• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol - Ogolna dyskusja

Dla porównania etykieta VST na PAO i nowego HST na HC. Oleje oznaczone jako "voll" wg ich prawa powinny być pełnosyntetyczne.
RAVENOL-HST-SAE-5W-40-CleanSynto-1L.jpg


RAVENOL-Turbo-VST-SAE-5W-40-USVO-1L.jpg
 
Plywak napisał:
tomek evo napisał:
No dobra ale nie wszystko rozumiem.
Pierwsza sprawa od kiedy jest w końcu to USVO? Od początku tego roku?
Nie ma sztywnej daty bo USVO bylo wprowadzane stopniowo dla roznych olejów. Skoro masz dostęp do dystrybucji Ravenola to co za problem przed zamowieniem dopytać z jakiej partii otrzymasz dostawę?
Tak się nie da u tego dystrybutora.

Druga sprawa piszesz, że "Przed USVO wykastrowali olej z Mo i B". Kiedy to dokładnie nastąpiło i jak długo takie wykastrowane oleje były na rynku?
Bo już z tego co piszesz to wynika że :
1. Były oleje bez USVO (w nazwie) ale z nazwijmy to pełnym pakietem następnie...
2. Były oleje bez USVO (w nazwie) wykastrowane z Mo i B następnie...
3. Były oleje bez USVO (w nazwie) z nowym/starym (identycznym???) pełnym pakietem nastepnie...
4. Był/Są oleje z USVO (w nazwie) z nowym/starym (identycznym???) pełnym pakietem.
i to wszystko na przestrzeni krótkiego czasu.
Jak sam zauważyłeś w krotkim czasie, moze chwilowe problemy z dostawca pakietów? Nie wiem, możemy się tylko domyślać watpie aby chodzilo o oszczędności bo co to jest 100ppm Mo czy B?
Nie wiem tego ale receptury wychodzi na to, że receptury były zmieniane.
Wcześniej wytykane były im zmiany składów i baz olejowych i to zarówno na rosyjskim forum jak i na niemieckim.
Wytykane na podstawie czego? Przypuszczeń? Gdybania czy analiz?
Analiz laboratoryjnych.
Kolega dostaje od nich paszport jakości a z analizy wynika, że formuła oleju jest inna.
Kwestia czy paszport byl na dokladnie tą samą partie
Kolega dostał paszport na konkretny olej.
Ty naprawdę nie widzisz problemu?
Nie widze problemu w tym w czym rozily sie te oleje czyli Mo i B bardziej widze problem w nazewnictwie olejów innych marek. Problem by byl jakby sklad VST zmienili na taki jak HST zostawiając stara nazwę zamiast wprowadzic nową serie
Może i nie siedzę w temacie Ravenola ale też mam swoje informacje na ich temat, których sądzę, że Ty nie masz.
To albo sie nimi podziel albo nie powielaj plotek jeśli są niepotwierdzone
Sprawdzone informacje a nie plotki ale pewne sprawy są poufne i takimi zostaną.

Trzecia sprawa to czy ten olej Ravenol VMP 5W30 można kupić w starej formule czy tylko w nowej z USVO? A jak bańka będzie stara to skąd mam wiedzieć czy nie jest to ten olej wykastrowany, o którym piszesz?
Pisalem wyzej zamów olej z parti swiezej USVO w czym problem?

Zamówiłem dziś VMP i dostałem to :
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/5629-RAVENOL-SMP-SAE-5W-30-CleanSynto-1L-4014835856981.html
w tym problem :D .
Czwarta sprawa jakie masz źródło informacji na temat tego co zostało zmienione bo piszesz tylko o zmianie ilości dodatków a skąd pewność, że np. bazy olejowe nie były zmieniane?
Ja z ponad 30 analiz a skad ty masz pewność, ze byly zmienione? I nie mowie tu o zmienie rzedu kilku procent PAO, a np. o zmianie z PAO na HC
Piąta sprawa czy producent zmieniał karty produktów w okresie, kiedy dokonywał zmian? Bo ja nic takiego nie zauważyłem ale szczerze przyznam, ze nie śledzę na bieżąco, choć z tego co widzę to od dłuższego czasu karty są bez zmian.
Na jakie parametry z karty produkty ma wplyw ta zmiana jaka nastapila czyli 100ppm Mo i B?
Jeśli powtarzam jeśli oleje bazowe nie były zmieniane to taka zmiana faktycznie jest kosmetyczna i nie trzeba zmieniać karty.
Co do badań Eurola to pokopię trochę ale tak widziałem badania takie z 3-4 lat i aktualne i praktycznie nie ma zmian.

Ktory olej eurola ma choć 1/4 analiz VST? I gdzie te analizy mozna zobaczyć?
 
