• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ręczna skrzynia biegów Kia Ceed 1.4 T-GDI

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Za niedługo wymiana oleju przy 45000 km więc nadejszła chwiła na wymianę oleju w skrzyni (ja tam stare komunistyczne nawyki mam, nie komentować :D).

Co polecicie? Instrukcja wymaga: API Service GL-4 SAE 70W

Rekomendują:
HK SYN MTF 70W,
SPIRAX S6 GHME 70W MTF,
GS MTF HD 70W
 

Attachments

  • Zrzut ekranu z 2020-07-16 13-08-27.png
    Zrzut ekranu z 2020-07-16 13-08-27.png
    116 KB · Odwiedzin: 509
Kia już po gwarancji?

Bo chyba w PL ciężko o takie oleje.

Może wypróbuj penrite pro gear 70W75. Innych 70W u nas brak. Zostają 75W lub oleje do dsg/dct
 
Do końca gwarancji jeszcze 100000 kilometrów albo 5 lat :D więc w grę wchodzi tylko 70W GL-4

Olej mogę sobie sprowadzić albo kupić w Szwajcarii, żaden problem.
 
Jersey wrzuć przy okazji jakie ceny tych olejów, jestem bardzo ciekawy. Sprawdzałem nasz "polski internet", rzeczywiście nie nalazłem nigdzie w sprzedazy wymienionych przez Ciebie olejów. I zauważyłem trend w skrzynich KIA. Od roku 2007 kiedy pojawiły się nowe modele zaczynając od CEED, KIA zalecała do skrzyń manualnych 75W85 GL4. Po kilku latach zalecają oleje 75W GL4, teraz już 70W GL4. Ciekawe czy skrzynie są zaprojektowane od nowa, czy skrzynie dalej są stosowane te same (np. dla silników 1.6 DOHC/GDI) a zmieniły się tylko normy olejowe.
 
Skrzynie mogą być takie same (w sensie konstrukcji/przełożeń) a zmienić mogły się materiały czy stopień utwardzenia. Zmienia się także obciążenie - w 1.6 masz moment i moc wysoko, w 1.4 T w zasadzie od zera moment idzie ostro w górę, a ekodriving też obciąża mechanizm skrzyni.

RedLine robi 70W dostępne w Polsce, tylko mam wątpliwości co do oficjalnej zgodności z API. Chyba do nich napiszę (do USA na wszelki wypadek).
 
Last edited:
Po lifcie w MPI już nie musi być to samo. Np nr części jak miały końcówkę xxxx1 to po lifcie xxxx2. Pisze tu przykladzie swojego hyundai oczywiście.
W TGDI skrzynia może być zupełnie inna. Chociażby pojemność oleju jest ciut mniejsza.

22.80 $ za litr oem na Ebay. Może nie trzeba było kombinować z ravenolem ;)
 
Last edited:
OEM z Ebay jest w Korei i chyba jest "do not ship to Poland" :D A ten co jest ship to 115 + 100 przesyłka :D

Dostałem odpowiedź z Redline:

"Thank you for contacting Red Line Oil, the MT-LV would be suitable and recommended, it would satisfy the OEM fluid requirements for a 70W GL-4 gear oil."

W PDS tego MT-LV faktycznie jest: :Compatibility: Hyundai/Kia 00232-19063, SK HK MTF 70W".
 
A dostępny jest w PL ? Bo mi tu same UK-eje wyskakiwały swego czasu.

Z resztą mniejsza o to. Moja na ravenol MTF-3 chodzi dobrze a jeszcze castrol syntrans B 75W czeka. Kiedyś się doczeka może właśnie po 45 tyś km.
 
Nie, ale jest dostępny na Amazonie, więc to niemal jak w Polsce :)
Post automatically merged:

@cytrynowiec - do Penrite już napisałem z pytanie o kompatybilność z 70W HK ale ten olej jest chyba niedostępny w Polsce, jak wszystkie 70W :(

Jest jeszcze LM TopTec 5300 70W/75W - ale też u nas niedostępny. Może @poziom1989 poproszę żeby mi kupił i przysłał :D
 
hey jaki wkoncu olej kupiles? mam ta sam skrzynie i pomalu przymierzam sie do wymiany :D ten LM?
 
Na razie nic, postanowiłem zmienić przy dużym przeglądzie przy 60000. Jeżeli samochód dotrwa w moich rękach do tego czasu, bo zaczyna mnie szturchać w sumienie wymiana Ceeda na elektryka :) (e-Soul?) albo po prostu coś wyższego w rodzaju Sportage czy Niro bo sobie ostatnio rozwaliłem kręgosłup i ciężko się do Ceeda wsiada i wysiada :(

Co do samego oleju, to żaden z powyższych :D Petronas Tutela Gearsynth LV 70W. W Polsce nie do kupienia indywidualnie, ale można pewnie kupić za pośrednictwem Alfy Romeo (Guila i Stelvio taki mają w skrzyniach) albo po prostu zza granicy ściągnąć samemu.
 
Jeszcze płyn do spryskiwaczy :p

Na razie siedzę z kalkulatorem, cenami paliw i mapką punktów ładowania i kombinuję czy to już teraz, czy dopiero za 2-3 lata czyli następny. Więc może jeszcze będę przez parę lat olej wymieniał :p
 
Taka Tutela do nabycia chociażby w Czechach.

Opera Zrzut ekranu_2020-10-18_200412_extranetpli-eu.pli-petronas.com.png


Nieznacznie przebija parametrami "mojego" Castrola B 75 W .

20201017_083327.jpg
 
Mój typ to Motul DCTF

Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 33.8 mm2 /s
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 7.3 mm2 /s
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 189

Pozdrawiam,
 
Dostępny w PL jest ten LM 5300 ale cena 90zł za litr. Lepkość kinematyczna w 40*C 30.8 i 5.9 w 100*C, pour point < - 60*C
OEM H/K jest chyba jeszcze mniejszej lepkości.
 
Back
Top