Przebieg 295000
dolano ok. 0,3 l oleju
ilość km na oleju: 8100
czas jazdy: 252 motogodziny
średnia prędkość: 32 km/h
profil jazdy : 78% miasto, trasy do 10-12 km, olej zawsze osiąga temp 80 stopni przed zgaszeniem pojazdu
samochód: Mercedes C-Klasa W204 rocznik 2009
silnik: diesel OM646.841 136 KM
Cała ekologia na miejscu.
Poprzednie analizy: Petronas 3000 5w40 https://www.oilclub.pl/index.php?threads/petronas-5w30-mercedes-w204-om646evo-136-km.2785 przy podobny przebiegu, ale mniej godzin
Na tym samym oleju pierwsze 2000 km bez dodatku: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/ravenol-ndt-5w40-w-mercedesie-s204-c200-cdi-po-2000-km.3021
Olej z dodatkiem zdecydowanie daje radę mimo ciężkich warunków (zima w mieście, parking pod chmurką). Myślę, że spokojnie do 15.000 może dociągnąć. Na tym setupie silnik pracuje bardzo cicho i bez wibracji. W środku nie da się odczuć, że to diesel, a OM646 do mega kulturalnych nie należy. Dolewka ok. 300 ml, dla świętego spokoju, żeby było full na bagnecie. Poziom popiołów DPF spadł z 3,49 grama do 2,68 grama w tej chwili. Zużycie metali mnie zaskoczyło, ten silnik to jeszcze stara konstrukcja z grubym podwójnym łańcuchem więc patrząc na analizy na innych forach norma dla niego w momencie kończenia się oleju to między 25 a 50 ppm żelaza. Tutaj w tej chwili jest 11 ppm. Reszty praktycznie brak. Niestety nie sprawdzili dokładnie poziomu paliwa w oleju. Lepkość spadła o ok. 1 cst, a realnie chyba trochę więcej bo AR9200 dodaje trochę od siebie.
dolano ok. 0,3 l oleju
ilość km na oleju: 8100
czas jazdy: 252 motogodziny
średnia prędkość: 32 km/h
profil jazdy : 78% miasto, trasy do 10-12 km, olej zawsze osiąga temp 80 stopni przed zgaszeniem pojazdu
samochód: Mercedes C-Klasa W204 rocznik 2009
silnik: diesel OM646.841 136 KM
Cała ekologia na miejscu.
Poprzednie analizy: Petronas 3000 5w40 https://www.oilclub.pl/index.php?threads/petronas-5w30-mercedes-w204-om646evo-136-km.2785 przy podobny przebiegu, ale mniej godzin
Na tym samym oleju pierwsze 2000 km bez dodatku: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/ravenol-ndt-5w40-w-mercedesie-s204-c200-cdi-po-2000-km.3021
Olej z dodatkiem zdecydowanie daje radę mimo ciężkich warunków (zima w mieście, parking pod chmurką). Myślę, że spokojnie do 15.000 może dociągnąć. Na tym setupie silnik pracuje bardzo cicho i bez wibracji. W środku nie da się odczuć, że to diesel, a OM646 do mega kulturalnych nie należy. Dolewka ok. 300 ml, dla świętego spokoju, żeby było full na bagnecie. Poziom popiołów DPF spadł z 3,49 grama do 2,68 grama w tej chwili. Zużycie metali mnie zaskoczyło, ten silnik to jeszcze stara konstrukcja z grubym podwójnym łańcuchem więc patrząc na analizy na innych forach norma dla niego w momencie kończenia się oleju to między 25 a 50 ppm żelaza. Tutaj w tej chwili jest 11 ppm. Reszty praktycznie brak. Niestety nie sprawdzili dokładnie poziomu paliwa w oleju. Lepkość spadła o ok. 1 cst, a realnie chyba trochę więcej bo AR9200 dodaje trochę od siebie.