JohnJohn
Użytkownik
- Samochód
- Ford Focus II 1.6 TDCi 90KM
Po przygodzie z Fanfaro (link) w ramach testu porównawczego przez ok. rok pracował Ravenol FDS 5W30 USVO (jeszcze chwilę popracuje).
Ówczesne ceny:
Fanfaro: ok 75 PLN / 5L
Ravenol ok 150 PLN / 4L
Ford Focus MK2 2008 1.6 TDCi 90 KM fabrycznie bez DPF.
Co do sposobu eksploatacji właściwie bez większych zmian. Jazda miejska 90% - raz szybciej, raz stanie w korku, z lekką nogą.
Jedynie sporadycznie przyduszany do deski, żeby sprawdzić efekty różnych konfiguracji dodatków do paliwa.
Olej pracował przez: 9485 km
Średnia prędkość z ostatniego 1000 km to 25km/h podobnie przez cały rok (23-27 km/h).
Wychodzi około 380 mh.
Bez dolewek do pobrania próbki. Na bagnecie ubyło bardzo podobnie jak na Fanfaro - na oko jakieś 250 ml.
Co do krzemu - tym razem filtr powietrza Bosch, dolot poza zdjęciem jednej części przy wymianie alternatora nie był ruszany. Poza zapoceniem na przyłączu do kolektora raczej nie zdradza nieszczelności.
Dodaję jeszcze foty z mrożenia nowego z archiwum.
Ówczesne ceny:
Fanfaro: ok 75 PLN / 5L
Ravenol ok 150 PLN / 4L
Ford Focus MK2 2008 1.6 TDCi 90 KM fabrycznie bez DPF.
Co do sposobu eksploatacji właściwie bez większych zmian. Jazda miejska 90% - raz szybciej, raz stanie w korku, z lekką nogą.
Jedynie sporadycznie przyduszany do deski, żeby sprawdzić efekty różnych konfiguracji dodatków do paliwa.
Olej pracował przez: 9485 km
Średnia prędkość z ostatniego 1000 km to 25km/h podobnie przez cały rok (23-27 km/h).
Wychodzi około 380 mh.
Bez dolewek do pobrania próbki. Na bagnecie ubyło bardzo podobnie jak na Fanfaro - na oko jakieś 250 ml.
Co do krzemu - tym razem filtr powietrza Bosch, dolot poza zdjęciem jednej części przy wymianie alternatora nie był ruszany. Poza zapoceniem na przyłączu do kolektora raczej nie zdradza nieszczelności.
Dodaję jeszcze foty z mrożenia nowego z archiwum.