• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol SSL 0W40 USVO

Nexus6

Użytkownik
Samochód
BMW M440xi (G23)
Moja analiza VOA w załącznikach, o analizę wyników poproszę forumowych speców.

RAVENOL-SSL-SAE-0W-40-USVO-1L.jpg


Można publikować i zamieszczać na innych forach, grupach, etc.
 

Attachments

  • #RAVENOL-SSL-CS-V5V0-Z-110803-Sev0.pdf
    105,7 KB · Odwiedzin: 1072
  • Z-110803.pdf
    291,6 KB · Odwiedzin: 840
  • 1111108.pdf
    182 KB · Odwiedzin: 764
Last edited by a moderator:
Poziom zawartości niklu w swieżej próbce oleju jest zastanawiająca.
W porównaniu do wcześniejszego badania tego produktu, tutaj widać różnicę.
Zanieczyszczenie ?
Reszta wartości wygląda podobnie.
W zakresie tego badania Polarisa nie ma wolframu, wiec go nie widać.

Oil is serviceable ;)
 
Dzięki, analiza potwierdza bardzo wysoką zawartość PAO, baza w pełni syntetyczna. Polaris pewnie oznaczył wolfram jako nikiel ewentualnie zanieczyszczona próbka.
 
Fajna niespodzianka z tą analizą ;) Z analizy wynika że pakiet jest standardowy ale z dodatkiem wolframu (lab oznacza to jako nikiel - ale w związku z tym nie ma pewności o jego poziomie bo ztcw nie jest to oznaczane 1:1), TBN jest ok na standardowym poziomie, TAN też standardowy.Widmo pokazało spory udział PAO z dodatkiem Estrów.
 
Dokładnie- "Nikiel znaczy obecność wolframu w nowym oleju niestety Polaris nie mierzy dokładnie ilości tego pierwiastka. "
 
Pytanko co z punktu widzenia osób znających się na olejach wynika z takiej analizy? Do jakiej jazdy nadaje się olej? Jakiej jest klasy powiedzmy w 5 stopniowej skali?
 
Znalazłem ten olej na pewnym portalu aukcyjnym za 80 zł 5l. Czy to jest przekręt?

//Edit już zmienili cenę, trzeba było szybko klikać, bo wystawili chyba przez pomyłkę za tanio
 
Last edited:
Back
Top