• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol NDT 5w40 + Archoil AR9200v2 Mercedes C200CDI S204

RKR75

Użytkownik
Samochód
Mercedes S204 E200CDI - OM646EVO
Przebieg 295000
dolano ok. 0,3 l oleju
ilość km na oleju: 8100
czas jazdy: 252 motogodziny
średnia prędkość: 32 km/h
profil jazdy : 78% miasto, trasy do 10-12 km, olej zawsze osiąga temp 80 stopni przed zgaszeniem pojazdu
samochód: Mercedes C-Klasa W204 rocznik 2009
silnik: diesel OM646.841 136 KM
Cała ekologia na miejscu.

Poprzednie analizy: Petronas 3000 5w40 https://www.oilclub.pl/index.php?threads/petronas-5w30-mercedes-w204-om646evo-136-km.2785 przy podobny przebiegu, ale mniej godzin
Na tym samym oleju pierwsze 2000 km bez dodatku: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/ravenol-ndt-5w40-w-mercedesie-s204-c200-cdi-po-2000-km.3021

#-6459-Z-238723-Sev0.jpg


Olej z dodatkiem zdecydowanie daje radę mimo ciężkich warunków (zima w mieście, parking pod chmurką). Myślę, że spokojnie do 15.000 może dociągnąć. Na tym setupie silnik pracuje bardzo cicho i bez wibracji. W środku nie da się odczuć, że to diesel, a OM646 do mega kulturalnych nie należy. Dolewka ok. 300 ml, dla świętego spokoju, żeby było full na bagnecie. Poziom popiołów DPF spadł z 3,49 grama do 2,68 grama w tej chwili. Zużycie metali mnie zaskoczyło, ten silnik to jeszcze stara konstrukcja z grubym podwójnym łańcuchem więc patrząc na analizy na innych forach norma dla niego w momencie kończenia się oleju to między 25 a 50 ppm żelaza. Tutaj w tej chwili jest 11 ppm. Reszty praktycznie brak. Niestety nie sprawdzili dokładnie poziomu paliwa w oleju. Lepkość spadła o ok. 1 cst, a realnie chyba trochę więcej bo AR9200 dodaje trochę od siebie.
 
co to znaczy że nie zbadali rozcieńczenia paliwem? poziom szacowany? normalnie to są jakieś jaja, płacisz za analizę pełna a tu taki kwiatek. szkoda ze przy pierwiastkach nie napisali ze w zakresie od 0 do 100... dla mnie analiza do reklamacji.
a jeżeli reszta analizy zrobiona rzetelnie, to super, zdrowy silnik, dobrze dobrany olej, a i pewnie dodatek zrobił też robotę. ja bym został na tym setupie.
 
@RKR75 ile czasu jeździłeś na oleju płuczacym (bodajże lotosie)? Skąd w tym Petronasie był ołów? Czy to nie wina cerateka?
Ravenol NDT wynik super.
 
@RKR75 ile czasu jeździłeś na oleju płuczacym (bodajże lotosie)? Skąd w tym Petronasie był ołów? Czy to nie wina cerateka?
Ravenol NDT wynik super.
200 km. Nie wiem skąd ołów: albo jakoś przy pobieraniu próbki coś mi się nabrało (pobierałem wyjątkowo kilka godzin po zatrzymaniu auta), albo, co bardziej prawdopodobne, był taki syf w silniku, że skaził petronasa tak skutecznie, że prawie zajechał silnik. Raczej nie podejrzewam mechnika i jego oleju. Bierze beczki prosto z petronasa.
Post automatically merged:

co to znaczy że nie zbadali rozcieńczenia paliwem? poziom szacowany? normalnie to są jakieś jaja, płacisz za analizę pełna a tu taki kwiatek. szkoda ze przy pierwiastkach nie napisali ze w zakresie od 0 do 100... dla mnie analiza do reklamacji.
Oni chyba od razu mówią, że robią analizę paliwa dopiero, kiedy spadek lepkości jest wyraźny
a jeżeli reszta analizy zrobiona rzetelnie, to super, zdrowy silnik, dobrze dobrany olej, a i pewnie dodatek zrobił też robotę. ja bym został na tym setupie.
Tak też chyba zrobię. Poczekam do maja i zmienię. Wyjdą wtedy 2 wymiany: w maju po zimie i w listopadzie przed zimą. To będzie ok.13-15 tys na oleju.
 
planujesz dalsze analizy? będziesz testował inne dodatki, np. AR9100, albo Racing mix?
 
Spróbuję nim dociągnąć do 15000 i zrobię analizę przy 14000. Następną zmianę zrobię chyba bez dodatku, zobaczymy jak się wykaże ;)
 
Last edited by a moderator:
Back
Top