• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ręczna skrzynia biegów Kia Ceed 1.4 T-GDI

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Za niedługo wymiana oleju przy 45000 km więc nadejszła chwiła na wymianę oleju w skrzyni (ja tam stare komunistyczne nawyki mam, nie komentować :D).

Co polecicie? Instrukcja wymaga: API Service GL-4 SAE 70W

Rekomendują:
HK SYN MTF 70W,
SPIRAX S6 GHME 70W MTF,
GS MTF HD 70W
 

Attachments

  • Zrzut ekranu z 2020-07-16 13-08-27.png
    Zrzut ekranu z 2020-07-16 13-08-27.png
    116 KB · Odwiedzin: 534
Tutela LV70 45 euro za litr, LM taniutki jest :D
 
No rzeczywiście. W Czechach 855 koron ale to też nie mało bo ok 145zł.

Meguin megol MTF gt3 70w-75w po 14 euro w DE ;)
 
Ku potomności, bo może ktoś będzie zainteresowany. Miły pan z Amazonu przyniósł mi paczkę z trzema takimi buteleczkami, wymiana pewnie jeszcze przed świętami bo się licznik niebezpiecznie do 60000 kilometrów zbliża. Dlaczego jednak Redline, a nie Tutela? Z prostej przyczyny - kasa. Ten olej jest jednal tańszy niż Tutela LV70.


1606738397251.png
 
Można sobie takiego redline na gwarancji zalać? I jak to jest z cynkiem w przekładniówkach? Potrzebny/niepotrzebny? Fuchs chwali się, że przez brak cynku w składzie olej nie chłonie wilgoci. W tym Redline cynk w sds, Penrite też "na cynku stoi", a europejskie oleje jakby od cynku stronią.
 
Wymagane normy spełnia, oficjalnie. Ma nawet aprobatę Hyundai/Kia na manualne skrzynie biegów. Pewnie, że jak się będą czepiać to w razie W skończy się w sądzie, ale to tak samo jak z olejem silnikowym.
 
U mnie instrukcja wymienia na pierwszym miejscu API GL-4, SAE 70W :D
Post automatically merged:

Co do cynku to olej UE raczej stawiają na wytrzymałość i długi okres międzyserwisowy, taki Redline jest nastawiony na maksymalną zawartość dodatków AW, z tego żyją że robią oleje o wysokim poziomie ochrony.
 
Mam te same zalecania jednak wymiana najwczesniej latem ;)
Napewno sie przyda.
Fajnie jakbys zrobil zdjecia albo opisal jak wygladal stary olej. Jestem ciekaw jego stanu po 60k km.
Pozdrawiam
Adam
 
Last edited:
Wymiana w ASO, więc raczej mnie nie wpuszczą na zaplecze. Mogę poprosić o odlanie 200ml na badania, ale znając "zapominalskich" to nic z tego nie będzie.
 
Ku potomności, bo może ktoś będzie zainteresowany. Miły pan z Amazonu przyniósł mi paczkę z trzema takimi buteleczkami, wymiana pewnie jeszcze przed świętami bo się licznik niebezpiecznie do 60000 kilometrów zbliża. Dlaczego jednak Redline, a nie Tutela? Z prostej przyczyny - kasa. Ten olej jest jednal tańszy niż Tutela LV70.


View attachment 4999
Jak skrzynia sprawuje się na tym oleju? Mam ten sam dylemat. Ściągać oryginał z europy czy zmienić na ten a to chyba jedyna oliwa w rozsądnych pieniądzach, która spełnia normę i jest dostępna.
 
@adamr1984 Jest ok, skrzynia pracuje lepiej niż na fabrycznym oleju. Warto zaopatrzyć się w 3 butelki bo wchodzi więcej oleju niż podają w instrukcji.
 
hey,
co znaczy wiecej? Instrukcja do manuala 6 biegowego pokazuje 1,6-1,7litra.
Twierdzisz ze 2L meguina ktore zakupilem nie starczy?
Pozdro
 
2,3 mniej więcej jeżeli chcesz zalać pod korek.
 
napewno mamy inne skrzynie pewnie buda ta sama ale juz instrukcja mowi ze pojemnosc oleju jest inna...wiec napewno inny srodek inne przelozenia...
zobacze ile u mnie wejdzie...
 
Z opisu Fuchs wynika, że można stosować ale zaleceń z instrukcji ten olej nie spełnia. Do tego cena ok 100zł/1L jest mało atrakcyjna.
 
A jest coś co jest dostępne na polskim rynku i nadaje się do tej skrzyni? Auto mam na gwarancji, przebieg 70 tysięcy i myślałem wymienić olej w skrzyni. Skrzynia działa bez zarzutu oczywiście, wymiana bardziej profilaktyczna.
 
Można nabyć Mobis w ASO (Kia) za 280zł/1L

Można też od polskiego sprzedawcy kupić Redline MT-LV 70W75 114zł/0.946L. Trzeba pytać o dostępność.

Meguin MTF GT3 70W-75W . Ten jest najtańszą opcją ok 70zł/1L.

Liqui Moly 5300 ok 90zł/1L

Penrite Pro Gear 70W75 230zł/2.5L
lub 114zł/1L

Czyli ten Fuchs Pentosin ceną jakoś nie odstaje 😉
 
Back
Top