• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

RAVENOL SFE SAE 5W‑20 USVO - Ford Focus 1.5 EcoBoost - 10000km

Darecki

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Focus 1.5 EcoBoost
Cześć,
To moja pierwsza analiza, więc będę wdzięczny za każdy komentarz.
Nie znam się, ale TBN wydaje się niski i żadnego komentarza z laba odnośnie tego 🤔

Ford Focus 1.5 EcoBoost 2014
Przebieg: 119 513 km
Filtr oleju: Ford OE
Filtr powietrza: Ford OE (najechane 30 kkm)

RAVENOL SFE SAE 5W‑20 USVO
Przed zalaniem użyta płukanka AR2820
Zalany: 1.11.2023
Spuszczony: 26.08.2024
Przebieg oleju: 10019 km
Dolewki oleju: brak
Ubytek oleju: brak
Wcześniej jeździł tylko na Castrolu Magnatec 5W20 w interwałach 10-15kkm.

70% jazda podmiejska (5x w tygodniu 2x11 km, 1x w tygodniu 2x30 km)
20% jazda miejska
10% trasy
Średnia prędkość: 45 km/h
Czas pracy: ~223 mth

W miarę spokojny styl jazdy. But w podłodze tylko przy wyprzedaniu. Żadnych sprintów ze świateł.

Ravenol SFE SAE 5W20 USVO.jpg

Jako ciekawostkę dorzucam zdjęcia wkładu filtra oleju i depozytów z dna bańki po odstaniu przez noc.
filtr oleju.jpg bańka.jpg
 
Sporo tych farfocli na filtrze... Wlewałeś płukankę przed spuszczeniem oleju?
 
Sporo tych farfocli na filtrze... Wlewałeś płukankę przed spuszczeniem oleju?
Płukanka była wlana na chwilę przed spuszczeniem poprzedniego Castrola. Potem zmieniony filtr i wlany Ravenol. Zdjęcie wkładu filtra po eksploatacji na Ravenolu. Przed zlaniem Ravenolu nie stosowałem płukanki.
 
Last edited:
Jest w opisie o płukance.
 
@Grip W raporcie jest napisane.

BTW, dobrze ten olej wygląda jakby mógł jeszcze przejechać kolejne 10k km. Dziwne z tym TBN. TAN wyższy niż TBN, więc jakby olej zakończył swój żywot. Albo jakaś płukanka "zabiła" TBN.
 
Last edited:
@emigrant Chodzi Ci o to?
1725392797958.png

W moim rozumieniu to płukanka w poprzednim oleju. Ale może źle rozumiem...
 
Czyli wyjaśnione - nie było płukanki na tym oleju.
@Darecki Oglądałeś poprzedni filtr? Czy też był z takimi glutami?
 
Zdjęcia filtra i bańki po Castrolu z płukanką. Robione w słabym świetle i niezbyt widać, ale na filtrze wydaje się, że mniej a w bańce więcej zanieczyszczeń.
IMG_4490.JPGIMG_4500.JPG
 
@Darecki olej po takim interwale wyglada bardzo dobrze. Sprawdzil sie w Twoim silniku i przy Twoim uzytkowaniu. 15 tys km myślę, ze mozesz na nim śmiało robic.
 
Zdjęcia filtra i bańki po Castrolu z płukanką.
Zdjęcie w słońcu (i cienie) tu mocno przeszkadza, ale tak jakby sam filtr był ciemniejszy (po płukance normalna sprawa), natomiast nie widać farfocli (przynajmniej na filtrze).
Czyżby silnik na bieżąco produkował takie osady/depozyty?

Teraz spojrzałem na kartę oleju.
VI nawet wzrosło, więc wiskozator raczej nie poleciał.
Ale mogą być estry w składzie, które mogły zadziałać jak długodystansowa płukanka i wypłukać to, czego nie ruszyła szybka płukanka z poprzedniej wymiany.
 
Last edited by a moderator:
Tak, niestety te zdjęcie nie jest miarodajne.
Na logikę to co wypłukała płukanka poszło na dno skrzyni korbowej, wymieszało się ze świeżym olejem i dalej podczas eksploatacji trafiło w nowy filtr. Wyjaśni się przy następnej wymianie.
 
Ale mogą być estry w składzie, które mogły zadziałać jak długodystansowa płukanka i wypłukać to, czego nie ruszyła szybka płukanka z poprzedniej wymiany.
Chyba każdy USVO Ravenola ma w składzie estry oprócz pao. W każdym razie tak mówi Hiszpan z "jutuba", który pokazuje analizy i widma ftir olejów. Niby z FTIR da się wycztać, że olej ma dodatek estrów.
 
Back
Top