• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Captur 1.3 TCe 155 FAP . Jaki olej bo chyba nie Castrol jak zaleca Renault ???!!!

MarcinM-Lbn

Użytkownik
Lokalizacja
Lublin
Samochód
Audi Allroad , Renault Captur II
Marka samochodu
Renault Captur II 155 EDC FAP
Budżet/ile litrów
200pln/5 litrow
Styl jazdy
Silnik
1,33 TCe z FAP
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 lub 5W30
Jaki olej masz obecnie
Nikt nie wie
Odebrałem z salonu samochód i po ok 2 tys planuje zmienić olej dla spokoju sumienia ze zrobiłem wszystko aby silnik odwdzięczył się brakiem problemów ;) .
Wg serwisu wymiana 2 lata /30 tys . Nikt nie wie co zalali w fabryce - jakiej marki i jakiej lepkości. To jest Renault a wszędzie naklejki ze rekomendowany Castrol !!!!!
Z rozpiski serwisowej takie parametry oleju i że zalecają Castrola
Wg normy RN17FE 0W20
Wg normy RN 17 5W30
Samochodem jeździ zona głownie miasto (90%) , dystans dom/praca ok 10 km . Samochód ma gwarancje i obsługę serwisową na 5 lat za free . Więc planuje zmieniać olej w połowie wymaganych serwisów (1 rok i przebieg ok 10-12 tys km)
Pytania
1) W którą lepkość iść 0W20 czy 5W30.
a) Myślałem o Shell Ultra Prof AR L 17 5W 30 . Czy wg Was ma ma dobre parametry i jest wart 32 pln /1litr ? Pojemność układu olejowego to 5,4 litra
b) Jakieś alternatywy dla Shella lub Elfa z ASO (tak ASO w Lublinie uznaje tylko Elfa) ? Budżet do 200pln za 5 litrów
2) Przy jakim przebiegu zrobić pierwszą wymianę ?(2 tys)
3) Zastosować jakąś delikatną płukankę przy pierwszej wymianie?
 

Attachments

  • HELIX ULTRA PROF AR-L 17.pdf
    172,6 KB · Odwiedzin: 668
Ten Shell będzie spoko, generalnie oleje tej firmy to pewniaki :)

Co do lepkości to nie ma znaczenia - obie będą ok jeżeli będą miały wymaganą normę. Ja jestem miłośnikiem nowoczesnych smarowideł więc lał bym 0W-20, ale tak na prawdę to osobiste preferencje. 5W-30 będzie równie dobre.

Pierwsza wymiana nie różni się niczym od pozostałych. Tylko u ciebie dziwi mnie interwał. Nie masz tam jakichś gwiazdek w instrukcji bo jazda w mieście to jest ciężki tryb użytkowania i interwały serwisowe zazwyczaj są skrócone (o czym nikt prawie nie myśli albo olewa).

Jeżeli nic nie ma, to ja i tak bym skrócił zalecenia serwisowe o połowę, albo i więcej. Wymiana oleju raz w roku i co 15000 kilometrów, albo 2x w roku co 7500 jeżeli faktycznie jeździsz głównie w mieście. Na pewno pierwszą wymianę po 7500 kilometrów, potem możesz co 15000 albo rok.

Co jeszcze - inne oleje. Zawsze możemy coś doradzić, ale Shell jest wg mnie dobrym wyborem. Alternatywnie Castrol GTX RN17 5W-30, Elf Evolution RN-Tech Elite 5W-30, Motul Specific 17 5W-30 (o ile uda ci się go dostać). Ciut powyżej budżetu jest Yacco Lube RN17 5W-30.

Płukanki nie musisz stosować. Używaj co 4 wymianę (co 60000 kilometrów). Jeżeli nie będziesz przesadzał z interwałami między wymianami to w zupełności wystarczy.
 
5w30 bo jazda po mieście to duzo paliwa w oleju przy niedogrzanym silniku
Oficjalny Castrol to teraz najlepsza oferta... ciekawe ile chcą za niego w ASO?

Pozdrawiam,
 
Zresztą jest na forum moja analiza (Ravenol 0w16) lekko przeciągniętej zmiany i oleju po "cienkiej" stronie, ujeżdżanego po miescie.
Zużycie metali jest bardzo duże, więc lepiej będzie coś bardziej lepkiego na miasto.

Pozdrawiam,
 
0W20 będzie równie dobry, jak 5W30. Skróć interwały do 8000km przy trybie jazdy 90% miasto i będzie OK. Shell jest godnym polecenia olejem.

Castrol nie jest złym wyborem, zainteresowałbym się również ofertą Totala.
 
5.4l pojemność układu przy 1.3? Całkiem spoko.
 
Ostatnio kupowałem koledze Yacco RN17 5W30 do TCe na wymianę po 1000 km przebiegu. W stacjonarnym sklepie 217 zł / 5l (2 x 86 zł za 2L i 45 za 1L). Filtr oryginał 32 zł. Wtedy jeszcze nie było Shella i Motula, tylko Castrol, Elf, Eurol. Widzę że oferta się szybko powiększa.
 
