• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Ravenol FDS 5W30 USVO 9400 km Focus MK2 1.6 TDCi

JohnJohn

Użytkownik
Samochód
Ford Focus II 1.6 TDCi 90KM
@SACZI, no tak o dyspersji to my bad ;)
Może kwestia pobrania obu próbek, chociaż wydaje mi się, że było możliwie higieniczne, jak na pobieranie przez bagnet...
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb.
Ja się będę powtarzał ale z uwagi na nitrację skrócił bym interwał, a metale zużycia bym olał.
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Przecież 10 tys km, to nie jest dużo ...
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb.
380 godzin to jest dużo
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb.
Można się pobawić w dodatki. Albo specol bo jeszcze nie było złego UOA . Zobaczyli byśmy czy ma cudowne właściwości czy trafia do dobrych silników
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Ja zaproponowałbym a3b4 5w30, żeby się przekonać, czy silnik zareaguje na wyższy hths i minimalnie wyższa lepkość (12 vs 10).
Specol chyba ma olej z tą normą, a jak nie, to Shell.
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb.
Gold ma ponoć wyższy HTHS, a lepkość praktycznie jak A5/B5.
 

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
Moze by spróbować od specola 0w30 a3b4
Hths specol podaje min 3.5, wiec moze być to tez ciekawa opcja
 

siapek

Użytkownik
Lokalizacja
warszawa
Samochód
Alfa Romeo 147 JTD 16v
Może po prostu ravenol nie różni się od fanfaro, mimo wyższej ceny .
A może Marka oleju nie ma znaczenia.
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb.
Oleje na pewno się różnią. Prawdopopodnie w niektórych parametrach ravenol bije fanfaro na głowę ale nie przekłada się to na wyniki UOA.
 

JohnJohn

Użytkownik
Samochód
Ford Focus II 1.6 TDCi 90KM
Jeśli chodzi o zużyciówkę to faktycznie może być tak, że silnik zwyczajnie się zużywa i poziomy wzrastają / wzrosłyby niezależnie od oleju (?). Chociaż liczyłem na to, że jednak dobra "płynność" Ravenola właśnie pokaże przewagę w jeździe z dużą liczbą rozruchów i jazdą z niższymi temperaturami oleju.
Eksploatację powtórzyć w obu interwałach też jest trudno (właściwie nie możliwe). Generalnie, mimo, że ogół eksploatacji się powtórzył, to szczegóły pewnie już nie. W końcu to nie lab ;).

W każdym razie ten eksperyment pokazuje, że była to na tyle ciężka i specyficzna eksploatacja, że zalanie oleju z wysokiej półki, nie zagwarantowało wydłużonej jego żywotności w porównaniu z olejem z niskiej półki.
Także, nie jest tak, że Fanfaro trzeba wymienić po 7000 km a Ravenol można ciągnąć np. do 12-15 tyś. przy takiej eksploatacji.

Możliwe, że gdyby oba oleje pracowały np. krócej ale za to na wysokich obrotach, wyniki byłyby odmienne.
A tak, turlanie się po mieście dało obu mocno w kość.
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
W każdym razie ten eksperyment pokazuje, że była to na tyle ciężka i specyficzna eksploatacja, że zalanie oleju z wysokiej półki, nie zagwarantowało wydłużonej jego żywotności w porównaniu z olejem z niskiej półki.
To raz, dwa, że taki sposób eksploatacji to każdy olej zabije.
A trzy, moim zdaniem "polkowanie" wyrobów to sztuczka marketingowa.
Różnicę między budżetówka, a tym "z górnej półki", nie są tak znaczne, jak wielu się wydaje.
 

Leo

Użytkownik
Samochód
Peugeot 301
Z A3/B4 5w30 Valvoline maxlife, z tym że normy Forda nie będzie
 
Top