jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Lotos Quazar S 5W-30
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @maniek07 , @Dariusch , @GreG , @michalm83 , @hary979 , @dualfuel , @soszo , @Leo , @artunero , @Hubert1 , @Jacek Cz , @tomikin , @Maro99 , @Dulin7 , @DWojtek oraz wielu anonimowych . Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
Opis:
Podsumowanie:
10 lat temu był to typowy, wysokiej jakości olej syntetyczny przeznaczony do silników diesla oraz benzynowych wolnossących jak i doładowanych z wtryskiem pośrednim wymagających klas API SL i SAE 5W-30. Dzisiaj brak zastosowań poza ww. Biorąc jednak pod uwagę cenę tego oleju jest on nieopłacalny chyba, że kupiony zostanie w podobnej promocji jak ubiegłoroczny SAE 0W-40 w cenie 12pln/l.
Jest to jeden z nielicznych już olejów 5W-30 z klasą A3/B4. Jedyne sensowne porównanie do Shella Helix Ultra 5W-30 nie pokazuje żadnych jego zalet w odniesieniu do ceny.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @maniek07 , @Dariusch , @GreG , @michalm83 , @hary979 , @dualfuel , @soszo , @Leo , @artunero , @Hubert1 , @Jacek Cz , @tomikin , @Maro99 , @Dulin7 , @DWojtek oraz wielu anonimowych . Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
- ACEA A3/B4
- API SL
Opis:
- Olej spełnia kryteria SAE30. Lepkość w 100C jest w górnym zakresie dla klasy (9.3-12.5 mm2/s)
- VI 168 – ma typową wartość i mówi o nam stosunkowo niewielkich zmianach lepkości wraz ze zmianami temperatury
- Pakiet dodatków oparty głównie o Fosfor i Cynk w ilości typowej dla klasy API SN. Bor natomiast to dyspergator pomagający utrzymywać zanieczyszczenia w masie oleju. Proporcje Wapnia i Magnezu sugerują, że to olej z tzw "starej szkoły" - nie nadaje się do silników podatnych na występowanie LSPI. Krzem jest dodatkiem przeciwpiennym, sód i potas mogą pochodzić z detergentów. Żelazo oraz mangan najprawdopodobniej pochodzą z przeciwutleniaczy oraz inhibitorów korozji, aluminium które może być także dodatkiem smarowym
- TBN jest wysoki, co umożliwi długotrwałe neutralizowanie kwaśnych produktów spalania. Przekładać to się powinno na dłuższe interwały wymian oleju lub wyższą tolerancje na niższej jakości paliwo
- Mrożenie nie wykazało istotnego zmętnienia oleju.
Podsumowanie:
10 lat temu był to typowy, wysokiej jakości olej syntetyczny przeznaczony do silników diesla oraz benzynowych wolnossących jak i doładowanych z wtryskiem pośrednim wymagających klas API SL i SAE 5W-30. Dzisiaj brak zastosowań poza ww. Biorąc jednak pod uwagę cenę tego oleju jest on nieopłacalny chyba, że kupiony zostanie w podobnej promocji jak ubiegłoroczny SAE 0W-40 w cenie 12pln/l.
Jest to jeden z nielicznych już olejów 5W-30 z klasą A3/B4. Jedyne sensowne porównanie do Shella Helix Ultra 5W-30 nie pokazuje żadnych jego zalet w odniesieniu do ceny.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Last edited by a moderator: