• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Quazar S 5W-30

wszystko o produkatach Lotos

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Lotos Quazar S 5W-30

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @maniek07 , @Dariusch , @GreG , @michalm83 , @hary979 , @dualfuel , @soszo , @Leo , @artunero , @Hubert1 , @Jacek Cz , @tomikin , @Maro99 , @Dulin7 , @DWojtek oraz wielu anonimowych . Serdecznie dziękujemy!

Jakość:

  • ACEA A3/B4
  • API SL
Strona produktu:


lotos-quazar-s-5w30-pierwiastki.jpg


Opis:
  • Olej spełnia kryteria SAE30. Lepkość w 100C jest w górnym zakresie dla klasy (9.3-12.5 mm2/s)
  • VI 168 – ma typową wartość i mówi o nam stosunkowo niewielkich zmianach lepkości wraz ze zmianami temperatury
  • Pakiet dodatków oparty głównie o Fosfor i Cynk w ilości typowej dla klasy API SN. Bor natomiast to dyspergator pomagający utrzymywać zanieczyszczenia w masie oleju. Proporcje Wapnia i Magnezu sugerują, że to olej z tzw "starej szkoły" - nie nadaje się do silników podatnych na występowanie LSPI. Krzem jest dodatkiem przeciwpiennym, sód i potas mogą pochodzić z detergentów. Żelazo oraz mangan najprawdopodobniej pochodzą z przeciwutleniaczy oraz inhibitorów korozji, aluminium które może być także dodatkiem smarowym
  • TBN jest wysoki, co umożliwi długotrwałe neutralizowanie kwaśnych produktów spalania. Przekładać to się powinno na dłuższe interwały wymian oleju lub wyższą tolerancje na niższej jakości paliwo
  • Mrożenie nie wykazało istotnego zmętnienia oleju.

Podsumowanie:
10 lat temu był to typowy, wysokiej jakości olej syntetyczny przeznaczony do silników diesla oraz benzynowych wolnossących jak i doładowanych z wtryskiem pośrednim wymagających klas API SL i SAE 5W-30. Dzisiaj brak zastosowań poza ww. Biorąc jednak pod uwagę cenę tego oleju jest on nieopłacalny chyba, że kupiony zostanie w podobnej promocji jak ubiegłoroczny SAE 0W-40 w cenie 12pln/l.
Jest to jeden z nielicznych już olejów 5W-30 z klasą A3/B4. Jedyne sensowne porównanie do Shella Helix Ultra 5W-30 nie pokazuje żadnych jego zalet w odniesieniu do ceny.


Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
20211210_100851.jpg20211214_154055.jpg

Opakowanie:
20211222_170314.jpg20211222_170329.jpg
 
Last edited by a moderator:
No Właśnie, zupełnie nie wiem po co oni robią taki olej w serii quazar a nie tani aurum :rolleyes:
Jest jeszcze magnatec 5W30 A3/B4
 
Zwykły olej za niezwykłe pieniądze.
 
No rzeczywiście. O castrolu zapomniano. Jest też i valvoline. Czyli jak się zacznie szukać to się znajdzie.
 
1. Drogi
2. Praktycznie niedostępny, dlaczego?
3. Przeciętny

Pomijając cenę, jeśli to topowa seria lotosa to nie wiem gdzie tu jakaś przewaga nad zachodem.
 
Czyli jak się zacznie szukać to się znajdzie.
Lubiany tu Eurol Super Lite tyle, że 5W30 jest A3/B4
I oczywiście specolek gold 5W30.

Pomijając cenę, jeśli to topowa seria lotosa to nie wiem gdzie tu jakaś przewaga nad zachodem.
Bo ten olej to dinozaur który nie wiadomo po co jest jeszcze w ofercie.
Kiedyś to był olej serwisowy ASO Subaru w Polsce.
Ale to już zamierzchłe czasy.
 
Fakt że bardzo ładnie się zamroził.
 
Specol Gold 5w30 A3/B4 kosztuje 60 zł/4L. Na gorszy nie wygląda, a przynajmniej ma nowszy pakiet dodatków. Z Quazarem taka polityka, jak w Orlenie z Pro, czyli ma być drogo, a nuż się uda sprzedać i zarobić więcej.
 
Być może odnoszę błędne wrażenie ale wydaje mi się, że Quazar to nazwa handlowa dla rynków eksportowych Lotosa i nic się więcej za tym nie kryje specjalnego.
 
jeśli to topowa seria lotosa to nie wiem gdzie tu jakaś przewaga nad zachodem.
To nie jest topowa seria Lotosa, tylko seria olei serwisowych. Topowa seria olei cywilnych to Synthetic.
wydaje mi się, że Quazar to nazwa handlowa dla rynków eksportowych Lotosa i nic się więcej za tym nie kryje specjalnego.
Bo tak jest. Pisałem do Lotosa z zapytaniem o różnice. Quazar to seria eksportowa i oleje na rynek OEM ,konkretny olej, pod konkretną markę. Topowa wersja olei na rynku cywilnym, to seria Synthetic i są to oleje ciągle rozwijane, natomiast Quazar, na naszym rynku, to wg. Pani, z którą pisałem, oleje zrobione pod wymogi konkretnego importera, pod konkretną markę jako oleje serwisowe.
 
A ja się zastanawiam, po co Lotos utrzymuje ofertę olejów...
Pewnie jest z tego trochę $$$, ale przekaz do odbiorcy tragiczny.
Ze strony nic nie wynika, bo te 3 linie są ze sobą pomieszane.
Orlen przynajmniej zrobił 3 podstrony dla swoich serii.
Nie wspominając nawet o braku aktualizacji oferty.
Potencjał mają, ale zupełnie niewykorzystany ...
 
No właśnie i tyle w temacie Quazara, nie ma co szukać nie wiadomo gdzie, nie wiadomo za jaką cenę... niezrozumiały marketingowy chwyt..
 
Fakt że bardzo ładnie się zamroził.
Lotos zazwyczaj ładnie się mrozi. Badania rosyjskie są stare, ale na przykładzie olejów do Forda i Vag, Lotos miał niższe temperatury płynięcia i noack w porównaniu z Orlenem. Ciekawe kto skąd ma bazy.
 
Kiedyś wieść gminna głosiła, iż od Neste, teraz nie wiem. Katalogowo Lotos deklaruje dla Synthtetic 5w temp. płynięcia -45C, więc nieźle.
 
Back
Top