Ale namieszane z tym cytowaniem ;)
Analiz laboratoryjnych.

Poproszę analizy, z których jednoznacznie wynika, że zmienili skład/ recepturę na tyle, ze olej stał się kiepski i trzeba go odradzać tak jak to robisz na kilku forach :)
Zamówiłem dziś VMP i dostałem to :
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe- ... 56981.html
w tym problem :D

Dwu lub trzykrotnie otrzymałem od Ciebie co innego niż zamawiałem czy to był dla mnie problem? Nie, zwróciłem towar, który wysłałeś omyłkowo i przysłałeś mi właściwi nie miałem o to żadnych pretensji bo pomyłki się zdarzają. Proponuje zrobić tak samo z tym Ravenolem :)
 
Szkoda, że nie ma tu przedstawiciela Ravenola.. wypowiedział by się w kilku sprawach (albo i nie)
 
Plywak napisał:
Ale namieszane z tym cytowaniem ;)
Analiz laboratoryjnych.

Poproszę analizy, z których jednoznacznie wynika, że zmienili skład/ recepturę na tyle, ze olej stał się kiepski i trzeba go odradzać tak jak to robisz na kilku forach :)
Zamówiłem dziś VMP i dostałem to :
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe- ... 56981.html
w tym problem :D

Dwu lub trzykrotnie otrzymałem od Ciebie co innego niż zamawiałem czy to był dla mnie problem? Nie, zwróciłem towar, który wysłałeś omyłkowo i przysłałeś mi właściwi nie miałem o to żadnych pretensji bo pomyłki się zdarzają. Proponuje zrobić tak samo z tym Ravenolem :)

Pływak proszę nie przekręcaj faktów. Ja Ravenola nie odradzam. Ja go wręcz często polecam i wiele takich moich postów znajdziesz. Wielokrotnie pisałem, że to oleje o bardzo dobrych parametrach co nie zmienia faktu, że mam zastrzeżenia do tego, że mieszają w składach. Żeby nie było każdy producent miesza składem tylko u nich to jest zdecydowanie za często moim zdaniem co sam zresztą potwierdziłeś (że w krótkim czasie były 4 warianty).
Jeśli chodzi o zamówiony przez mnie olej to nie jest pomyłka. Wg. dystrybutora jest to VMP i innego VMP z tego co się orientuje nie kupisz od nich bo tylko taki występuje jako VMP. Jak jesteś zainteresowany to na priv ci napisze jaki to dystrybutor (ogólnokrajowy). Jak znajdę czas to z ciekawości zamówię u innego i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Dodano po 7 minutach 41 sekundach:
BTW. Jak skończę eksperyment z full sapsem w moim silniku to przymierzam się do przetestowanie Ravenola VSW 0W30 chcoiaż widz, ze ten olej jest okrutnie drogi (ok. 250 zł/5l) a taniej z tego co wiem nie będzie. Dla całej branży zresztą.
 
Tak, w krotkim czasie bo na przestrzeni kilku miesiecy w tym sek, ze przez te kilka miesiecy pojawilo sie wiele analiz dlatego to wylapano (zadna inna marka nie ma nawet polowy analiz ravenola a chetnie bym porownal stabilnosc innych polecanych marek) jednak powtórzę zadna z analiz, ktore ja widzialem nie dyskwalifikowalo tego oleju i nawet z ubozszym pakietem w tamtym czasie byl to olej z jednym z najlepszych stosunków cena jakość.

Do do VMP to widocznie jakiś niedoinformowany handlowiec bo VMP jest nadal dostepne w wersji USVO na PAO, a SMP zostalo wprowadzone jako tańsza alternatywa na HC. Kto jest dystrubutorem nie wiem jak ja chcialem kiedyś RCSa, a żaden z dystrybutorów nie miał napisalem do Ravenol Polska i zaproponowali wysylke bezposrednio z cetrali.
 
CZyli patrząc na napisy na opakowaniach można uznać że Ravenol Fes to III grupa a nie PAO?
 
Gdzie to wyczytałeś bo ja widzę co innego? W dodatku opis zarówno na polskiej jak i niemieckiej stronie taki sam. https://www.ravenol.de/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-fes-sae-0w-30.html

