• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol - Ogolna dyskusja

@Anduin, @MarcinM-Lbn nie wiem jakie dokładnie macie auta, ale dla Q5 2014 do 7 biegowego DSG rozpisane jest:
- do sprzęgła: G052529 - Ravenol DCT/DSG
- do skrzyni: G055532 - Ravenol MTF-3

Dla Q5 2019 też do 7 biegowego DSG:
- do sprzęgła: G055529 - Ravenol DCT/DSG
- do skrzyni: G052549 - brak w ofercie odpowiednika

Dla dyfrów też są róznice, ale tam już widzę że zależy też od silnika. Poszukajcie sobie tu: Q5 2014, Q5 2019
 
Do tej pory jeżdżę na Ravenol VMP w mojej X1, ale został mi odradzony przez niektórych forumowiczów ze względu na ciągłe zmiany składu przez producenta. Ponadto w ostatnim czasie cena mocno poszybowała w górę.
 
Trochę irytujące są te zmiany ale i tak oleje ravenol trzymają poziom.
A jak przeczytasz posty tych "odradzających" w innych wątkach to okaże się, że czy w oleju jest Mo czy B to nie ma znaczenia 😉
 
Pudło... Jak kupujesz dany olej to oczekujesz stabilności i powtarzalności produkcji, skoro przy pomocy tak prostego urządzenia ICP widzisz różnice odbiegające od próbki refencyjnej. Blending wykonujesz według konkretnego przepisu tzn. od dostawcy pakietu dodatków.
 
Drodzy moderatorzy - jak już tak plujecie na Ravenola - pytanie. Kiedy ostatnio VMP zmienił skład? Wiecie?
 
Nikt nie pluje, @SACZI również polecał oleje tej marki, tutaj chodzi tylko o świadomość, po prostu można się tego spodziewać, stosując nietypowe przepisy i tyle. Po to jest forum, aby poruszać nawet krytyczne tematy odnośnie marek, to dotyczyło np. Mannola, Specola itp. Więc nie szukaj afery, skoro nie rozumiesz sensu i przekazu.
Post automatically merged:

To jest właśnie problem na forum, zwolennicy danej marki nie potrafią zaakceptować pewnych kwestii, w tym przypadku wpadek danej marki.
 
jak już tak plujecie na Ravenola
Bardzo mocne stwierdzenie. Sugeruję nabrać troszkę dystansu i dwa, trzy razy przeczytać czyjąś wypowiedź. Uświadamianie pewnych zachodzących zmian, czy sytuacji to informowanie. Zastanów się na przyszłość nad swoimi oskarżeniami. Jak nie rozumiesz tematu to zapytaj o co chodzi, albo się nie wypowiadaj.Nikt nikomu nie zabrania stosować.
 
Pytanie, czy te zmiany w składzie są na lepsze, czy na gorsze? Pytam konkretnie o VMP 5w30. I czy te zmiany mogą wpływać na aprobatę BMW LL04? Czy to raczej zmiany kosmetyczne mieszczące się w tolerancji dla LL04?
 
Jeżeli dany producent składa wniosek do BMW musi załączyć dokumentacje o zastosowanych bazach oraz pakiecie dodatków i wysyła wymaganą ilość środka smarnego.
 
@bobwoj - raczej uczulamy na to że nie do końca wiadomo co w tych olejach aktualnie siedzi. Co nie zmienia faktu że oleje są bardzo dobre, nie kojarzę jakiegoś specjalnego odradzania tej marki. Co do pytania to jeżeli olej ma/utrzymuje oficjalną aprobatę to nie ma problemu z jakością. Musi spełnić wymagania producenta i tyle.

Zmiany nie są ani na lepsze, ani na gorsze. Na niemieckim oilclubie było porównanie próbek z 4 różnych okresów - każda była inna ale nie wyglądało na to, żeby jakościowo olej był gorszy. Wg mnie po prostu Ravenol szuka sposobu na oszczędzenie na produkcji bez pogarszania jakości.
 
I o taką wiadomość mi chodziło. Czy zmiany składu są nie szkodliwe dla silnika, a olej wciąż zachowuję swoją wysoką jakość. Chciałem go zastąpić oem Bmw Twinpower 0w30, ale praktycznie pod każdym względem to gorszy olej.
 
Kwestia gustu, ja osobiście w doborze odpowiedniego oleju wybieram pewniejszego producenta, stabilność czy powtarzalność są dla mnie istotne.
 
Mimo, że produkt ma gorsze parametry? Zauważ, że chociaż lepszy produkt cechują fluktuację, to mieszczą się one w założonej tolerancji dla danej normy, nie wpływając negatywnie na końcową jakość. Przynajmniej tak zrozumiałem wypowiedź kolegi jerseyAdmin.
 
No nie napisałem że Ravenol jest lepszy od innego oleju. @poziom1989 ma swoje preferencje doboru. Ja też Ravenola nie polecam i nie używam, chociaż nie polecam i nie używam też olejów polecanych przez @poziom1989 . To mocno indywidualne sprawy, każdy lubi co innego, różne silniki też różnie reagują, ich właściciele co innego uznają za "lepszą pracę" i tak dalej.

Dla mnie i dla kolegi wyżej minusem jest zmienność formulacji bo lubimy wiedzieć co mamy w butelce. Nawet jeżeli ta zmienność nie wpływa na końcową jakość w ramach norm.
 
Preferencja preferencjami, odsłuchy silnika, itp. rzeczy to sprawa czysto subiektywna. Ja mam na myśli dane techniczne, które obiektywnie wskazują, który produkt ma lepsze parametry, co za tym idzie można go uznać za lepszy.

Co do zmienności formulacji, tutaj nie ma mamy nigdy pewności, chyba że będziemy testować zakupioną butelkę przed wlaniem. Przecież taki Shell też może coś zmienić byleby zachować deklarowaną jakość.
 
Było już wiele razy tłumaczone, że dane techniczne to wartości uśrednione i nie można na ich podstawie ocenić jakości oleju
 
Ja to widzę tak: jak ktoś chce stosować ravenol to może bez obaw. Ale nie ma co liczyć na pieczątkę - "dobry wybór" od personelu forum.

Tylko, że czasem wybór tej marki oleju przez użytkownika powoduje swędzacą wysypkę u innych.
 
Back
Top