• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol FDS 5W30 USVO 9400 km Focus MK2 1.6 TDCi

@SACZI, no tak o dyspersji to my bad ;)
Może kwestia pobrania obu próbek, chociaż wydaje mi się, że było możliwie higieniczne, jak na pobieranie przez bagnet...
 
Ja się będę powtarzał ale z uwagi na nitrację skrócił bym interwał, a metale zużycia bym olał.
 
Przecież 10 tys km, to nie jest dużo ...
 
Można się pobawić w dodatki. Albo specol bo jeszcze nie było złego UOA . Zobaczyli byśmy czy ma cudowne właściwości czy trafia do dobrych silników
 
Ja zaproponowałbym a3b4 5w30, żeby się przekonać, czy silnik zareaguje na wyższy hths i minimalnie wyższa lepkość (12 vs 10).
Specol chyba ma olej z tą normą, a jak nie, to Shell.
 
Gold ma ponoć wyższy HTHS, a lepkość praktycznie jak A5/B5.
 
Moze by spróbować od specola 0w30 a3b4
Hths specol podaje min 3.5, wiec moze być to tez ciekawa opcja
 
Może po prostu ravenol nie różni się od fanfaro, mimo wyższej ceny .
A może Marka oleju nie ma znaczenia.
 
Oleje na pewno się różnią. Prawdopopodnie w niektórych parametrach ravenol bije fanfaro na głowę ale nie przekłada się to na wyniki UOA.
 
Jeśli chodzi o zużyciówkę to faktycznie może być tak, że silnik zwyczajnie się zużywa i poziomy wzrastają / wzrosłyby niezależnie od oleju (?). Chociaż liczyłem na to, że jednak dobra "płynność" Ravenola właśnie pokaże przewagę w jeździe z dużą liczbą rozruchów i jazdą z niższymi temperaturami oleju.
Eksploatację powtórzyć w obu interwałach też jest trudno (właściwie nie możliwe). Generalnie, mimo, że ogół eksploatacji się powtórzył, to szczegóły pewnie już nie. W końcu to nie lab ;).

W każdym razie ten eksperyment pokazuje, że była to na tyle ciężka i specyficzna eksploatacja, że zalanie oleju z wysokiej półki, nie zagwarantowało wydłużonej jego żywotności w porównaniu z olejem z niskiej półki.
Także, nie jest tak, że Fanfaro trzeba wymienić po 7000 km a Ravenol można ciągnąć np. do 12-15 tyś. przy takiej eksploatacji.

Możliwe, że gdyby oba oleje pracowały np. krócej ale za to na wysokich obrotach, wyniki byłyby odmienne.
A tak, turlanie się po mieście dało obu mocno w kość.
 
W każdym razie ten eksperyment pokazuje, że była to na tyle ciężka i specyficzna eksploatacja, że zalanie oleju z wysokiej półki, nie zagwarantowało wydłużonej jego żywotności w porównaniu z olejem z niskiej półki.
To raz, dwa, że taki sposób eksploatacji to każdy olej zabije.
A trzy, moim zdaniem "polkowanie" wyrobów to sztuczka marketingowa.
Różnicę między budżetówka, a tym "z górnej półki", nie są tak znaczne, jak wielu się wydaje.
 
Z A3/B4 5w30 Valvoline maxlife, z tym że normy Forda nie będzie
 
Dramatyczne dane ... 9.8 na 100*C lepkości dynamicznej po prawie 10tys km? Żelazo 68ppm?
 
To olej A5/B5 po 380-ciu godzinach pracy w silniku diesla więc nie przesadzaj, żaden dramat. Lepkość KV100 i ilość żelaza w normie. My chcielibyśmy oceniać jakość oleju po uoa ale się nie da.
 
9.8 na 100*C lepkości dynamicznej po prawie 10tys km
Ale co w tym dziwnego? Raz, że to A5/B5, dwa że z normą 913D, dla której KV100 <10 to w zasadzie standard.
 
Teraz dopiero spojrzałem na zdjęcia z mrożenia oleju. Jak na 50-60% PAO ten olej aby nie zrobił się jakoś za bardzo mętny? 🤔

Na Mobil1 ESP 5W30 nawet -30°C nie zrobiło większego wrażenia, ten wygląda praktycznie jak Motorcraft, czy Motul Eco-nergy, którym robiłem takie zabiegi.
 
To już pytanie dla specjalistów.
Zdaje się, że nie tylko baza może o tym decydować.
Trzeba by popatrzeć na inne A5 5W.

W każdym razie kod na bańce zgadzał się ze stroną Ravenola.
 
Back
Top