• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

Last edited:
Widzę koledzy,że ciężko wam ,,ogarnąć'' po dźwiękach co tam rzęzi w moim aucie :) ciężka sprawa. Może najlepiej by było jakbym używany silnik kupił i wstawił :) może by pomogło hehe. Moje pytanko ,, czy jakby tak wymontować cały silnik z osprzętem i go rozebrać to da się sprawdzić wtedy wszystko w 100% w jakim jest stanie każdy element silnika i osprzęt ?
 
Zaglądam do swojej szklanej kuli i nie widzę jednoznacznej odpowiedzi... Czekasz, aż wywróżymy ci na forum rozwiązanie na podstawie lichych nagrań dzwięków? Chłopie - litości, ile już ten dramat trwa? 2-3 miesiące? Zmień druciarzy na porządny warsztat, bo to zaczyna być śmieszne. To nie prom kosmiczny tylko proste auto. A odpowiadając na twoje pytanie - tak, da się.
 
No jak byłoby tak proste to by rozwiązali problem z moim autem a uwierz nie jeżdżę do druciarzy tylko najlepszych warsztatów w mieście. Chodzi nie o wywróżenie z fusów ale może ktoś miał podobny problem lub dźwięki słyszalne w kabinie i podpowie . Po co zaraz ten najazd @ozzy1979 . Zresztą dużo kasy wydałem na diagnostykę ,a forum jest po to by pytać ,poszerzać swoją wiedzę motoryzacyjna ,rozmawiać z innymi użytkownikami i pomagać sobie 🙂
 
To nie najazd, tylko prosta odpowiedź. Nikt zdalnie tu niczego nie wywróży. Jak widzisz - nikt tu nie ma podobnego problemu (na szczęście dla siebie, niestety dla Ciebie). Coś czuję, że jednak nie jeździsz do "najlepszych" ale do takich, co się jedynie uważają za najlepszych. Po co chcesz silnik wywlekać/wymieniać? Gdzieś pisałeś, że moc ma, oleju nie bierze, błędów nie wywala itd. A mechanikami jak z olejami i ich opakowaniami - im bardziej bajeranckie opakowanie (typu metalowy kanisterek z krzykliwymi napisami) tym olej bardziej przeciętny lub wręcz lichy.
 
Sprawdź wszelkiego rodzaju poduszki silnika i skrzyni biegów. Jak wszystko OK, to prawdopodobnie sam masz paranoje. Możesz w takim wypadku sprzedać auto i szukać czegoś innego.
 
@Zielony34 no coś ty. Przecież jeździłem tym autem i wiem jak chodziło jak wszystko okey z nim było . Poduszki okey są i zawieszenie też. To coś z napędem auta jest.
 
To coś z napędem auta jest.
Naciśnij sprzęgło i masz 2 możliwości:
- uspokaja się, więc szukasz problemu od sprzęgła włącznie w kierunku skrzyni biegów/
- nie uspokaja się - silnik, a najprawdopodobniej osprzęt.

Poza tym możesz włączać/wyłączać:
- klimatyzacje
- nawiew
- temperaturę nawiewu zimny/ciepły
Wszystko powyższe powoduje, że zmienia się dźwięk pracy układu napędowego.
Przynajmniej ja zauważam róznice i w taki sposób jestem sobie w stanie wykluczać pewne obszary potencjalnych hałasów.


PS
Dziwi mnie, że Ty jako właściciel samochodu nie jesteś w stanie zlokalizować obszaru tych hałasów, a na forum masz pretensje, że nikt CI nie podpowiada.
 
@SACZI gdzie napisałem ,że mam jakieś pretensje do użytkowników forum? Nawet bym nie śmiał mieć :) Ciężko zlokalizować bo te dzwięki są jakby od kokpitu auta w strone silnika. A przecież nie rozbiorę kokpitu źeby dokładnie miejsce zlokalizować bo to nie prosta sprawa :)Sprzegło jest nowe z dwumasa także to okey. Zresztą Saczi wciskałem sprzegło i nie wyczułem aby się polepszyło coś. Poczekam jak zrobi się dużo cieplej na dworze (wtedy dużo bardziej te dzwięki słychać w kabinie) i oddaje do kolejnego mechanika auto.
 
Wg mnie to zdecydowanie jest któraś rolka, albo pompa wody, albo napinacz, albo którakolwiek inna z rolek jakie tam masz. To że coś tam wymieniales na nowe nie znaczy że nie jest zepsute. Zdejmij pasek osprzętu i kręć wszystkim po kolei, gdzieś wyczujesz że jest nie tak jak trzeba, a jak nie to stetoskop i słuchać wszystko.
 
@orzeszpole te jakby dźwięki szurania bulgotanie ciężko je zakwalifikować co w kabinie słychać mówisz że to od rozrządu może być? Mi się wydaje jak silnik się rozgrzeje i słucham na postoju że stuki są jakieś jakby z rozrzadu natomiast nie widzę by któreś z rolek koła źle chodziły. Natomiast że wariatory i te rolki są zamknięte w obudowie tej plastikowej nad wariatorami.
 
Nie koniecznie od rozrządu, ale ja tam na pewno słyszę jakąś rolkę. Od rozrządu, od osprzętu, albo pompa wody. Nic więcej się nie da na odległość stwierdzić. Szukaj tak jak Ci powiedziałem, najprościej zrzucić pasek osprzętu i kręcić rolkami, jak któraś będzie walnięta to poczujesz. A. Jak nie poczujesz to stetoskop, albo szukaj dalej czyli rozrząd i pompa wody
 
Pacjent to Opel Meriva 2004r 1.7cdti 100km.
Po wymianie akumulatora na nowy świeci kontrolka ładowania, zapala się przeważnie po nagrzaniu silnika.
Odczytany błąd w sterowniku zegarów
B1485 - prąd wzbudzenia alternatora zacisk 61 przerwany obwód.

W tym czasie napięcie ładowania w porządku, tzn 14v na akumulatorze i na wyjściu alternatora. Klemy sprawdzone, nie grzeją się. Podana dodatkowa masa, nic to nie daje.
Ma ktoś może schemat elektryczny podłączenia alternatora?
Będę wdzięczny, bo nie wiem gdzie dalej szukać.


Wysłane z mojego moto g(50) przy użyciu Tapatalka
Powodem był alternator, dokładnie zalanie go olejem przez pompę vacum. Mieszanka Specola gold 5w40 z Ravenol Vst wykończyła uszczelkę

Wysłane z mojego moto g(50) przy użyciu Tapatalka
 
Z innych uszczelek już leciało wcześniej


Wysłane z mojego moto g(50) przy użyciu Tapatalka
 
Co może być zepsute?
Może @Kaczorek79 podpowie
IMG_20220416_193531.jpg

Skoda Fabia 1,4 16V
Pasek Continental, mechanik zmieniał w wakacje przy wymianie rozrządu i takie cudo.
Przebieg 6tysiecy kilometrów


Zły montaż?
Takie kiepskie te paski teraz?
Trochę strach jeździć żeby jak (tfu, odpukać) strzeli rozrządu nie pociągnął
 
Pasek tak latwo nie strzela. Awaria paska głównie polega na wyłamaniu sie ząbków przez sparciałą gume i przeskoczenie, a nie zerwanie paska. Oczywiście Twoj pasek kwalifikuje sie do wymiany tal czy siak
 
A, to tak. Te od osprzetu strzelają, sam doświadczyłem dwa razy.
Co do przyczyny, widac przetarcie i na koncu to "rozszarpanie", musialo go cos ewidentnie uszkodzić. Mozliwe, ze podczas montazu.
 
Back
Top