Ranking olejow bazowych oraz ogolne informacje

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
I jaką to daje przewagę nad HC w produkcie końcowym?

Teoretycznie żadnej bo GTL nie wytwarza produktu końcowego. Reakcja FT tworzy z gazu syntetyczną "ropę" którą się potem dalej przetwarza. Wartością dodaną jest czystość produktu, dalsza obróbka jest łatwiejsza i dostaje się produkty o wyższej czystości i lepszych parametrach. Fakt, że GTL zazwyczaj nazywa się cały proces aż do końcowego produktu, a nie tylko właściwą reakcję FT :) Która zresztą została wynaleziona do produkcji paliwa, nie smarów.

W teorii (w sumie w praktyce też) można otrzymać HC o parametrach równie dobrych co GTL czy nawet PAO. Kwestia opłacalności procesu.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
HC nigdy nie osiągnie poziomu PAO, w szczególności pod kątem parametrów w niskich temperaturach itp. oprócz tego ma większą skłonność do lakierowania.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Udowodnić Twoją teorię związane z paliwem.... Przecież pisałem wyraźnie.

SPORT 5W-50, a dokładniej Motula, bo w etykiecie czytamy: : 100% Synthetic formula based on Ester to ensure outstanding oil film resistance at
very high temperature, for maximum horsepower, torque output and wear protection. Oil pressure is
stable whatever the conditions of use.
Zostałeś nominowany do najlepszego wpisu dnia, gratuluję.

Przecież oni dodają (jak inni) jak już pisałem w małym stężeniu jakiś rodzaj estru (prawdopodobnie POE), ten olej nie bazuje na estrach. Producent może zastosować ester w stężeniu wynoszącym ca. 1% i już się może pochwalić "marketingowo" na butli, podobnie jak dają się łapać Ci, którzy kupują np. oleje Mannola.

Nie wspominając, że estry nie odgrywają praktycznie żadnej roli, chyba, że w przemyśle. Do olejów bazujących na PAO, również nie trzeba już dodawać estrów, są inne technologie.
 

Cosmo-pp

Pod nadzorem
Tak a dla Was, jedne wpis jak Shell pisze o GTL to cool i super olej, a jak Motul o Estrach to już klamie 🤣 Ale ok. To robimy tak ja zdjęcie posta mam. Rozumiem, że jutro się umawiaamy ja szykuje wniosek do UOKiK, ty dajesz załącznik do niego, że Motul wprowadza w błąd konsumentów i składamy jutro zawiadomienie. Wklej proszę dowód tej tezy.

A teraz do rzeczy, bo jak zwykle rozmydlasz rozmowę, jak Ci przycisnąć. Jak mniemam po prostu nie wiesz o jakie właściwości mi chodzi i jakie sa przydane w silniku TSI, ani dlaczego estry są bardzo dobrym i tanim olejem bazowym Poniżej tabelka, która pokazuje jak kształtują się flash pointy poszczególnych olejow bazowych. Do tego dodam jeszcze, że oeleje estrowe posiadają bardzo "czystą formulację" stąd da się wytworzyć bardzo czysty olej silnikowy, bez zbędnych dodatków, które mogłyby nam się spalić, spowodować zapłon. Coś tam dobrze kombinowales z LSPI ale to trochę inny problem, spalenia się czysto i w ograniczony sposób.

Podstawa merytoryczna: https://www.machinerylubrication.com/Read/29703/synthetic-esters-perform
 

Attachments

  • Synthetics_Flash_Point_Chart.png
    Synthetics_Flash_Point_Chart.png
    11,3 KB · Odwiedzin: 26

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Dalej nie rozumiesz. Nie wprowadzaja w blad, stosuja jakis ester w malych dawkach, a to juz wystarczy, zeby dodac do opisu :100% Synthetic formula based on Ester.

To nie sa nazwy zastrzezone, jedynie w Niemczech sa nowelizacje prawne odnosnie nazewnictwa (dotyczy roznicy pomiedzy VHVI oraz PAO+)

Przeciez Ci pisalem, zebys mi wskazal konkretnie co masz na mysli. Odnosnie czystosci baz olejowych, to PAO rowniez spala sie stosunkowo czysto, nie zawiera aromatow, N czy S. Paradoksalnie, im nizsza lepkosc (masa czasteczkowa), tym mniej depozytow, ale sa rowniez inne dodatki, ktore kontroluja depozyty, jeszcze lepszym jest OSP (punkt anilinowy do -30°C!), dlatego dodaje sie tego typu komponenty (nie tylko estry) do syntetycznych weglowodorow.

Sam dajesz do zrozumienia odnosnie PAO, ze to tylko "baza", a estry to juz nie ? Bez dodatkow rowniez taki olej nie spelni swoich funkcji.
 

Cosmo-pp

Pod nadzorem
Baza dająca odpowiednie właściwości. PAO daje bardzo ograniczone i jest jedno PAO a estrów niezliczona liczba.

