• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

magic27

Użytkownik
Samochód
Polo V 1.4 TSI 140 KM ACT
Silnik głośniej chodzi ,grzeje się troche ,mniej troche ma mocy , bardziej katalizator chodzi i dzwięk dziwny jakby zwarcie było :) Silnik VW 1.4 140 TSI ACT . W poniedziałek autko jedzie do mechanika :)Auto nie dymi, spalanie jest takie samo jak było przedtem czyli bardzo niskie i zadna lampa ,,Check engine '' itp się nie wyświetla :) Filmiki z dziwnymi odgłosami spod maski :)Zaczeło się po zalaniu dodatku do benzyny Amsoil API Performance na oczyszczenie układu paliwowego ,wtryskow ,zaworów itp :) Filmiki przy właczonym i wylaczonym silniku. Dzięki za pomoc z góry

(gościu łopata wali jakiś w pobliżu haha :)
 
Odłączanie cylindrów albo pompa paliwa (wysokiego ciśnienia). Ewentualnie coś z fazami rozrządu.
 
Pompa paliwa to by chyba ciężko odpalałby albo wogole i check engine by się paliło na desce 😉
 
Bo to nie forum mechaniczne, tylko olejowe. Nikt nie będzie wróżył z fusów. Jedź do mechanika i tyle.
 
Dlatego wrzuciłem do kącika ,,motoryzacja inne tematy" 😉co ty taki negatywny do wszystkiego zielony34 jesteś. Wrzuć na luz 😉
 
No i jest zagadka. Byłem u mechanika podłączył pod kompa ,,błąd mieszanki w katalizatorze" usunął błąd przejechał się i mówi że okey. Zalać Shell 100 oktan powiedział. Natomiast praktycznie jest tak samo ... Co ten Amsoil API performance mógł rozwalić ...oto jest zagadka
 
Nic nie rozwalił, wyczyścił osady i teraz leją więcej ,
A gdzie tankujesz ?
Może to wina paliwa ! Nie pomyślałeś ! ?
Tak słychać jak byś miał bene z ropą.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Tankowałem na bp 98 ultimate ,po wyjeżdżaniu amsoila teraz zalałem v power Shella i nic się nie zmieniło 🙂
 
Tak słychać falowanie , silnik nie pracuje równo , ale po odgłosach to widać że jest zmęczony .
Mogło coś równolegle się zepsuć, a to podpiąłeś pod dodatek , zbieg okoliczności
Pełna diagnostyka kompem , korekty wtrysków , dane z czujników , przepływjki, zobaczyć świece ,nawet zmierzyć kompresję , oglądnąć filtr paliwa może jakiś osad zatyka, czy coś nie przytyka , to warsztatowa robota .
Kombinowałem z dodatkiem do paliwa , zacznij sprawdzać od strony paliwa
Raz miałem budyń w filtrze , taką błyszcząca maź o konsystencji silikonu z tuby , ale to był diesel.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Podłączony był do kompa i wszystko okey. Olej jest zmieniony ,filtr paliwa także świece nowe ,bo po wyjeżdżaniu Amsoil pojechałem na zmianę wszystkiego . Olej jak zlewał był śliczny mechanik powiedział
 
to że filtr paliwa był niedawno wymieniany nie oznacza to że nie mógł się zatkać, wystarczy że miał jakąś wadę produkcyjną i wkład się oberwał. Nie twierdzę jednak że tak na pewno się stało. Świece były sprawdzane? Skoro był błąd mieszanki to znaczy że albo jest problem z paliwem albo z jego spalaniem. Weź przegoń samochód trochę jakąś autostradą może się odblokuje, albo w końcu Ci wyskoczy check i będzie już wiadomo o co chodzi.
 
Byłem na autostradzie 200 km goniłem na tym środku Amsoil jeszcze . Filtr świece olej i inne filtry wymieniłem jak bak cały z dodatkiem wypaliłem . Potem wlałem Shell power i nadal tak samo jakby przytkany był . Chęck engine nie wyskakuje jest tak samo jak przedtem . Męczy się widać silnik 🙂dobra zaglostka ,znowu do mechanika muszę jechać
 
To że był podpięty w celu czytania błędów to nie znaczy że okey , bo powinien sprawdzić parametry ciśnienia wtrysku, temperatura powietrza, jaką odczytuje ilość przepływka. Masz turbo to map sensor czujnik doładowania , zawór sterowania turbina n95, ten dodatek mógł też wpłynąć na EGR , który się może blokować , nie zamykać całkiem ,
Nowa świeca może być wadliwa .
Lub źle dobrana ciepłota .
Jest dużo rzeczy , może sonda lambada źle odczytuje zawartość tlenu w spalinach i z jej wskazań komputer źle ustawia dawkę paliwa.

Ja bym spróbował zmienić mechanika , poszukaj na dobry mechanik.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Raczej to sprawdził na kompie(nie byłem autem osobiście,z rodziny osoba) ,bo to bardzo dobry spec od Volkswagena audi całego VAG
 
Diagnostyka pojazdu, to nie podłączenie statycznie pod kompa i sprawdzenie błędów na parkingu przed warsztatem. Taki samochód bierze się na drogę i robi logi dynamiczne, które trzeba później na spokojnie przeanalizować, żeby mieć pogląd na pracę jednostki.
Sam miałem taki przypadek, że samochód tracił moc np. przy wyprzedzaniu. Mechanicy, wszystko cacy, panie działa jak zegarek, pod kąkuter podpinaliśmy, robili my testy. Co się okazało? Że wysypała się pompa paliwowa, jak na placyku przed warsztatem ciśnienie na listwie trzymało się wzorowo w całym zakresie obrotów, tak w trasie, 3-ci bieg, but w podłodze a ciśnienie na listwie leciało na łeb, na szyję. Tak samo akcja z przepływomierzem, też wszystko było cacy, dopiero logi dynamiczne wykazały, że ten łapie jakieś odchyły z bliżej nieokreśloną częstotliwością, samochód w trakcie jazdy po prostu raz na jakiś czas sobie przez chwilę poszarpywał. Niestety, ale samo podłączenie kompa daje tyle, co szukanie usterki na słuch, bo wiele usterek wychodzi dopiero pod obciążeniem jednostki.
 
Czyli powinna jedna osoba jechać autem a mechanik z boku podłączony do komputera patrzeć na wszystkie parametry czy są okey? Dobrze rozumiem ,czyli sprawdzanie podczas jazdy na kompie tzw
 
Dokladnie, ale to juz mechanik powinien wiedziec. A przede wszystkim potrafic interpretowac te wartosci.
 
Ok to podpytam czy tak zrobił mechanik ,jeśli nie to wraca do mechanika żeby tak zrobił i tyle
 
Back
Top