• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie o kask

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
Pytanie do jeżdżących na motocyklach - czy Nolan N87 ma w pełni wyciąganą wkładkę, którą można prać? Mam okazję kupić prawie nówkę z papierami, pudełkiem, pokrowcem w cenie poniżej nowego MT Thunder 3 SV. Czy lepiej wziąć nowy MT?
 
Ja mam starego LS i tam wkłatka jest wyciągana więc myśle że i w tym będzie.
 
Jeżeli masz pewność, że ten Nolan nikomu dobrze nie upadł, EPS jest cały i kask dobrze leży na Twojej głowie, to jak najbardziej bierz Nolana, bo leży ze dwie półki wyżej, niż wszystkie MT.
Czy ma wyciągane wnętrze? Jest przystosowany do n-coma, także na pewno wyściółka jest demontowalna.
 
Jeżeli masz pewność, że ten Nolan nikomu dobrze nie upadł, EPS jest cały
Będę wnikliwie oglądał. Malowanie jest słabe, ale kusi jakość.

leży ze dwie półki wyżej, niż wszystkie MT.
No tak mi się własnie wydaje. MT kusił mnie stosunkiem ceny do jakości + certyfikacją EU i USA.

tam wkłatka jest wyciągana
Też mi się tak wydaje, ale wolałem dopytać, bo ja się w ogóle nie znam.
 
N87, ogólnie Nolany to fajne garnki, ale kask koniecznie trzeba przymierzyć, bo może się okazać, że Nolan kompletnie Ci nie będzie leżał na głowie.
Co do certyfikacji, DOT, podobnie jak uwielbiany na forach Sharp, pod względem wymagań, nie mają nawet podejścia do ECE. Europejski certyfikat jest bardzo wymagający, powiedział bym nawet, że bardzo zbliżony do SNELL-a. Najbardziej wymagającą jest homologacja FIA, która stanowi kolejną przepaść.
 
Europejski certyfikat jest bardzo wymagający
Jak pisałem wyżej, MT mnie skusiło stosunkiem ceny do jakości i tego, że mają certyfikat europejski, oraz USA. Przynajmniej w teście Motobandy o tym mówili i bnło chyba logo pokazane.

Jeśli nie N87 bo okaże się, że jest zaniedbany, albo źle mi siedzi na głowie, to brać nówkę MT?
 
O jakiej kwocie rozmawiamy? Testy motobandy brał bym z dystansem, bo ich recenzję warte są tyle, co olejowe testy piotra ;)
 
Motobanda to takie Mango YT. Musisz dobrze kask przymierzyć. Przymiarka najlepiej w kominiarce. I im droższy kask to lepszy. Do tego od razu polecam zatyczki do uszu, podnosi komfort jazdy o 50%. Kask kup dobry ,czyli w miarę drogi. Głowę ma się jedną.
 
ich recenzję warte są tyle, co olejowe testy piotra
Podejrzewałem, ale nie mam wiedzy i doświadczenia, więc ufałem. To jak ludzie z "testami" piotera ;)


O jakiej kwocie rozmawiamy?
Chciałbym się zmieścić z kaskiem, kurtką, spodniami i butami w 2000zł. Może w przyszłym sezonie coś zmienię z garderoby po zrobieniu prawka. Ten sezon chciałbym zacząć i zakończyć na 125, przez zimę teoria i egzamin z teorii.

Kask kup dobry ,czyli w miarę drogi.
A jak z jakością kasków LS?
 
LS? Zależy od modelu, mają kaski na poziomie Chińczyków, jak i solidne węglowe skorupy biorące udział w topowych seriach wyścigowych. Z tańszych kasków, bardzo dobrze wspinam Lazera Bayamo, bardzo wygodny, jak na swoją cenę, wnętrze kasku ma z co najmniej półki wyżej. Dalej szukał bym już czegoś w stylu HJC IS-17.
 
Dobra, będę myślał. Jutro jadę przymierzyć tego Nolana. Istotne jest, aby nie uwierał mnie w skronie, ale może być delikatnie ciasny w policzkach? Ma się nie poruszać na boki?
 
Kask ma być dopasowany a nie ciasny. Nie może się ruszać na boki. Są modele z wymiennymi "policzkami" Mi ostatnio trafiła się trasa 1000km w ciągu dnia i wyobraź sobie ciasny kask. Patrz też na wagę. Jak turystyczny to blenda fajna sprawa. Gdy nosisz okulary to podnoszona szczęka ułatwia zakładanie kasku.
Jakim sprzętem będziesz śmigać?
Kurtki ,ciuchy też nie kupuj dopasowanych na maxa... To błąd ,traci się na komforcie użytkowania. Kurtki najlepiej 2-lato i okresy przejściowe.
 
trasa 1000km w ciągu dnia i wyobraź sobie ciasny kask
No tak, można zwariować, a też od tego może zacząć boleć cała głowa.

Jakim sprzętem będziesz śmigać?
Właściwie tym, co dostanę w dobrym stanie. Na oku mam Piaggio X9, Skippera, ale też Rometa. Trudno powiedzieć, co będzie w dobrym stanie. Prawdopodobnie będę celował w skuter, ale z tych większych.

Kurtki najlepiej 2-lato i okresy przejściowe.
Myślę nad Rebelhorn Hiflow 3.
 
Jest coś sensownego z rękawic na początek do 200zl?
 
HiFlow to bardzo fajny zestaw, długo jeździłem najpierw w dwójce, później w trójce, pojeździłem na tym i po kontynencie, także sprawdził się też w bardziej wymagających warunkach.
Co do rękawic, Shima ST-1, albo Tschul 212 bodajże.
 
Jade po pracy do sklepu, bo mam po drodze, to zobaczę, co mają w ofercie.

A gdybym jednak kupił "Kibel" to jest coś z krótszych rękawic godnych uwagi?
 
Last edited:
Kask jest mega wygodny i jakby był szyty na moją głowę... Aż się nie chce go zdejmowac...

Rękawice Shima X-breeze2
Kominiarka Brubeck
 
A może zamiast skutera Yamaha Mt 125? jest super. Można trasy jak i koło komina śmigać ... Kiedyś spotkałem chłopaka co potrafił dziennie na niej 500km zrobić. Spalanie skutera.
 
@Zielony34 jeżeli planujesz za jakiś czas przesiadkę na coś z biegami, to polecam od razu kupić coś z biegami. Przesiadka z automatu na tradycyjne biegi to nauka od początku.
 
A mi po przesiadce z motocykla na skuter się fajnie jeździ i tak, skuter ma swoje zalety.
 
Back
Top