• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

Talkiem zabezpieczano gumę bo pochłania wilgoć. Zresztą nadal się tak robi - ten biały osad często spotykany na nowo kupionych uszczelkach to właśnie talk. Ale raczej bym go nie stosował do zabezpieczania czy "odskrzypiania" już pracujących uszczelek.
 
Taki przypadek. Polo na autostradzie. Przejechane ok. 100 km z prędkością 120-130 km, a w porywach nawet 160 km/h (gaz w podłodze). Silnik raczej już rozgrzany. Po postoju na MOPie auto miało problem z odpaleniem. Dwa razy krztusiło się, za trzecim razem zapaliło i dojechało do celu podróży. Jak już odpaliło, to na chwilę zaświeciła się kontrolka paliwa, a wskaźnik pokazywał prawie minimum, choć bak był prawie do połowy zapełniony. Po jakimś czasie wskaźnik wrócił do prawidłowego wskazania. Podejrzewam jakąś elektrykę. Przebieg 202 tys. km, poprzednia eksploatacja i awarie nieznane. Co obstawiają fachowcy-praktycy.
 
Podpiąć interfejs i zaczytać błędy, nie ma co gdybać.
 
Slaby akumulator? Czujnik położenia wału? Różne rzeczy. Błędy trzeba sprawdzić.
 
OK. Mam coś innego jeszcze do zrobienia u mechanika elektryka, to przy okazji poproszę o sprawdzenie błędów.
 
Panowie, pedał hamulca zrobił się znacznie twardszy, auto hamuje dobrze lecz skok pedału jest mały ok 30%. Dodatkowy objaw to przy puszczaniu hamulca na biegu jałowym obroty idą do góry i po chwili normują się. Płynu hamulcowego nie ubywa. Zawór zwrotny działa prawidłowo, po nocy jak zdejmuje przewód powietrza z serwa to słychać syczenie więc podciśnienie jest. Generalnie wszystko działa jak powinno ale siła potrzebna do wciśnięcia hamulca w podłogę jest 4 razy większa. Przy odłączeniu serwa pedał oczywiście jak kamień. Czyżby serwo do wymiany?
 
Nawiązując do tematu szarpania i innych niedogodności. Zostawilem pojazd jednemu, drugiemu mechanikowi ( problem poszarpywanie na tempomaxie gdy wyrównuje predkosc do około 140 km/h. cayc) . Obaj wzieli zapłatę za swój czas i stwierdzili ze nie wiedzą co może być, że nie czują tego, a jak komp nie pokazuje bledow to jest dobrze, no i ostatni zapytał się czy mam za dużo pieniędzy ze szukam dziury w całym. Hehee. Pisalem o tym na kilku forach, jeden ziomeczek zapytał czy egr był wymieniony i czy na zamiennik, odpowiedź tak, u niego tak sie działo na zamienniku. Ja narazie urzywam "pudru" i tempomat ustawiam na 150 km/h lub 130.
 
Jak szarpanie to półosie maja luzy. W vagu to standard przy tej prędkości. Czuć jak wibracje od zdychającego silnika.


Jak nie wywala błędów to któryś z czujników do sprawdzenia od MAF (przelej porządnie środkiem czyszczącym) ew któraś sonda lambda może być zawalona sadza.

Jeśli to automat to możliwe zimne luty.

I na tym kończą się pomysły wujkowi dobra rada 🤣🤣🤣
 
Dziekuje za podpowiedzi, nie omieszkam posprawdzac, nie jest to automat a malo tego ktos go zrobil w niemcowni inikt nie wie na ile, zdychajace 1.6 leci 230 km/h do 200 w przyspiesza w zaskakujacym tempie, pytania pasażerów sa bezcenne, a moze wszystkie 105 tak lataja
 
No to może nieudolnie zrobiony program jest przyczyną?
 
To tez trop.
Kumplowi po programie co 30 km zaczął się DPF dopalac - i wtedy miał moc największa. Pojechał na akcje naprawcza ea189 (wiadomo) i jak ręka dojął - moc oczywiście a DPF już co 200 się wypala 🤣
 
Panowie, pedał hamulca zrobił się znacznie twardszy, auto hamuje dobrze lecz skok pedału jest mały ok 30%
Lancer się sam naprawił już kilka dni jest hamulec działa normalnie. Taki samochód to mi się podoba 🤣
 
Takie pytanie mam bo są pewne wątpliwości. Swego czasu zmieniałem pasek i nagrałem taki filmik. Czy tak powinien pykać alternator ? Czy tak ciasno powinna kręcić się pompa od klimatyzacji? Pompa wody myślę że spoko. Pacjent to Yaris II 1.0

 
Sprzęgło jednokierunkowe na łożysku alt.
Zaczyna się od cykania potem zaatakuje.
Jeśli mogę coś doradzić to od razu warto zrobić przegląd alternatora.
 
Rozumiem w takim razie przy zdjęciu paska trzeba zdjąć alternator i zostaje kwestia sprężarki klimatyzacji czemu tak "ciężko" kreci. Myślę że powinna kręcić się lżej. Nie ukrywam że nie uśmiecha mi się jej zwalać bo chłodzi dobrze i nie ma żadnych nie pokojacych dźwięków po włączeniu klimy. Być może łożyska stoją w kole od sprężarki ale to bez zdjęcia sprężarki się nie dowiem ?
 
Nie kombinuj jak działa. W denso sprzęgło nie jest chyba elektromagnetyczne. Wszystko na "chyba" ale kręcisz całym wirnikiem sprężarki stąd większy opór.
 
Sprzęgło jednokierunkowe na łożysku alt.
Że co? Chodzi Ci o wolne koło alternatora? Przecież ten alternator ma sztywne koło.
@Lo-buz najprawdopodobniej lożyska w alternatorze już są suche i to dżwięk toczących się kulek.
 
Zdecydowanie. Rolka z łożyskiem musi mieć sprzęgło jednokierunkowe.
Właśnie tak się bada: ściągasz pasek l, kręcisz w dwie strony i jeśli nie zatrzymuje się jest ok.
Jeśli zmieni kierunek to początek kłopotów: wkrótce można spodziewać się pozrywania zaczepów , tuleje i łożyska.
 
Back
Top