• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Puegeot 508, 2.0 BlueHDI 150KM @ 203 KM

kossaa

Nowy użytkownik
Samochód
Peugeot 508, 2017, 2.0 BlueHDi 150@203
Marka samochodu Peugeot 508
Data produkcji 2017
Silnik 2.0 BlueHDI 150KM @ 203 KM
Jaki olej masz obecnie
Ravenol FES 0w30
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF) Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0w30 - B71 2312
Budżet/ile litrów 350-400 za 6 litrów

Styl jazdy Większość w trasie / Autostrady


Cześć,
Podłączę się z racji takiego samego silnika, ale dodatkowo chipa oraz większego budżetu.
Olej wymieniam co ~10 tyś.

Czy znajdę lepszy olej niż obecny Ravenol FES biorąc pod uwagę większy budżet?

Temp oleju to okolice 112 na autostradzie spokojnie - (z OBD, nie zegarów).

Zastanawiam się pomiędzy FES, a polecanym wyżej Shell Helix Ultra ECT. Może jest coś jeszcze lepszego?

Pozdrawiam,
 
Last edited by a moderator:
Ja polecił bym powrót do total ineo first, jako oleju OEM lub jako alternatywę, Yacco Lube P 0w30.
 
Lub castrol start stop c2 0w30, ma aprobate PSA 2312 i jest w 4l bankach, a nie jak total tylko 5L...
 
Poprę @SACZI - Total będzie bardzo dobrym wyborem. Yacco też będzie ciekawy, to doświadczona i całkiem spora firma, tylko w Polsce mało znana.
 
Czyli jak dobrze rozumiem - najlepszymi olejami do BlueHDi jest Total oraz Yacco P ?
Nie ma nic lepszego ponad te 2 produkty?
 
Wiem, że to pytanie z gatunku "podchwytliwych" ;-)

Ale jak już musiałbym odpowiedzieć..
Dla mnie najważniejszym parametrem jest ochrona pod dużym obciążeniem - startów mam mało, ale jak już jadę to najczęściej długo i szybko. Chciałbym, żeby olej jak najlepiej chronił silnik.

Miałem nadzieję, że będzie szansa na znalezienie oleju o lepszych parametrach niż oem.
 
@kossaa
jest jeszcze castrol c2 start stop 0w30, również bardzo dobry olej
Post automatically merged:

Wiem, że to pytanie z gatunku "podchwytliwych" ;-)

Ale jak już musiałbym odpowiedzieć..
Dla mnie najważniejszym parametrem jest ochrona pod dużym obciążeniem - startów mam mało, ale jak już jadę to najczęściej długo i szybko. Chciałbym, żeby olej jak najlepiej chronił silnik.

Miałem nadzieję, że będzie szansa na znalezienie oleju o lepszych parametrach niż oem.
oem jest bardzo dobrym olejem, zresztą analizy znajdziesz na internecie.
 
Nie, to nie jest podchwytliwe pytanie. Ludzie szukają cudów, sami nie wiedząc czego chcą.
W Twoim przypadku olej ma idealne warunki pracy - stabilne obciążenie, długotrwała praca.
Silnik w takich warunkach zużywa się najmniej, to i od oleju można mniej wymagać.
Dopiero częste rozruchy, praca na niedogrzanym oleju, przerwane cykle wypalania fap wymagają lepszej oliwy.
Tak naprawdę, różnic między olejami nie będzie; może będą nieznaczne.
Bez większego znaczenia, który wybierzesz; proponowane przeze mnie, czy choćby zostaniesz przy ravenolu.
Sugerowałbym analizę oleju przepracowanego po 10 tys od wymiany i później po 15 tys km, celem określenia prawidłowego interwału.
Podejrzewam, że zlewasz zupełnie dobry jeszcze olej z silnika. Minimum te15 tys km możesz go potrzymać właśnie ze względu na eksploatację w trasach.
 
Wiem, że to pytanie z gatunku "podchwytliwych" ;-)

Ale jak już musiałbym odpowiedzieć..
Dla mnie najważniejszym parametrem jest ochrona pod dużym obciążeniem - startów mam mało, ale jak już jadę to najczęściej długo i szybko. Chciałbym, żeby olej jak najlepiej chronił silnik.

Miałem nadzieję, że będzie szansa na znalezienie oleju o lepszych parametrach niż oem.
Akurat Total robi bardzo dobre oleje, podobnie jak Yacco. Prawda, smutna (dla producentów olejów) i nieznana (na szczęście dla nich) jest taka że poza ekstremalnymi sytuacjami oleje w ramach tej samej normy zapewniają podobną ochronę. Ekstremalne sytuacje to nie jazda autostradą tylko na przykład ciągnie przyczepy kempingowej po górach.

