• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Redline MT-LV

Redline MT-LV 70W/75W

Analiza ufundowana przez @jerseyAdmin

Analizę 4ball ufundowali: @gorol , @harry , @Leo , @artunero , @soszo , @poziom1989 , @jerseyAdmin . Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • API GL-4
Spełnia wymagania:
  • Mercedes 235.10
  • Dodge/Fiat BOT 350 M3
  • GM BOT 303 mod
  • Toyota/Scion Manual Transmissions Gear Oil LV
  • VW/Audi and BOT270A
  • Graziano Transaxle for Aston Martin, Audi & Lamborghini
Strona produktu:


redline-mtlv-pierwiastki.jpg

redline-mtlv-ir2.jpg

redline-mtlv-ir1.jpg


redline-mtlv-4ball.jpg


Opis:
  • Olej spełnia kryteria SAE J306 dla olejów przekładniowych w lepkości 70W oraz 75W ze znacznym naddatkiem. Minimum to 3.8 cSt
  • Indeks lepkości VI: 172 - wartość wysoka dla olejów w lepkości 70W/75W. Ochrona mechanizmu różnicowego nie powinna zmieniać się zasadniczo wraz ze wzrostem obciążenia co jest problemem w nowoczesnych olejach przekładniowych o niskich lepkościach. Przeciętne oleje w podobnych lepkościach mają VI w granicach 150-160
  • Bogaty pakiet dodatków. Krzem jako dodatek antypienny, bor jako dodatek ochronny działający przy maksymalnych obciążeniach. Widać dużo ZDDP oraz, co ciekawe siarki pochodzącej z sulfonianu wapnia: estru pełniącego rolę ochronną (EP)
  • Wg FTIR olej bazuje na mieszaninie estrów oraz PAO
Podsumowanie: olej skierowany do nowoczesnych skrzyń biegów wymagających środków smarnych o niskich lepkościach w pełnym zakresie pracy. Wysoki indeks lepkości zapewni przy tym właściwą ochronę przy nietypowym i wysokim obciążeniu (np ciągnięcie przyczep). Może być stosowany we wszystkich skrzyniach wymagających oleju w normach API: GL-1, GL-2, GL-3 i GL-4, także w okresie gwarancji jeżeli producent nie wymaga własnych norm. Bezpośrednim konkurentem tutaj jest raczej Penrite 70W-75 niż oleje masowych producentów oferujących oleje nisko-lepkościowe.

Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
20210315_110244.jpg 20210316_092846.jpg

Opakowanie:
20210330_120501(1).jpg
 
Last edited:
No tak to inny olej niż "europejske". Wapno* na poziomie TBN +10 ;) .W europejskich olejach wapno jest ilościach śladowych. Cynku też na bogato.

*CaO, miales na mysli Ca.
 
Last edited by a moderator:
Meguin/Liqui Moly rowniez ma w programie podobny olej, bazuje na PAO 6 100%. Stosuje sie niskolepkosciowa baze olejowa, lecz dla rownowagi uzyto bogaty pakiet, jako ciekawostka na podstawie FT-IR wyrazny wzrost przy ca. 2342 cm-1, P – H tzn. zwiazki fosforowe oraz wyrazny przy ca. 3458 cm-1, C = O, carbonyl czyli od wysokiego stezenia estru (POE).
 
Zaskoczenie czy nie to myślę, że ten olej wygrywa w cuglach tą konkurencję nawet z olejejami o wyższej lepkości.
 
Back
Top