• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

@JNC_946 Trzeba dokładnie obejrzeć koło pasowe i od alternatora. Malutki zadzior może tak uszkodzić pasek. Mógł przy montażu ktoś puknąć niechcący w kółko i podgiąć żebro. Pasek kosztuje 30 zł, wymiana pół minuty, zmień, obejrzyj koła i tyle.
 
Tak wygląda praca paska
Nie widać żeby się jakoś kantowal albo o coś tarł
Widać, że pasek został uszkodzony mechanicznie. Nowy kosztuje grosze, wymiana jest bardzo łatwa. Jeżeli nie widzisz gdzie trze załóż nowy i i obserwuj. Sprawdziłbym na wstępie napinacz czy wogóle działa.
 
Co może być zepsute?

Skoda Fabia 1,4 16V
Pasek Continental, mechanik zmieniał w wakacje przy wymianie rozrządu i takie cudo.
Przebieg 6tysiecy kilometrów


Zły montaż?
Takie kiepskie te paski teraz?
Trochę strach jeździć żeby jak (tfu, odpukać) strzeli rozrządu nie pociągnął
pasek pracuję więc jak by ocierał to powinien po całym obwodzie być poszarpany
tak szybko nie pęknie ale ja dla świętego spokoju bym wymienił
 
Podłącze się do tematu. Co może być przyczyną minusowych korekt długoterminowych? Mam falowanie wolnych obrotów i jakieś kosmiczne wartości korekt typu -80% na wolnych i -25% podczas jazdy. Wytryski? Sonda? Auto Fiat Punto IIFL 1.2 8v 60KM
 
ujemna to generalnie mało powietrza ale aż tyle 🤔
nie wiem ma to sonde lambda ? może rozrząd przeskoczył ?
jakies błędy ?
 
Podłącze się do tematu. Co może być przyczyną minusowych korekt długoterminowych? Mam falowanie wolnych obrotów i jakieś kosmiczne wartości korekt typu -80% na wolnych i -25% podczas jazdy. Wytryski? Sonda? Auto Fiat Punto IIFL 1.2 8v 60KM
A check się świeci ?
Z tego co pamiętam to w starych sterownikach to korekty to są od -100 do 100.
 
Co jakiś czas wyskakuje p0420, poza tym nic, ale to przez katalizator. Sondy są 2. Ta przed katem pracuje ładnie, druga ja kopiuje ze względu na padnięty kat. Sprawdzę ten rozrząd jeszcze.
 
@Arbi89 no to korekty są ok tylko ogarnij kata.
 
Może czas wyregulować luzy zaworowe?
 
Już raz je regulowałem, jakieś 80tyś temu. Możliwe, że znowu tam trzeba zajrzeć, ale dziwi mnie, że aż takie wartości pokazuje. @rychu147 kat nie miałby takiego wpływu na korekty.
 
Kwestia ecu (pewnie jakieś Marelli), czy też samej apki do odczytu i będzie pokazywać wartości z kosmosu.
 
Nie wiem czy dobry temat, ale może mi ktoś pospkwiedziec co to za rurka?
received_741268250586320.jpeg
 
Przygotowanie pod zmianę normy emisji spalin. Później można zachować ten sam kolektor i dołożyć zawór egr. Niektóre silniki miały też rurkę w celu badania egt przy zmianie paliwa.
 
Mam problem z uszczelkami w szyberdach. Przy uchylaniu wydaje ona nieprzyjemne skrzypienie. Jest to na pewno uszczelka bo gdy przejadę po niej wilgotna szmatka jest cisza.

Spryskanej ją silikonem w sprayu K2 Sil, ale jest jeszcze gorzej.

Polecacie jakiś specyfik czym to nasmarować?
 
Wazelina techniczna?
 
Czysta gliceryna dobrze odświeża i regeneruje gumę, ale to trzeba ją powcierać szmatką parę minut i tak kilka razy. Uszczelki odżyją. Można spróbować czy pomoże w tym przypadku. Jak się guma odzywi to potem sztyfcik jakiś do uszczelek.
 
Last edited:
Sztyft Sonaxa do uszczelek
 
Kiedyś używało się też talk? Dobrze kojarzę?
 
Back
Top