• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol VMP 5W-30

sergey-bartex

Użytkownik
Samochód
VW Golf, 2012, 1.6 CAYB
paszport jakosci
 

Attachments

  • RAVENOL VMP 5W-30 Charge 17200618 vom 13.04.2017.pdf
    49 KB · Odwiedzin: 1186
charge 18101509 od 16/10/2018
4L
 

Attachments

  • VMP 5W-30.jpg
    VMP 5W-30.jpg
    762,3 KB · Odwiedzin: 2228
I to się ładnie zgadza z analizą z 2016, lekkie odchyłki to naturalne. TBN jak wynika ze starszego pakietu niewysoki. Poziom utleniania wskazuje na estry i to całkiem sporo.
 
jak napisal przedstawiciel Ravenolu - u mnie byla "stara receptura"
Dla USA i dla Rossji w 2017 byla nowa. a Niemczech i ty - stara. Bez MO i bez Boru

Ale...czas od czasu nawet w DE byl VMP z Mo+B

No i moim zdaniem teraz jest tak:
stary VMP - to teraz SMP (HC-baza no i zwykly 504/507 bez Mo)
nowy VMP - to VMP z USVO

teraz co 100 godz. bede odbierac olej i zobaczymy na analizy
 
Ravenol dalej tak miesza w składzie dodatkami? Bo stoję przed wyborem oleju i myślę czy teraz na test nie zwiać Ravenola.


Szukałem dużo info na temat tego ile mają tam PAO i pewne źródła mówią, że około 60% a ja mam mocny silnik i jeżdzę trochę po torze to czym więcej PAO tym lepiej. Co prawda PAO nie jest jedyną rzeczą która mnie przekonuje, bo wiem, że inni też mają <60% PAO w 5w30, ale Ravenola nigdy nie lałem i chce się przekoać ile to warte :]
 
Chyba się ostatnio nieco uspokoili z tymi dodatkami, co do bazy to teoretycznie Ravenol oznacza ten olej jako vollsynthetisches Motorenöl co zgodnie z niemieckim prawem jest zarezerwowane tylko dla olejów w których olej bazowy składa się tylko z olejów syntetycznych ale czy teoria pokrywa się z praktyką trudno powiedzieć. Na niemieckim oil-clubie jest sporo analiz Ravenola możesz poprzeglądać, a czy spisze się na torze w 2.0TFSI trudno powiedzieć. Jest jeszcze Ravenol 5W30 też midsaps C3 ale bez Aprobaty 504/507 za to dedykowany niby do mocniejszego w tym torowego użytkowania.
 
No z tym, ze jak wspomniałem pozbawiony 504/507 jeśli ktoś chce się tego trzymać. Jak instrukcja dopuszcza zmianę serwisowania na 502/505 to prócz wspomnianego VMP, i REP jest jeszcze RSP... ale dobra bo już jade z OT i zaraz dostane bana ;)
 
Ravenol dalej tak miesza w składzie dodatkami? Bo stoję przed wyborem oleju i myślę czy teraz na test nie zwiać Ravenola.


Szukałem dużo info na temat tego ile mają tam PAO i pewne źródła mówią, że około 60% a ja mam mocny silnik i jeżdzę trochę po torze to czym więcej PAO tym lepiej. Co prawda PAO nie jest jedyną rzeczą która mnie przekonuje, bo wiem, że inni też mają <60% PAO w 5w30, ale Ravenola nigdy nie lałem i chce się przekoać ile to warte :]

Jak bym miał zalać olej z 504/507 do S3 to Ravenol VMP 5W30 był by dla mnie jednym z pierwszych wyborów. Wieksze zaufanie mam do Eurola FS 0W30 ale na papierze Ravenol wygląda nawet lepiej. Co do mieszania składem to nie wiem ale u mnie wygląda to tak, że zdarzają się opakowania z chyba 2018 roku bez oznaczenia USVO i takie opakowania wędrują na wymianę na takie z napisem USVO. Wiem, ze jest z tym problem bo mi już kilku Klientów zgłaszało i nawet 2 Klientów mówiło, że na aukcji była inna fotka a co innego dostali (nie kupowali u mnie) wiec teraz jestem przeczulony.
Ale już chyba od pewnego czasu nastąpiła stabilizacja w składach bo nowsze analizy niczym negatywnym nie zaskakują.
 
Wieksze zaufanie mam do Eurola FS 0W30 ale na papierze Ravenol wygląda nawet lepiej

Eurola FS 0w30 powinno zestawiać się z Ravenolem VSW 0w30. Na podstawie kart danych technicznych VSW wygląda moim zdaniem zdecydowaniem korzystniej.


ale u mnie wygląda to tak, że zdarzają się opakowania z chyba 2018 roku bez oznaczenia USVO i takie opakowania wędrują na wymianę na takie z napisem USVO. Wiem, ze jest z tym problem bo mi już kilku Klientów zgłaszało i nawet 2 Klientów mówiło, że na aukcji była inna fotka a co innego dostali (nie kupowali u mnie) wiec teraz jestem przeczulony.

Nie spotkałem się z takim problemem osobiście. W ramach autoryzowanej dystrybucji Ravenol Polska zaopatruje mój sklep w najnowsze dostępne w Polsce partie towaru. Słyszałem jednak od klientów, podobnie jak Ty, że w różnych sklepach czy hurtowniach jest jeszcze sporo niesprzedanego towaru ze znacznie starszymi niż u mnie datami produkcji.
 
Back
Top