• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Quazar 5W-40

wszystko o produkatach Lotos

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Lotos Quazar 5W-40

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @maniek07 , @Dariusch , @GreG , @michalm83 , @hary979 , @dualfuel , @soszo , @Leo , @artunero , @Hubert1 , @Jacek Cz , @tomikin , @Maro99 , @Dulin7 , @DWojtek oraz wielu anonimowych. Serdecznie dziękujemy!

Jakość:

  • ACEA C3
  • API SN/CF
Aprobaty:
  • VW 502.00/505.00/505.01
  • MB-Approval 229.51, 229.31
  • Ford WSS-M2C-917A
  • Porsche A40
Spełnia wymagania:
  • BMW Longlife-04
  • Renault RN 0700/0710
Strona oleju:


lotos-quazar-5w40-pierwiastki.jpg



Opis:
  • Olej spełnia standard SAE40, lepkości są pośrodku przedziału
  • Pakiet dodatków standardowy dla normy C3. Minimalne ilości manganu, ołowi i żelaza mogą pochodzić z przeciwutleniaczy i inhibitorów korozji opartych o te metale.
  • TBN 7.6 mgKOH/g - stosunkowo wysoka i przekraczająca minimalne wymagania dla normy C3
  • VI (indeks lepkości) 166 - w normie, olej spełni swoje zadanie w pełnym zakresie temperatur roboczych
  • Olej najprawdopodobniej oparty o oleje bazowe grupy III (hydrocrack), MSDS wykazuje przynajmniej w części zawartość takich baz
Podsumowanie:
Olej standardowy, nie wyróżnia się niczym względem konkurencji. Biorąc pod uwagę skład jest niemal kopią Lotosa Synthetic Turbodiesel 5W-40. Posiada aprobaty MB, Porsche oraz VW (także aprobatę dla silników PD) co stanowi zapewnienie o wysokiej jakości produktu. Nietypowe dodatki, prawdopodobnie ze związków mających skutecznie zapobiegać utlenianiu i korozji są pochodną tego, że Quazary to w znacznej mierze oleje serwisowe, sprzedawane w dużych objętościach i opakowaniach metalowych. Nie są one ani plusem, ale też nie są obciążeniem.

W naszej opinii olej, mimo wysokiej jakości, jest zdecydowanie zbyt drogi by go polecić nawet dla samochodów na gwarancji. Stanowi on wyjątek, gdzie polecimy zapoznanie się ofertą konkurencji.


Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
20211208_123401.jpg 20211210_092706.jpg

Opakowanie:
20220103_105229.jpg20220103_105240.jpg
 
Nic dodać nic ująć🤷‍♂️
 
@Lotos udowodnij że warto kupować serie Quazar. W innym przypadku to będzie mocna poszlaka dowodząca że to tylko zapewnienie dobrego samopoczucia użytkownikowi i wysokiej marży serwisowi.

@Lotos tylko nie psuj podstawowych serii żeby wyróżnić serie wysokomarżowe.

😆
 
Żart z tym olejem. Nawet tłumaczenie, że to wersja eksportowa, to przecież na obcych rynkach mogą to wycenić jak chcą, a w kraju mieć inną politykę cenową. Wielka szkoda.
 
No niestety cena wysoka ,dostępność żadna ,produkt przeciętny.
 
No i nie wiadomo jakie ma plany nowy właściciel, czy i w jakim kształcie marka będzie funkcjonować w przyszłości
 
Jakie plany? Pewnie zrobią markę Quazar Platinum Max Expert Pro i będą wciskać amatorom złote oleje (nomen omen Aurum ….)
😎


Myślę, że seria Quazar powstała dla ludzi którzy twierdzą ze dobry olej musi kosztować, jedocześnie stawiając w opozycji elementarną wiedzę na temat środków smarnych można zapewnić klientom poczucie dobrze wydanych pieniędzy.

Nadal podtrzymuję, że można kupić tani i dobry olej i wymieniać go na tyle często, żeby nie zdążył się utlenić :)
 
Last edited:
Coś mi się zdaje, że Lotosa mole zeżrą. Madziarzy się cieszą, bo pierwszy raz od 1920 roku mają dostęp do morza, a Władimir ręce zaciera. Trzeba kupić z sentymentu jakąś bańkę Lotosa na pamiątkę.
 
Cześć olejowa to na szczęście inny „dział”. Poza tym 30% udziałów będzie miał obcy więc wszystko w rękach dobrze prowadzonej polityki Orlenu.
 
Back
Top