RAVENOL-FES-SAE-0W-30-USVO-1L.jpg
 
Tak spojrzałem w karty produktów i za ciul nie mogę dojść który ma lepsze patametry.
Pierwszy
Kolor
brązowy
Gęstość
przy 20 oC
kg/m3
846
EN ISO 12185
Lepkość
przy 40 oC
mm2/s
60,8
DIN 51 562
przy 100 oC
mm2/s
12,0
DIN 51 562
Wskaźnik lepkości VI
197
DIN ISO 2909
Lepkość dynamiczna (HTHS)
przy 150 oC
mPа*s
3,6
ASTM D5481
Lepkość strukturalna CCS
przy -35 oC
mPa*s
5565
ASTM D5293
Pompowalność niskotemperaturowa MRV
przy -40 oC
mPa*s
14.800
ASTM D 4684
Temperatura płynięcia
oC
-60
DIN ISO 3016
Temperatura zapłonu (COC)
oC
234
DIN ISO 2592
TBN (całkowita liczba zasadowa)
mg KOH/g
7,6
ASTM D2896
Test Noack (odparowalność)
% M/M
9,0
ASTM D5800/b
Popiół siarczanowy
%masy
0,63

DRUGI

Kolor
żółtobrązowy
Gęstość
przy 20 oC
kg/m³
853
EN ISO 12185
Lepkość
przy 40 oC
mm2/s
69,7
DIN 51 562
przy 100 oC
mm2/s
12,1
DIN 51 562
Wskaźnik lepkości VI
172
DIN ISO 2909
Lepkość dynamiczna (HTHS)
przy 150 oC
mPа*s
3,7
ASTM D5481
Lepkość strukturalna CCS
przy -30 oC
mPa*s
4740
ASTM D5293
Pompowalność niskotemperaturowa MRV
przy -35 oC
mPa*s
13,200
ASTM D4684
Temperatura płynięcia
oC
-60
DIN ISO 3016
Temperatura zapłonu (COC)
oC
238
DIN ISO 2592
TBN (całkowita liczba zasadowa)
mg KOH/g
7,1
ASTM D2896
Test Noack (odparowalność)
% M/M
7,2
ASTM D5800/b
Popiół siarczanowy
%masy
0,7
DIN 51 575
 
Sformatuj ten tekst aby był choć minimalnie czytelny :)
 
Witajcie co powiecie o tym oleju jest w nim chociaż 10% pao?
 

Attachments

  • IMG_20190911_151635.jpg
    IMG_20190911_151635.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 806
W tym z foto może i będzie PAO bo to chyba stara partia. Aktualnie Ravenol już nie oznacza tego oleju jako pełno syntetyczny tylko jako HC
 
Pany, jest promocja 4+1 na Ravenola. W Polsce wybor nie jest zbyt duzy, ale za to wychodzi taniej niz w de. Ja kupilem VST, na allegro (nie bede dawal linka, ale dwoch sprzedawcow oferuje, poszperajcie, zeby znalezc promocyjne oferty), 4+1l za 130zl + wys (0 zl, bo mam smart). Ilosc jest ograniczona, wiec kto chce VST niech szybko siega po portfel.
 
Co sądzicie o tym oleju Ravenol RUP 5w40 ponoć to jeden z najlepszych tej marki.

 
RUP jeśli chcesz aprobaty, RCS jeśli nie :)
 
Mocno wątpię w fachowość doboru olejów Ravenol przez ich dział techniczny . Wraz z kolega @Anduin w sprawie doboru oleju do skrzyni biegow S-tronic pisaliśmy zvRavenolem z jedno dniowym odstępem i każdy z nas otrzymał inna odpowiedz . Do części sprzęgłowej dobrali olej DCt/DSG . Jest ok. Do części mechanicznej skrzyni ja otrzymałem odp ze nie maja oleju a @Anduin otrzymał ze pasuje olej MTF 3 75W90 . Do tylnego mostu zaproponowali koledze VSG a mi DGL 75w85 . I o dupe potłuc taki profesjonalizm
 
Różnice są, tak jak napisał @MarcinM-Lbn Zapytałem o dobór w Dziale tech. Rav. i otrzymałem takie oleje jak napisano pow. Nie do końca byłem przekonany (do MTF3, wcześniej z innych źródeł miałem inne oleje dobrane, ale nie mogłem doszukać się konkretnej normy wymaganej przez prod.) i wówczas zapytałem o dobór w sklepie z olejami, z dużym doświadczeniem, gdzie już nie raz wymieniali oleje w S-Tronicu, od wielu lat - pakiet potwierdził się ten co z Działu Tech. więc ten zestaw zaakceptowałem. Nie znam się tak szczegółowo na skrzyniach autom., może @Kaczorek79 będzie wiedział, ale zastanawiam się czy różnica może wynikać np. z roku produkcji auta/skrzyni S-Tronic. Co do VSG a DGL nie mam pojęcia skąd może wynikać różnica - ten drugi to typ pod mechanizm Limited Slip, ale nie znam się tak szczegółowo w tym zakresie. Poza tym doszukać się norm wymaganych od oleju przez producenta poszczególnych podzespołów to nie łatwo, zwłaszcza że były aktualizowane.
 
Back
Top