że odciągnę sam olej po ok 10 tkm i potem zrobię 100-200 km jeszcze z plukanką i też odciągnę olej. Można będzie porównać jakie wartości się zmieniły po dodaniu Xado.
Zainteresowani znajdą się jeśli podaż analiz wzrośnie, również będzie zależeć od tego czy popularne oleje będziemy analizować, gdzie większość z nich korzysta.
 
No ale jaką z tego korzyść dla forum?
Pisałem parę postów wyżej. Robiąc bazę UOA mamy wyniki z różnych silników, różnych przebiegów, w różnych warunkach pracy. Mając referencyjne VOA, do tego dysponując większą baza UOA, można chyba wyciągnąć dosyć sensowne wnioski, 1,2,3 analizy nic nam nie dadzą, ale 10,20,30 UOA z opisami warunków pracy, daje już możliwość stworzenia całkiem sensownej statystyki i w całkiem sensowny sposób odda jakość oleju. Mieliśmy swoistą amatorską bazę testów silnikowych.
Ja jutro jadę do rodziców i ciągnę z Forda pierwszą próbkę po 5.000km, właśnie w celach zrobienia naszego taniego UOA.
Post automatically merged:

Możemy rozegrać to np. w taki sposób, żeby proste analizy dostępne za 50zł, każdy finansował sobie w 100% samemu, co taki przebieg, jaki uzna za konieczny, a np. pełną analizę UOA po, nie wiem 10-15.000km, wspomóc jakąś wspólną zrzutką, czy może nawet pójść w założenie jakiegoś funduszu forumowego, gdzie każdy w miarę chęci i możliwości mógłby dorzucić parę groszy co jakiś czas, co wykorzystywali byśmy np. do uzupełniania brakujących zrzutek na różne badania, czy właśnie do odciążenia użytkowników w jakimś procencie kosztów pełnej analizy UOA.
 
Last edited:
Dokladnie, znajac kilka wynikow przepracowania dla danego oleju mozna juz wyciagnac jakies wnioski jak on się zachowuje (przepracowuje) np w mieście lub na trasach. Mozna chyba tez wyciagnac wyniki zawartosci paliwa w oleju, to od razu dla danego silka jakas wiedza by sie tworzyla.
 
No to jeszcze się umawiamy, że kupujemy ten sam olej i potem każdy zrobi analizę zużycia i jest baza do porównania jak się spisał w danym silniku, przebiegu, warunkach jazdy.
 
Brzmi to troche komicznie i nierealnie, ale np mysle, ze jest sporo uzytkownikow wlewajacych Vag 0w30. Tu szybko by mozna bylo mini baze wiedzy utworzyć.
 
Brzmi to troche komicznie i nierealnie
I tak też to będzie wyglądać. Już widzę jak zrzucamy się na nie swoje analizy UOA. 20-30 analiz to nawet po 50zl robia się znaczne kwoty. Zrobi się kilka różnych olejów i taka będzie baza wiedzy, że ho ho .
Cokolwiek się wymyśli wymagającego wkładu finansowego spali na panewce. Nie tędy droga.
 
Cokolwiek się wymyśli wymagającego wkładu finansowego spali na panewce. Nie tędy droga.
No to mamy problem, bo akurat forum działa w takiej specyfice, że wymaga wkładu finansowego od użytkowników. Chyba że zamykamy się na teorii, mrożeniach swoich olejów, rozmowach o tym, na którym silnik pracuje ciszej, a na którym spalił 20% paliwa mniej, bezcelowych przepychankach i zaczepkach, rozważaniach youtubowych sponsorowanych kanałów kreujących się na specjalistów, czy testach Piotra Te, to ok, ale ja tym samym wtedy robię pass, bo to już tylko droga ku katastrofie.

Co do kwestii zrzutek, przeczytaj wyżej moją propozycję, bo chyba nie zakumałeś o coi chodziło.
 
Przede wszystkim nie kumam idei tworzenia bazy wiedzy na podstawie 30 uoa powiedzmy z 10 silników. Np zbieramy się w 10ciu zalewamy jeden olej. Robimy po trzy uoa pierwiastków i... ? Jakie będzie można wyciągnąć wnioski?
 
Ja tego pomyslu bronić za wszelka cene nie bede. Dalem taki pomysł, bo moze ciekawe bedzie przeczytac jak wyglada dany olej po przejchaniu 10 tys, czy jakis olej "premium", ktory mial niby dzieki technologii zawartej w nim umozliwic robienie dystansow miedzy wymianami na poziomie 20 tys, a sie okaze, ze on przy 10 tys "ledwo zipie".
 
Last edited:
Na przykład taki Ravenol vs Fanfaro 🤪 vs ... tylko idzie to jak krew z nosa.
Popularyzacja uproszczonego uoa byłaby ok - tak właściwie to jak ją zamówić? Sry za OT ale chyba przegapiłem.
A baza jest, per olej. Tylko amatorów tego sportu jest niewielu w stosunku do ilości olejów. :)
 
1) Czy UOA zawierające w sobie same pierwiastki ma sens?

2) Jak na podstawie UOA stwierdzić czy olej się sprawdził czy nie? U jednego użytkownika będzie miał 30ppm u drugiego 150ppm i co wtedy? Przy tylu użytkownikach i wariacjach odnośnie samochodów i norm nie spodziewam się więcej, niż 2-3 wyników jednego oleju.

Przecież olej gorzej spełni swoje zadanie, gdy zostanie rozrzedzony paliwem lub będzie się w nim znajdowało dużo wody.

Nie chcę krytykować tego pomysłu, bo za cienki na to jestem. Pytam po to, żeby potem nie było niepotrzebnych wątpliwości.
 
Ja uważam, że pierwiastki są dla tych którzy kombinują z dodatkami, mieszaniem olejów czy stosowaniem oleju z po za zakresu IO żeby sprawdzić czy nie przekombinowali.

Po za tym każdy olej nawet Premium da się zamordować w krótkim czasie zależności od specyfiki silnika i sposobu eksploatacji.

W Reni dobiega mi 100kkm na oleju, jak zajadę do PL będzie wymiana. Interesuje kogoś takie UOA? Ogólny przebieg prawie 500kkm.

Z cyklu "jak nie wiesz co zrobić zrób cokolwiek" wolał był test 4balls trzech olejów lepkości jednego producenta w dwóch skrajnych temperaturach (Jeśli jest możliwość takiego badania)
 
W ciągu najbliższego tygodnia na forum będę dokonywał generalnych porządków i przemeblowania. Tematy mogą znikać, być łączone albo przenoszone. Częśc będzie zamknięta i zarchiwizowana, żeby odciążyć bazy danych od przetwarzania dużych tematów. Przepraszamy za utrudnienia

Wg mnie to można archiwizować lub wręcz usunąć wszystko co jest przed datą np 01.01.2022r.

Po za analizami olejów oczywiście 🙂
 
Nie do końca o to chodzi, bo właściciele czasami zgłaszają się po powtórne "porady" w temacie sprzed roku, są teksty techniczne. Nie da się zarchiwizować wszystkiego.
 
No ale pod OT niemotoryzacyjny można 💣 lub wysłać w kosmos 🚀
 
Zaraz się pojawią znowu takie same tematy o dobór oleju, bo ktoś "zgubi" swój temat, albo nie znajdzie swojego auta w już wcześniej rozwiązanych "problemach".
 
Przydałaby się aktualizacja xenforo do najnowszej wersji ;)
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top