Ravenol NDT 5w40 w Mercedesie S204 C200 CDI po 2000 km

RKR75

Użytkownik
Samochód
Mercedes W210 E270CDI - OM612, Mercedes S204 E200CDI - OM646EVO
Po ostatniej anlizie: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/petronas-5w30-mercedes-w204-om646evo-136-km.2785/ postanowiłem sprawdzić nowy olej już po 2.000. Poniżej wyniki:
#6135--MERCEDES-C200-CDI-Z-223628-Sev1.jpg

Warunki jak napisane czyli ciężko dla diesla z dpf. 95% miasto, średnia prędkość 28km/h, na zimnym silniku staram się przejechać co najmniej 10-12 km, co wg interfejsu daje temp. oleju ok. 80-85 stopni. Lab napisał, że nieznaczne rozcieńczenie, ale po 2000 km to i tak sporo moim zdaniem. Olej ma prawie 14,5 cSt w 100 stopniach wg karty danych i 10 KOH/g TBN.
Molibden i bor zostały z cerateka, który był w poprzednim oleju. Ten ravenol ma ok. 30ppm molibden i boru śladowe ilości.
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb.
Chyba by jeszczeVOA trzeba zrobić dla pełnego obrazu spadku lepkości.
Natomiast tbn zupełnie przyzwoity. Różnica między metodą dla świeżego , a używanego oleju to ok -1.5.

Hm. NDT to olej HD, co Cię skusiło do zastosowania takiego?
 
Last edited:

DjStar

Użytkownik
VOA pewnie bez problemu będzie do znalezienia na niemieckim OC, zauważyłem że tam bardzo chętnie polecają i stosują ten olej
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb.
Zmierzyli KV100 14.4 mm2/s czyli zgodnie z kartą. TBN 10.16 więc tak że sie zgadza z TDS.
 

RKR75

Użytkownik
Samochód
Mercedes W210 E270CDI - OM612, Mercedes S204 E200CDI - OM646EVO
Hm. NDT to olej HD, co Cię skusiło do zastosowania takiego?
Bardzo dobre opinie na niemieckim oilclubie zwłaszcza w silnikach podobnych do mojego. Widać mniejsze zużycie w porównaniu do c3. Wiedziałem, że silnik będzie miał jesienią i zimą ciężko dlatego chciałem spróbować co będzie. Po 250 motogodzinach zrobię kolejną analizę.
 
Top