• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol DXG 5w30

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Mógłby już nie wyglądać, bo tłoki by się pewnie poddały.
 
Wow, to ciekawe jak wyglądały by wyniki badania oleju po np. 15tys km jazdy z występującym problemem z LSPI.
U mnie występowało na Penrite i masz wyniki analizy tu na forum. Zaraz będą ludzie negować że to nie LSPI ale po zmianie oleju na Amsoil objaw w 100% ustąpił.
 
@Gardor, zerknij na analizę GM D1g2, zużyciowo jest co najmniej dobrze.
 
Last edited by a moderator:
Skoro nie tylko na Ravenolu są problemy ale i np. Penrite to ja bym się zastanowił nad samą normą dexos 1 gen 2 bo jak widać jest loteria mimo oficjalnych aprobat nadawanych przez Opla i tą sprawę to raczej wypadało by zgłosić do Opla bo skoro producent oleju aprobatę dostał to taki olej został zatwierdzony przez producenta silnika, a skoro problemy są nadal....

Ponawiam pytanie skąd ponad 300ppm krzmu w oleju po tak znikomym przebiegu? Zanieczyszczona próbka czy faktycznie do oleju dostało się coś co nie powinno?
 
Coś dziwne te analizy. W świeżym oleju (polaris) jest 24ppm niklu i 0 ppm aluminium. W analizie BETiS jest 0.1 niklu, a 19,9 aluminium :rolleyes:
 
W Polaris dodatek Wolframu w oleju na analizach wygodzi jako zawartość Niklu
 
ja bym się zastanowił nad samą normą dexos 1 gen 2 bo jak widać jest loteria
stawiam ostrożną tezę - kiepska kontrola jakości i bardzo słaba powtarzalność produkcji.

tą sprawę to raczej wypadało by zgłosić do Opla bo skoro producent oleju aprobatę dostał to taki olej został zatwierdzony przez producenta silnika, a skoro problemy są nadal....
to raz. Dwa, ja bym może uderzył do PZM i UOKiK. Tylko tutaj za ekspertyzę już z własnej kieszeni trzeba zapłacić, ale jeśli dojdzie do udowodnienia winy po stronie producenta oleju, to mozna wnioskować o zwrot kosztów w ramach rekompensaty za odmowę pierwszej reklamacji. Zresztą w Oplu, czy PZM mają swoich prawników.

Inna sprawa, czy Opel nie oleje sprawy i nie powie kolokwialnie - "Trza było zalać GMA, sam żeś jest Pan se winien!"

Trzeba pamiętać, że Polska to dla wielu producentów kraj trzeciego świata i nie liczą się z nami w dalszym ciągu.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top