• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol RUP 5w40 - Mercedes CLS 53 AMG - 6600 km

Czarne Paliwo

Użytkownik
Strona www
czarnepaliwo.pl
Samochód
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Benzina
Cześć,

poniżej raport z analizy Ravenola RUP 5w40 z eksploatacji w Mercedesie CLS 53 AMG mojego klienta. Dostarczam do niego oleje od przebiegu 6452 km. Dotychczasowa historia wymian:

0 - 1124 km fabryczne napełnienie
1124 - 6452 km Motul 5w30 MB 229.52
6452 -12332 km pierwszy interwał na RUP 5w40
12332 - 18565 km drugi interwał na RUP 5w40
18565 - 25132 km trzeci interwał na RUP 5w40, tego dotyczy zlecona analiza

Eksploatacja: 90% miasto, 10% autostrady
Ogranicznik prędkości przesunięty do 270 km/h, temp. oleju maksymalnie 114°C

Na podstawie analizy ustaliliśmy interwał wymiany na 7500 km 👌

CLS 53 AMG 6600KM RUP 5W40-1.jpg
 

Attachments

  • CLS 53 AMG 6600KM RUP 5W40.pdf
    122,5 KB · Odwiedzin: 123
Patrząc po analizie to przy 7500 zlejecie dobry olej. Chociaż 10 tys
 
@Jacek Cz niekoniecznie, zobacz że wartości TBN i TAN mają już do siebie bardzo niedaleko.
Niestety ale typowo miejska eksploatacja całkiem sprawnie wykańcza środki smarne.

Mając wartość referencyjną dla danej partii, uważa się, że olej należy wymienić, kiedy TBN zmieni się o 50%, a TAN wzrośnie dwukrotnie.

Robiąc po prostu ICP oleju przepracowanego, bez zbadania wartości wyjściowych, przyjmuje się, że olej należy wymienić, kiedy wartości TAN i TBN będą do siebie zbliżone.
 
niekoniecznie, zobacz że wartości TBN i TAN mają już do siebie bardzo niedaleko.
Malo mowia o stanie oleju. Trzeba szerzej spojrzec na olej np. na ox, nitrowanie, zmiany lepkosci, metale zuzyciowe. Dodatkowo najlepiej pH, gestosc oraz samo TAN.
 
Back
Top