Gdzieś to już było? RN17 opiera się o C3 więc możemy mieć wysyp "spełnia wymagania".

1590755313650.png


Pozdrawiam,
 
Opierać się może na czym chce, ale jak nie ma znaczka aprobaty to sąd w razie awarii silnika gwarantowany bo Renault z automatu odrzuci gwarancję. Do wozów z gwarancją leje się oleje które spełniają wymagania i tyle. Chyba że ktoś chce kombinować na własne ryzyko.
 
Może i tak. Takie czasy. Żandarmeria skodami się wozi. Ale z drugiej strony, BP też ma zakłady we Francji.
 
Dzięki za pomoc , nie spodziewałem się tylu odpowiedzi. W załączniku informacja techniczna odnośnie doboru płynów do samochodu i serwisowania . Tez zdziwiony byłem że silniczek 1.3 potrzebuje az 5,4 litra oleju . U mnie w Audi 2.0 TFSI pojemność układu smarowania 5.2 litra a to silnik 2 litry
Jakoś nie mogę się przemóc aby zalać silnik Castrolem. Jest za duża negatywna aura wokół olejów tej firmy i jak sięgnę pamięcią zawsze jak tylko mogłem omijałem te oleje. Dziwi mnie tylko ze Shell wszędzie podaje ze jest największym dostawcą olejów (first fil) do grupy Renault.
W załączniku informacje odnośnie serwisowania samochodu. Oraz karty katalogowe olejów. Castrol ma kiepska lepkość przy -30 w porównaniu do Shella. Czy to ma znaczenie ?
Nie potrafię odszukać karty produktu Elfa Evolution RN-Tech Elite 5W-30 .
Jak ktoś potrafiący zinterpretować karty produktu i powiedzieć który jest lepszy Shell czy Yacco? Ciągnie mnie w strone Shella bo dwa auta juz jeżdżą na Shellu jedno 0w30 AVL a drugie na 0W40 SN+
Zdecydowałem ze pójdę w lepkość 5w30 bo czytałem na forum ze ktoś miał Scenica TCe i jemu silnik bardzo rozrzedzał olej benzyna., więc wole mieć margines bezpieczeństwa. Nie chcę tez zalewać olejów nie spełniających normy Renault (Dmucham na zimne)
 

Attachments

  • BPXE-BDSDGX.pdf
    42,2 KB · Odwiedzin: 227
  • Specific_17_5W-30_(GB).pdf
    129,5 KB · Odwiedzin: 233
  • dokument20001.pdf
    336,8 KB · Odwiedzin: 251
  • dokument20002.pdf
    887,1 KB · Odwiedzin: 952
  • HELIX ULTRA PROF AR-L 17.pdf
    172,6 KB · Odwiedzin: 288
Rozsądne podejście :) ale jeśli chodzi o oleje Castrol to nie masz czego się obawiać bo nie planujesz interwałów LL.
 
@MarcinM-Lbn odnośnie lepkości strukturalnej CCS, to zależy z jakiego punktu widzenia. Możesz dobrać środek smarny z bardzo niską wartością (również MRV), lecz bierz pod uwagę, że inne parametry ucierpią. Są bardzo dobre oleje z wysokim CCS, lecz z innym priorytetem, to jest istotna kwestia.
 
Castrol jest dostawcą olejów serwisowych, o tym jest ta notka którą wstawiłem. Shell może dostarczać oleje na pierwsze napełnienie - jedno z drugim się nie wyklucza.

Castrol robi bardzo dobre oleje, teraz nawet LL (ten rozumiany przez wymianę zgodnie ze wskazaniami komputera, a nie sztywno 30000) byłby ok z tym olejem.
 
Proszę o doprecyzowanie bo się zgubiłem albo nie rozumiem olej Shell AR L niby RN 17 ale na stronie Shella podaje ze jest C4 i wg RN 720 a to norma do diesli . Oleje C 3 RN 17 ma Eurol, Yacco, Elf , Motul
Ceny też mnie zaskoczyły wydawało mi się ze Yacco drogi (257 za 6 litrów) a wychodzi w sensownych pieniądzach ELF prawie 220pln . Najtańszy Shell 174pln za 6 litrów.
Nie znam marki Yacco warto dopłacić zz nią 80pln więcej?
Post automatically merged:

To mi pomogłeś.....;) siedzę i staram się zrozumieć co do mnie napisałeś ;) a mozesz tak jak chłop krowie na miedzy po prostu po ludzku ja suweren wiec trzeba prostym zrozumiałem jerzykiem ;)



@MarcinM-Lbn odnośnie lepkości strukturalnej CCS, to zależy z jakiego punktu widzenia. Możesz dobrać środek smarny z bardzo niską wartością (również MRV), lecz bierz pod uwagę, że inne parametry ucierpią. Są bardzo dobre oleje z wysokim CCS, lecz z innym priorytetem, to jest istotna kwestia.
Post automatically merged:

o Castrol GTX RN 17 za darmo prawie 140 pln za 6 litrów ,. Tylko brać
To olej HC czy ma coś innego jeszcze w składzie ?
 
Last edited:
Back
Top