• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol 5W40 vst czy vmo- silnik 1.6 4km

Jarecki42

Nowy użytkownik
Samochód
Renault Grand Scenic III
Marka samochodu
Renault Grand Scenic III
Budżet/ile litrów
200 zł/5 litrów
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 benzyna z LPG/ K4M780
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
RN0700
Jaki olej masz obecnie
Ravenol 5W40 VST
Witajcie,

Jako że od kilku lat stosuje do swojego karawanu Ravenola 5W40 i w tym roczniku ma on już sławne koło faz rozrządu i zawór sterujący kołem, który z kolei jest sterowany ciśnieniem oleju to mam pytanie co lepiej wybrać

Ravenola 5W40 VST

czy

Ravenola 5W40 VMO

Niby ten drugi nie ma specyfikacji Renault i i różnią się klasą ACEA...... Ktoś mądry może się wypowiedzieć?



\
 
Po co Ci olej C3 do tego silnika, który nie ma żadnej ekologii? Większą ochronę silnika masz na VST. Poza tym VST to inna klasa oleju niż ten VMO. VST ma dodatki molibdenu i wolframu. Od niedawna API SP. Ma super MRV, CCS i wysoki HTHS. Nic lepszego nie trzeba. Przy smażeniu na kuchence przez kacapów nie pozostawia w menzurce żadnego osadu, więc to jego USVO, czyli cytując producenta "wysokopolarne komponenty bazowe oraz wyjątkowo stabilne polimery gwiaździste" raczej nie są błekotem marketingowym. W praktyce ten olej nie powinien pozstawiać syfu w silniku.
 
Spróbuj zalecanego Elfa SXR 5w40.
 
Swego czasu lałem go(SXR 5W-40) do mojej turbo kosiarki 1.2 TCe, bo ten olej lało ASO. Ten olej kilka lat temu kosztował 89 złotych za 5 litrów np. w KB. Mam obiekcje, czy w tej kwocie można zrobić dobry olej i jeszcze na tym zarobić. To raczej zwykły HC low-end. Pewnie do tego silnika wystarczy ten olej, ale z racji jego taniości mam wątpliwości, czy po sobie nie pozostawia syfu w silniku.
 
Jeździłem K4M na Ravenolu VST i pracowałę na nim subiektywnie najfajniej, ale to prosty silnik i Shell Helix Ultra czy Lotosik nasz będzie wystarczający, byleby z lepkością wyżej nie iść bo tego nie lubi KZFR.
 
@DaroZS co masz na myśli żeby nie iść w górę z lepkością. Fakt że nieco przeciągnąłem wymianę bo mam 20000 zrobione, ale auto lata głównie trasy po 200- 300 km i więcej, ale przy porannym rozruchu odzywa się zawór faz rozrządu mimo że jest wymieniony na nowy. Zapewne z powodu przepracowania już oleju
 
Back
Top