• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol REP 5w30 C3 LL-04

Jacek Cz

Użytkownik
Samochód
BMW X5 M50d, Vito 116CDI, MB. GLC 250, inne
Analiza zużytego oleju po przebiegu 12400 km.
Proszę o komentowanie.
 

Attachments

  • #4974-Z-164533-Sev1.pdf
    103,3 KB · Odwiedzin: 589
AR9100 nie było kiedyś wcześniej stosowane?
 
Wymiana w punkt, ale skąd pochodzi potas ? Nie ubywa Ci płynu do chłodnicy ? Chyba że to dodatek, próbki świeżego nie widziałem . Trochę podwyższone Fe .

Pakiet dodatków jak w Eneos Premium Ultra 0w30 C2
 
Wg w voa z 2017 boru powinno być ok 150 ppm w świeżym oleju. Potasu brak, ale jest ponad 210 wolframu.
 
Trochę dużo tego Żelaza. Ale trzeba by porównać z innymi wynikami dla takiego silnika. Wymiana w punkt bo dłużej to już by nie było dobre dla silnika.
 
Jaki styl jazdy? Jeżeli miejski to do zaakceptowania, w przeciwnym razie jestem negatywnie zaskoczony, że olej z praktycznie najwyższej półki cenowej tak szybko się poddał (relacja TAN/TBN).
 
Trochę dużo tego Żelaza. Ale trzeba by porównać z innymi wynikami dla takiego silnika. Wymiana w punkt bo dłużej to już by nie było dobre dla silnika.
15kkm by dojechał, sadza nisko, paliwa brak, TAN jeszcze OK. Żelazo fakt, dobrze byłoby wypłukać chociaż w dieselu z DPF widywałem i 200ppm
 
Teraz wlany Motul X-clean 5w40 (serwis BMW Hypertech tylko taki wlewa do tych silników) i dolana puszka 200 ml AR9200v2
Post automatically merged:

Samochód po chipie z 380 KM (książkowo, realnie na hamowni wyszło ok.350 KM) na 420 KM, od ok. 2.5 roku.
 
Last edited:
Książkowo limit żelaza dla diesla to chyba 300ppm, ale najlepiej byłoby mieć parę UOA żeby mieć jakieś porównanie czy to skok, czy norma dla tego silnika.

Jeżeli potas to efekt resztek AR9100 to wynik wygląda spoko, jak piszę @wlyszkow można by spróbować następny razem pociągnąć dłużej i sprawdzić olej przy 15000.
 
Kolejna analiza po przebiegu oleju 12460 km. Martwi mnie trochę rozcieńczenie paliwem. Zmienił mi się sposób jeżdżenia. Dominują dojazdy 8-12 km w jedną stronę, trochę po mieście, w tym trochę powyżej 5000 km tras powyżej 100 km. Olej Motul 8100 XClean 5w40 (C3) 6.5l + 1 puszka AR9200v2 (200 ml)
Potas myślę, że pozostałość po AR9100, 4 wymiany do tyłu (wszystko bez płukanek).
W tym przebiegu 1 raz AR6400D MAX, i 1 raz Amsoil InjectorCleaner. Do paliwa AR6900dmax lub Shell Vpower diesel (czwartki) -wtedy bez dodatku.

Proszę o komentarze.
Post automatically merged:

Teraz płukanka Oilsyn Power Flush i olej Aral Supertronic 0w40
 

Attachments

  • #-5788-Z-202817-Sev3 (1).pdf
    108,1 KB · Odwiedzin: 274
Back
Top