• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol - wszelkie kontrowersje

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
@soszo bez przesady, CCS 6300 jest dobry dla 10W40 ale nie jest to kosmiczny wynik. Dla porównania Amsoil AMO 10W-40 ma CCS wg. TDS'u 4920: https://amsoilcontent.com/ams/lit/databulletins/g2212.pdf
Ten Ravenol ma za to bardzo dobry Noack, też wg. TDS'u ale wynik 8,2, to na prawdę jest ciekawa propozycja dla pół-syntetyka.
 
@Alex porownujesz CCS przy -30 i -25st. Ravenol podaje CCS i MRV dla 5W i spełnia te wymogi. Dlatego pytam jaki parametr decyduje, że olej jest w danej klasie lepkości zimowej.
 
@soszo jak być może wiesz, CCS podaje się dla danej lepkości z reguły (nie wiem czy zawsze ale ogromna większość przypadków z którymi się spotkałem) w tej samej temperaturze i dla olejów z lepkościa zimową 10W jest to -25C. Wydaje mi się że jest to literówka na stronie Ravenola ale trzeba by ich zapytać konkretnie, mnie ten olej aż tak nie frapuje żeby pisać w tej sprawie do producenta. Po sprawdzeniu, inne oleje z oferty Ravenola w lepkości 10W-40 mają podany CCS w -25C, więc wydaje mi się że to ich błąd.
 
Ok. To jest błąd wielbłąd na stronie ravenol.pl i dotyczy chyba wszystkich olejów 10Wxx.
Na stronie ravenol.de jest poprawnie CCS przy -25 i MRV przy -30 jak przystało na 10W.
To w sumie dobrze bo już zwątpiłem czy dobrze pojmuję od czego zależy lepkość zimowa oleju.

20210209_170736.jpg
 
Na liście API nadal DXG istnieje, więc mimo zmian spełnia wymogi najnowszych norm (SP i ILSAC GF-6A). Ciekaw jestem jak im się kalkuluje certyfikacja przy częstych zmianach formulacji, ale widać się opłaca.

Szczerze to mi coraz bardziej wszystko jedno dopóki olej spełnia wymogi norm i ma na to papiery.
 
Napisałem z ciekawości do Ravenola z pytaniem o zmiany składu wzgledem karty technicznej. Ciekawe czy cokolwiek odpowiedzą.
 
Ravenol Polska odpowiedział, nie wiedzą nic o zmianach.

Ale że jestem ciekaw co zacz to zrobimy analizę, znaczy - ja zrobię :D Ravenol Polska obiecał że wyśle mi butelkę DXG ze swojego magazynu, bez pośredników tak żeby była jak najnowsza więc powinniśmy mieć super-aktualny olej.
 
Myślę , że Ravenol bardzo fajnie się zachował.
Tak powinno robić się nowoczesny marketing.

Jeśli nawet coś znów pomieszali to dopóki nie ma to wpływu na jakość i parametry to mi to nie przeszkadza .
Analizę warto zrobić , i jeśli znowu coś pomiksowali to warto o tym wspomnieć
 
W wypadku rosyjskiej analizy to chyba nie do końca wiadomo, czy to DXG. Piszemy z założeniem, że tak. Chyba że ktoś tam gdzieś potwierdził co zacz? Bez takiego potwierdzenia, to nasza analiza nie będzie miała przełożenia na tą z Rosji, bo niby jak? No-name vs Ravenol?

Będziemy mieli po prostu własną analizę. Za rok można powtórzyć, będzie wiadomo czy coś się zmieni.
 
Doszła butelka DXG, data rozlewu 03.02.2021. Super świeża nie jest, ale chyba ujdzie w tłoku. W sumie wiadomo z jakiej daty była rosyjska próbka?

Dzisiaj wyślę do analizy.
 

Attachments

  • 20210429_220003.jpg
    20210429_220003.jpg
    156,1 KB · Odwiedzin: 247
  • 20210429_215944.jpg
    20210429_215944.jpg
    927,8 KB · Odwiedzin: 255
Ej no mamy dopiero 30.04. Jest API SP (RC) świeższy niepotrzebny.
 
Kurde jakie zdziwienie moje dziś jak okazało się że Facebook SSL 0w40 plus 9200 łapie większe temperatury przy prędkości autostradowej niż VSW 0w30 plus 9100.
Chyba wskoczy następnym razem eurol synergie 0w40 plus 9200.Zobaczymy jak to będzie wyglądało
 
A pomiar robiony w tych samych warunkach?
 
Chciałem o to samo pytać, bo u mnie od 3 dni olej przy podobnej jeździe poszedł o 5-6 st do góry.
 
Porównuje temperaturę z lata i temperatur po 30 stopni a tych które były dziś.Druga sprawa to SSL zrobiłem może z 1000 km.Czyli świeży olej
 
Ktoś coś powie o Ravenol NDT 5w40? Olej dedykowany do ciężarówek 😄 Ponoć bardzo dobre opinie jeśli chodzi o użytkowanie w osobówkach. Warto zalać zamiast VST?
 
Back
Top