• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol Turbo VST 5w40+ AR9100 Fiat Bravo 1.4 T-Jet LPG, 9400km

suchy89

Użytkownik
Samochód
Dacia Sandero III TCe 100 ECO-G
Witam, wrzucam analizę oleju z mojego samochodu Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120KM z LPG.
Interwał 9400KM, od października 2021 do maja 2022. Większość przebiegu to krótkie trasy <25km. plus sporo krótkich odcinków po mieście.
Przy wymianie wlane 3l oleju i 100ml AR 9100, dolewki około 800ml tego samego oleju bez AR9100. Dolewki wynikają głównie z tego że staram się trzymać poziom oleju w pobliżu poziomu maks.
Poprzednio zalany ten sam olej z płukanką długodystansową Oilem.
Olej już wymieniony na nowy choć wydaje mi się na podstawie tej analizy że mógłbym na nim jeszcze spokojnie jeździć, choć według mnie wymagało by to wymiany filtra oleju bo było w nim sporo syfu.
Teraz zalałem Orlen Maxexpert 5w40 C3 z taką samą dawką AR9100 którego analizę też pewnie zrobię dla porównania.
Analiza.png
 
Kto bogatemu zabroni "żywy" olej spuszczać z silnika ☺️😉
 
Faktycznie, chyba jednak aż ciężko nie miał. :)
Jeśli eksploatacja pozostanie bez zmian, analizę Orlena możnaby zrobić przy tym samym przebiegu ale bez pośpiechu z wymianą.
 
Po zobaczeniu tej analizy też pomyślałem że próbkę Orlena pobiorę przy takim samym przebiegu a olej zostawię w silniku, spodziewałem się że analiza oleju jeżdżonego przez zimę wypadnie gorzej. A jeśli Orlen wypadnie dobrze najpewniej przy nim zostanę, mogę mieć go praktycznie za darmo, punkty zbieram za tankowanie służbowych samochodów które i tak muszę tankować na Orlenie z powodu kart paliwowych.
 
Last edited:
@suchy89 super, dzięki. W Twoim przypadku jak widać nie warto płacić ~55zl/l za olej, a Orlen bardzo fajnie zachował się przez cały interwał. Ciekawi mnie jeszcze, jakby totalnie solo zachowały się oba oleje
 
Back
Top