• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

okazalo sie za jak naladowalem aku i przełożyłem do drugiego auta ze sprawnym altkiem pożył jeden dzien

czyli aku

czy alternator ktory podaje 13.9 i 13.6 pod obciążeniem mógł rozwalic akumulator?

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Cześć, mam maly problemem z hamulcami bębnowymi,otoz po wymianie szczęk , przy hamowaniu cos strasznie mi szura w bebnach, w czasie jazdy bez hamowania jest wszystko w porządku.
Co to może być?
Post automatically merged:

okazalo sie za jak naladowalem aku i przełożyłem do drugiego auta ze sprawnym altkiem pożył jeden dzien

czyli aku

czy alternator ktory podaje 13.9 i 13.6 pod obciążeniem mógł rozwalic akumulator?

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
Założ nowy aku i sprawdź ładowanie jescze raz.
 
@Michalos, a w jakim stanie były bębny? Może są nierównomiernie zuzyte.
 
Niezła opcja bo mechanicy nie wiedzą co jest zepsute...Czy jak padnie wtrysk ,sonda lambda,katalizator ,EGR to zapala się zawsze chęck engine lampka?
 
5 lat na akumulator w obecnych czasach to jest i tak bardzo przyzwoity wynik, nie szukałbym tu winy alternatora, po prostu trzeba się przyzwyczaić że tak już będzie, parametry podzespołów wyśrubowane, zrobione jak najniższym kosztem = ma się zepsuć zaraz po okresie gwarancji.
 
Pytanko do Was.Czy jak padnie wtrysk ,sonda lambda,katalizator ,EGR to zapala się zawsze check engine lampka?
 
Pytanko do Was.Czy jak padnie wtrysk ,sonda lambda,katalizator ,EGR to zapala się zawsze check engine lampka?
Nie ;). MIL zaświeci się dopiero jak któryś z elementów padnie na amen, rzadko kiedy zaświeci się, kiedy coś zacznie pracować nieprawidłowo, ale nadal będzie pracować. To jak z kontrolką ciśnienia oleju, ona się zwykle zaświeca chcąc poinformować, że już w sumie jest po wszystkim😅
 
Jak ktoś ogarnięty to dojdzie.
 
Widzą słyszą silnik na "żywo". Dawaj - co gadają?
 
Teraz czas urlopowy więc dopiero będę jechał za 2 tygodnie do dobrego mechanika . Wcześniej u dobrego byłem przejechał się kompem zbadał w czasie jazdy i niby że okey a silnik bardzo kiepsko chodzi ,drugi że to może być wiele rzeczy ,wtryski ,nieszczelność układu ,lambda ,czujniki...itp
 
Nie ;). MIL zaświeci się dopiero jak któryś z elementów padnie na amen, rzadko kiedy zaświeci się, kiedy coś zacznie pracować nieprawidłowo, ale nadal będzie pracować. To jak z kontrolką ciśnienia oleju, ona się zwykle zaświeca chcąc poinformować, że już w sumie jest po wszystkim
Nie zgodzę się. Jest wiele kodów błędów które informują o pracy poza zakresem dopuszczalnym. Czy to wtryskiwacze, czy ciśnienie doładowania, przepływy powietrza przez EGR lub przepływkę, można dużo wymienić.
 
czy alternator ktory podaje 13.9 i 13.6 pod obciążeniem mógł rozwalic akumulator?

Nie, skądże. Mój Golf ma takie napięcie ładowania latem, regulator nąpiecia ładowania ma korektę od temperatury otoczenia. Przychodzi zima i robi się 14.6

W 308 kiedy jest naładowany akumulator to napięcie wynosi 12.7-8v i akku żyje, ma się dobrze.
 
Honda Hrv 1,5 , 90 kkm przebiegu.
Olej w skrzyni fabryczny , zalecana wymiana przy 120kkm.
Mam auto od nowości i taki problem słychać że skrzyni :

Gdy napęd i silnik rozgrzany na 1,2,3,4,5 biegu od obrotów 2000-4000 słychać rosnący wraz z obrotami gwizd , nie jest głośny , słychać gdy wyłączę radio i przyspieszam lekko , bo jak mocno to silnik zagłuszy .

W dodatku na dole obr 1500-2000 gdy na 2,3,4 biegu dam gazu mocniej to słyszę rzężenie taki terkot, jakby ząb o ząb lub sprężyny tarczy (tłumik drgań skrętnych - brak dwumasy ).
To rzężenie, jest już głośne i słychać przy włączonym radiu nawet i przy 3 tys obr, potem jakoś się zlewa z silnikiem .
Natomiast nic nie słychać gdy napęd jest zimny ?

Czy olej już dawno do wymiany ? IO nie pisze , żeby skrócić interwał na 60kkm przy ciężkiej eksploatacji ( na autostradach lekko nie ma ).
Po za tym nic nie haczy, biegi wchodzą precyzyjnie, wciskanie sprzęgła jest bezszelestne .
ASO , mechanik się przejechał gdy był zimny po przeglądzie i nic nie słyszy , jednak ten hałas że skrzyni narasta w trasach .

Pytanie do znawców z dziedziny oleju , bo znalazłem taki filmik :
Gość znany i trochę tłumaczy o co kamman ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top