• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

RAVENOL VMP SAE 5W-30 + AR9100

rojo

Użytkownik
Samochód
Subaru Tribeca 3,6 2011
Witam,
Czy ma ktoś doświadczenia z takim połączeniem? W Ravenolu otrzymałem taką odpowiedź..

Jest dopuszczalne lecz wykonywane na własną odpowiedzialność przez
klienta. Nie polecamy tego typu zabiegu ze względu na to iż olej który
Pan podał jest nisko popiołowy, ciężko to powiedzieć o dodatku gdyż
jego producent nie udostepnia konkretnych danych na ten temat, co może
zaburzyć wlaściwą pracę układu oczyszczania spalin. Kolejną kwestią
jest baza olejowa stosowana w tym oleju czyli syntetyczne PAO, środek
uszlachetniający jest na bazie estrowej która może mieć problem z
rozpuszczeniem się w PAO.
 
Nie ma problemu z mieszaniem estrów w PAO. Jak najbardziej AR9100 można stosować z tym olejem i AR9100 jest nieszkodliwy dla systemów kontroli emisji spalin.
 
A jak się ma tutaj AR9200?
Pytam, bo na oil-club.ru w wątku dotyczącym formulacji 5W-30 GTI pojawił się problem zbyt dużej ilości popiołów i jedna z propozycji na obniżenie popiołu sugerowała zmniejszenie zawartości molibdenu.
(https://www.oil-club.ru/forum/topic/34676-extreme-amg-vr2-5w-30-gti-svezhee/?do=findComment&comment=1315434)
 
Z tego co wiem to AR9200V2 w standardowej dawce nie powoduje przekroczenia ilości popiołów. AR9100 można a nawet trzeba :D lać w przypadku oleju nisko popiołowego. Otrzymana odpowiedź jest standardowa jak nie wiedzą z czym mają do czynienia i trudno się im dziwić.
 
Najwięcej popiołów w oleju dodaje wapń i on najsilniej zapełnia DPFy, potem cynk ale znacznie mniej. Molibden akurat nieznacznie podnosi popioły w testach ASTM gdyż sublimuje poniżej temperatury testu na ogół.
 
Dzięki za fachowe odpowiedzi, ale czy jest akurat sens lać taki olej do silnika 3,6 Subaru z 2011, gdzie nie wystepuję dpf?
Ravenol akurat taki zaleca na pierwszej pozycji..
 
Utwórz proszę swój własny temat odnośnie doboru oleju.
 
Katy do Subaru 3.6 z TWC sporo kosztują...
 
Back
Top