• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol Ravenol VSG 75W90 czy posiada właściwe specyfikacje?

wszystko o produkatach Ravenol

Bart

Nowy użytkownik
Samochód
MB G500
Witam wszystkich,
Mam problem który wydaje się być trudno/nie/rozwiązywalny.
Do skrzyni redukcyjnej mojego auta potrzebuję olej o specyfikacji MB 235.11.

Olej Ravenol VSG 75W90


w materiałach informacyjnych producenta oraz na opakowaniach chwali się powyższą specyfikacją, niestety tutaj sprawa się komplikuje bo:
1. Mercedes na swojej stronie rekomendowanych produktów (spełniających wymogi specyfikacji) nie podaje niniejszego oleju, mało tego, w korespondencji dział techniczny Mercedes Benz Polska twierdzi że olej ten jest niewłaściwy i zalecają tylko oleje z tej listy 🤔
2. Ravenol (zarówno producent jak i polski przedstawiciel) na zadane pytanie nt. owej specyfikacji uparcie milczy...

Czy takie sytuacje że renomowany producent pokazuje fikcyjne? specyfikacje wogóle się zdarzają?

Co prawda i tak jest już trochę "po ptakach" ponieważ zalałem już skrzynię tym olejem (na razie wszystko gra) ale z racji tego że podzespół jakim jest skrzynia redukcyjna jest "nieco" drogi jestem trochę niespokojny czy aby na pewno dokonałem właściwego wyboru.

Proszę o pomoc znawców jak można to wytłumaczyć.
Dzięki z góry.
 
Pod linkiem ktory podajesz są oleje które posiadają oficjalną aprobate czyli producent oleju zapłacił, producent samochodu przetestował i jak spełnia to jest na liście. Nie masz się czym martwić ravenol to solidna marka i jak na butelce piszą że spełnia takie a takie wymagania to tak jest .
 
Pod linkiem ktory podajesz są oleje które posiadają oficjalną aprobate czyli producent oleju zapłacił, producent samochodu przetestował i jak spełnia to jest na liście. Nie masz się czym martwić ravenol to solidna marka i jak na butelce piszą że spełnia takie a takie wymagania to tak jest .
OK wszystko pięknie, tylko dlaczego podają specyfikację skoro jej nie posiadają? Rozumiem że to producent aut udziela (płatnej jak napisałeś) zgody na posługiwanie się ich specyfikacją (wszak jest ona jego własnością) i tylko za ich aprobatą taką można rozpowszechniać i używać, a tutaj zgody MB nie ma i nigdy nie było...więc skąd (jakim prawem) Ravenol podaje te cyferki??
W moim przekonaniu tylko i wyłącznie Mercedes może decydować kto może się konkretną specyfikacją MB posługiwać.
A Mercedes twierdzi że ten konkretny olej jej nie posiada i firma Ravenol nie może jej używać...

Poza tym dlaczego Ravenol nie podejmuje wątku (2 maile do DE i PL napisane 2 tygodnie temu)
Czy mają coś "na sumieniu" czy po prostu tak standardowo, z definicji olewają klienta?
Wiem że R generalnie ma bardzo dobrą renomę (przeczytałem kilka pochwalnych wątków) , ale osobiście po tej akcji mam lekką awersję (chociażby w zakresie stosunku do klienta) i w przyszłości raczej będę omijał (wszak jest tylu szanujących się producentów olejowych np. Motul, który niestety nie posiadał tej specyfikacji w ofercie) i nie polecał...

Jest może jakieś bardziej przekonywujące wytłumaczenie? 🤔
 
Ale ravenol deklaruje że spełnia tą specyfikację a to co inniego niz aprobata.
A co ma Ci mercedes napisać? Olej nie posiada aprobaty, także dla mercedesa nie spełnia wymagań i tyle.
Jak tak bardzo boli Cie ten ravenol to zalej cos z tamtej listy i po problemie.
 
Ale ravenol deklaruje że spełnia tą specyfikację a to co inniego niz aprobata.
A co ma Ci mercedes napisać? Olej nie posiada aprobaty, także dla mercedesa nie spełnia wymagań i tyle.
Jak tak bardzo boli Cie ten ravenol to zalej cos z tamtej listy i po problemie.
Dzięki za odpowiedź.
Niestety tylko Ravenol był dostępny w litrowych opakowaniach, reszta (z listy) dostępna bez większego problemu (Castrol, Mobil, Shell) ale w opakowaniach min. 20l. Ja potrzebowałem niecałe 3l.
Miałem umówiony termin wymiany uszczelniaczy w skrzyni i nie mogłem czekać (nawet oryginał w MB nie był dostępny od ręki) i była to w zasadzie jedyna alternatywa.
Jakoś będę musiał z tym żyć ;) ale z chęcią posłuchałbym wyjaśnień producenta, popartych jakimiś faktami ale na to chyba nie ma co liczyć?
Opinia mojego kolegi (przedstawiciel Motula) - bo to taka firma ten Ravenol...
 
@Bart Ravenol nie posługuje się "specyfikacją" tylko deklaruje zgodność olej z normą. Mercedes tej zgodnošci nie potwierdza, bo Ravenol za potwierdzenie nie zapłacił (lub jej nie spełnia)

Chcesz mieć święty spokój, to kup sobie coś z listy MB ;)
 
@Bart ...bo Ravenol za potwierdzenie nie zapłacił (lub jej nie spełnia)...
Zbliżamy się do sedna. 🙂
Spełnia czy nie spełnia?
Czym lub kim się sugerować?

Na dobrą sprawę idąc tym tokiem, płacenie producentom samochodów jest pozbawione sensu skoro i tak we własnym zakresie można uznać że własny olej spełnia obojętnie jakie wymagania producentów i samemu sobie przyznać prawo do posługiwania się konkretną specyfikacją/zgodnością/aprobatą/dopuszczeniem (niepotrzebne skreślić)
Dla przeciętnego klienta to bez znaczenia, skoro producent pisze symbol specyfikacji na opakowaniu znaczy że ją ma i koniec.
Na chwilę obecną tego typu niejasne praktyki dla mnie wyglądają dość podejrzanie...
Nieświadomy klient kupi a co tak naprawdę kupi to już jego zmartwienie...

Obawiam się że bez oficjalnego stanowiska R. (które prawdopodobnie nigdy nie nastąpi) nie uda się rozwiązać tego zadania...🤷‍♂️
 
Last edited:
Chyba nadal nie rozumiesz o co chodzi z tymi aprobatami itd. Takie praktyki dotyczą wielu producentów olejów i nie tylko. Jeżeli olej nie ma oficjalnej aprobaty na daną normę ale wg producenta spełnia jej wymagania to producent to opisuje jako pefrormance level albo specyfikacja . Jak masz podejżenia że olej nie spełnia odpowiednich wymagań z butelki to zrób odpowiednie badania może nawet na spółę z kolegą z motula ( ta firma też ma swoje za uszami) i przedstaw ravenolowi.
 
Ravenol to szpec od olei przekładniowych,na bank po jego zastosowaniu nie wubuchnie.
 
W PowerShift DPS6DCT250 olej po nie całych 10 000 przebiegu (wyciągane półosie) zrobił się praktycznie czarny.
 
@Bart
Jeżeli tak Cię niepokoi ten bardzo dobry, ale bez aprobaty olej, to oddaj auto do serwisu Mercedesa, tam zaleją Ci trzy litry oleju z aprobatą i będziesz spał spokojnie. O kurka, dopiero zauważyłem że temat ma ponad dwa lata! Może założyciel zda nam tutaj relację z tego, jak rozwiązał swój problem :)
 
Back
Top