Możesz spokojnie lać tego Totala. Ja bym pewnie poszukał jakiegoś polskiego oleju na Twoim miejscu, ale mam dziwne wrażenie że nie dałbyś się przekonać to nawet nie proponuję.
 
Dziękuje za odpowiedzi.

Wrócę wtedy do Totala najprawdopodobniej. Najbardziej za nim przemawia łatwa dostępność (również na stacjach czy warsztatach).
Rozumiem, że Shell Helix Ultra ECT sobie nie zawracać głowy?
Jeżeli Yacco jest odpowiednikiem Totala, zostanę najpewniej przy Totalu.

Czy jazda po autostradzie przez kilka godzin przy 3-3.5 tyś obr. nie jest już dość dużym obciążeniem (również termicznym)? Oczywiście nie porównuję do ciągnięcia przyczepy w górach, wydaje mi się to również trochę innym typem obciążenia - przy ciągnięciu mamy niższe obroty, ale większe obciążenie.

Jeśli chodzi o typ eksploatacji - wydawało mi się, że trasa jest najlepsza dla silnika ale przy zachowaniu niskiego obciążenia silnika - czyli powiedzmy 1.8-2.5k obr. max. jako prędkość "przelotowa".

Nie chcę przeciągać ponad 10 tyś. km również ze względu na chipa oraz bardzo częste korzystanie z mocy (na rozgrzanym oleju oczywiście). Teraz wyjątkowo ze względu na wyjazd do Chorwacji będą miał zmianę w okolicach 12 tyś.
 
Jeśli chodzi o typ eksploatacji - wydawało mi się, że trasa jest najlepsza dla silnika ale przy zachowaniu niskiego obciążenia silnika - czyli powiedzmy 1.8-2.5k obr. max. jako prędkość "przelotowa".
Generalnie to wysokie obroty nie oznaczają wysokiego obciążenia. Wysokie obciążenie, to moment mocnego przyspieszania, do osiągnięcia docelowej prędkości, czy np. podjazdy pod górę na niskich obrotach. Wbrew pozorom, układ korbowo-tłokowy dostaje mocniej po zadku, kiedy mocno obciążysz go przy 2000 obrotów, niż przy 3000 obrotów, bo lepiej jest jechać w takich przypadkach mocą, nie momentem.
Na trasie będziesz trzymał te 3 tys obrotów, czy nawet więcej, ale to wbrew pozorom nie jest duże obciążenie dla silnika, a wręcz bardzo komfortowe dla niego warunki, bo masz małą amplitudę zmian obciążenia, nie hamujesz co chwilę, żeby zaraz z pedałem w podłodze wracać do prędkości docelowej.
Temperaturowo też nie masz się czego obawiać, te silniki mają bardzo niską temp. pracy. bodajże termostat otwiera się przy 83 stopniach, co w połączeniu z niskolepkościowym olejem daje naprawdę sprawny transfer ciepła.
 
Temperaturowo też nie masz się czego obawiać, te silniki mają bardzo niską temp. pracy. bodajże termostat otwiera się przy 83 stopniach, co w połączeniu z niskolepkościowym olejem daje naprawdę sprawny transfer ciepła.
Wg. OBD na autostradzie olej ma okolice 112 stopni. 105-110 to w miarę normalna temp w HDI - po prostu zegary nie pokazują dokładnie temperatury - bardziej na zasadzie czy jest zimny czy rozgrzany. Praktycznie cały czas masz 90 lub mniej na zegarach - tylko przez OBD można odczytać rzeczywistą temperaturę niestety.

Dobrze wiedzieć, że te 170-180 można lecieć w miarę bez stresu i specjalnego chłodzenia/odpuszczania.
 
Jeśli chcesz wzmocnić ochronę to możesz spróbować Total Ineo First 0W30 z dodatkiem, np. mix 9100 z 9200. Na niniejszym forum jest dużo informacji o tych dodatkach. Oczywiście jedni chwalą, inni podchodzą neutralnie, ale jest to jakiś wybór. Niektórzy robili analizy oleju z dodatkiem i widzieli efekty. Oczywiście co kto lubi i wymaga. O szczegóły możesz popytać @wlyszkow Natomiast co do oleju solo to jak najbardziej Total Ineo First 0w30.
 
Back
Top