Ale skąd to wiesz ile i co tam zastosowali?? Przecież to jest informacja ściśle poufna i nie możesz mieć bladego pojęcia, ani jaki ester czy rodzinę estrów, ani o jakich właściwościach wejściowych. Co ma za znaczenie i jaki to argument "co robią producenci" a czego nie robią. Przecież to nie jest merytoryczne stwierdzenie tylko argumentum ad populum. Ja się nie spotkałem z tym, żeby kłamali na etykietach, bo ich by konkurencja powiozła. Co to za mity znowu? Masz dowód, to go przedstaw, nie masz to nadal tylko gadanie.

Daj już spokój z tymi dodatkami. One nie mają racji w silnikach wysilonych i sportowych. To łatanie słabej bazy zazwyczaj, bo dodatki są tańsze i łatwiej jest kontrolować efekt (taniej).
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Po to sie stosuje mieszaniny olejow bazowych i dodatkow, w zaleznosci co sie chce uzyskac. A gdzie napisalem, ze wiem jaki ester stosuja ? Na FT-IR daje odpowiedni sygnal w kilku obszarach oraz podwyzszona OX, ze jest jakis ester zastosowany.

Wiec sugerujesz, ze ten olej bazuje w 100% (jako olej bazowy) na estrach ? :D

Pisze o tych dodatkach, zeby nawiazac do tematu, w jakim celu sie je dodaje.
 

Cosmo-pp

Pod nadzorem
Nie, absolutnie nic nie sugeruję, bo nie mam takiej wiedzy. Ale to co dla Ciebie jest 1% albo 100% nie rozumiem.

Tak napewno spektroskopem kalibrownaym w ruskim garażu to wyczytasz jak już się bazy i dodatki połączą, w 100% co w oleju jest, nie wiedząc co było wlane naaapewnooo 🤣 Kolejny mit tego forum 😎 Brak elementarnej wiedzy na temat zastosowań spektroskopii. ;) Żyj w takim przeświadczeniu, a najlepiej to się zapisz na studia z tematu, to zmienisz zdanie. ;) Ja tylko wspomnę, że Estry to mogą mieć bardzo różne łańcuchy i bardzo różne być. Artykuł wyżej przeczytaj. ☝️
 
Last edited by a moderator:

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
A gdzie napisalem, ze dzieki temu okresle jakie konkretnie komponenty zostaly zastosowane w danej formulacji ? Dzieki tej metodzie mozemy potwierdzic obecnosc! Tylko trzeba wiedziec na jakie obszary zwracac uwage.

Wiem, bo Ty studiowales :D Sam nie jestem wszystko wiedzacy, ale juz kilkakrotnie wylapalem glupoty w Twoich wpisach.
Post automatically merged:

Nie, absolutnie nic nie sugeruję, bo nie mam takiej wiedzy
Oczywiscie, ze tak.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
a to nie koniecznie musi być dobry olej, a ten tail synth może być równie dobry, jak nie lepszy
@Cosmo-pp wskaz mi zly olej bazujacy na VI grupie (oczywiscie tych renomowanych producentow) oraz przyklad dobrego oleju polsyntetycznego ?
 

Cosmo-pp

Pod nadzorem
Wiem, bo Ty studiowales :D Sam nie jestem wszystko wiedzacy, ale juz kilkakrotnie wylapalem glupoty w Twoich wpisach.
To chyba w snach albo Ci się tak wydaje, bo nie wiesz sam za wiele w konkretnym temacie. Żadnych głupot tutaj nie napisałem. Pokaż to dowolnej osobie z branży podpisze Ci się pod tym.

Ale skąd wiesz czego szukać 🤣 No wiem że musisz wiedzieć na co patrzeć, musisz mieć obraz widmowy danej substancji. Jak nie masz, to se możesz jak cyganka wróżyć co najwyżej i to się tutaj wyprawia.
Post automatically merged:

@Cosmo-pp wskaz mi zly olej bazujacy na VI grupie (oczywiscie tych renomowanych producentow) oraz przyklad dobrego oleju polsyntetycznego ?
To nie tutaj
 

rajtkezjusz

Użytkownik
Samochód
Fiat 500X 1.4 MA 140 KM / Aveo T300 86 KM
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Oni nie inwestuja w PAO. Maja w programie kilka olejow silnikowych, przekladniowych oraz przemyslowych bazujacych na IV grupie.

Tutaj sie odniesli.

A autor tego tekstu powyzej zebral informacje z...internetu, mozna znalezc kilku autorow np: https://www.autoexpert.pl/artykuly/syntetyk-czy-nie-syntetyk

W tekscie widnieje:
Ponadto posiadają tendencję do tworzenia laków
Z uwagi na swoja chemiczna budowe (wszystkie czasteczki wygladaja tak samo), maja najmniejsza sklonnosc do tzw. lakierowania, w szczegolnosci te o niskiej lepkosci.
 
Top